کد خبر: ۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس پلیس راهور استان کرمان خبر داد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: حدود ۳۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت سوار بوده و عمدتا علت مرگ آنها عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده که متاسفانه این مسئله به دلایل مختلف هنوز نهادینه نشده است.

کاهش ۲۳ درصدی  جانباختگان رانندگی در حوادث درون شهری/ 39 درصد  بخاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی فوت شدند/ نوبت‌دهی اینترنتی در مرکز تعویض پلاک کرمان در آینده نزدیک

رییس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: نوبت دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک در کشور در تهران اجرا شد و به زودی در استان ها اجرا خواهد شد و توصیه ما این است که افراد مراجعه کننده به این مراکز صبور باشند و کسانی که فرصت نقل و انتقال دارند، عجله نکنند و اجازه بدهند طرح اینترنتی اجرایی شود و مراجعان حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ یوسف نجفی اظهار کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس راهور پیشگیری از تصادفات رانندگی است و یکی از مهم ترین اهداف ما برقراری ایمنی در ترافیک و حفظ جان انسان هاست.

وی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی استان کرمان در پنج ماه گذشته سال جاری افزود: خوشبختانه امسال در حوزه های درون شهری با کاهش قابل قبول حوادث رانندگی مواجه بودیم.

نجفی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه شاخص کاهش سالیانه ۱۲ درصد آمار جانباختگان رانندگی در نظر گرفته شده که این عدد در پنج ماهه امسال در حوادث درون شهری استان کرمان کاهش ۲۳ درصدی داشته ایم.

این مقام انتظامی بیان کرد: سال قبل براساس آمار پزشکی قانونی ۹۷ نفر در حوادث رانندگی شهرهای استان کرمان جان خود را از دست داده که امسال این آمار به ۷۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در این زمینه در عمده شهرهای استان آمار تلفات کاهش داشته و برخی برابر با سال قبل و در شهرستان های جیرفت، ریگان، عنبرآباد، منوجان، نرماشیر، شهربابک، بافت و رودبار افزایش یک تا دو نفر فوتی داشته اند و در مابقی شهرها تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهشی یا صفر بوده است.

نجفی با اشاره به اینکه در تعداد مجروحان حوادث رانندگی درون شهری استان نیز آمار کاهش داشته، افزود: سال قبل ۵۰۹۰ نفر در تصادفات شهرهای استان مجروح شده بود که امسال این آمار به ۳۹۹۳ نفر معادل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمائی و رانندگی استان کرمان گفت: آنچه که مربوط به پلیس است تلاش کردیم با اجرای طرح های ویژه ترافیکی از جمله طرح انضباط بخشی در کرمان و شهرهای بزرگ، فعال سازی جلسات شورای ترافیک استان، اقدامات مختلف در زمینه فرهنگ ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه ساز به صورت ویژه و تدوین طرح جامع کاهش تصادفات استان آمار حوادث را کاهش بدهیم.

وی اظهار کرد: ۷۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرد و ۲۱ درصد خانم و بیشترین بازه سنی فوت شدگان بین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده اند.

نجفی با اشاره به اینکه ۲۷ رصد جانباختگان افراد بین ۵۱ تا ۷۵ سال بوده اند، بیان کرد: بخش زیادی از آنها عابران پیاده هستند که در این گروه سالمندان آسیب پذیرتر هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: حدود ۳۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت سوار بوده و عمدتا علت مرگ آنها عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده که متاسفانه این مسئله به دلایل مختلف هنوز نهادینه نشده است.

نجفی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از جانباختگان عابران پیاده هستند، گفت: در کرمان جانباختگان عابران پیاده حدود ۴۰ درصد بوده که جلساتی در زمینه ارتقاء ایمنی ترد عابران پیاده در معابر شهری برگزار کرده ایم و از برنامه های امسال کاهش تصادفات عابران پیاده است.

رییس پلیس راهور استان کرمان اظهار کرد: ۸۱ درصد مجروحان حوادث رانندگی نیز آقا و ۱۹ درصد بانوان و بیشترین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال معادل ۳۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد مجروحان موتورسواران بوده اند، افزود: ۹۵۸ نفر عابر پیاده بوده اند، به دلیل اینکه عابران پیاده خطر را باور ندارند و فکر می کنند تصادف فقط برای خودرو و موتور است دچار حادثه می شوند که در این بخش مسئولیت رانندگان خیلی حساس است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح ترافیکی ویژه بازگشائی مدارس اظهار کرد: بازگشائی مدارس مانند سال های قبل نیست و بخش زیادی از آموزش ها مجازی است اما مدارس باز هستند و امسال طرح ویژه ترفیکی مدارس را از ۱۵ شهریورماه اجرا کرده ایم.

وی تصریح کرد: دو هفته این طرح با آماده باش ۱۰۰ درصد امکانات خودروئی و نیروی انسانی پلیس اجرا شد و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

این مقام انتظامی بیان کرد: تامین نظم و ایمنی ترافیکی و ایمنی دانش آموزان هدف ما از اجرای طرح و نظارت پلیس بر سرویس مدارس است هرچند ترافیک ناشی از بازگشائی مدارس اصلا قابل مقایسه با سال قبل نیست.

وی اظهار کرد: کسانی می توانند سرویس مدارس داشته باشند که مجوزهای قانونی را از قبل اخذ کرده باشند و متولی حمل و نقل شهری شهرداری است اما سرویس مدارس را شهرداری با همکاری آموزش و پرورش سازماندهی و نظارت می کند و پلیس نیز نظارت دارد.

نجفی تصریح کرد: مهم ترین نکته ای که رانندگان سرویس مدارس باید توجه داشته باشند، این است که از هرگونه تخلف حادثه ساز اجتناب کنند که با این تخلفات به شدت برخورد می کنیم و تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است به ویژه در سرویس مدارس و البته حساسیت و نظارت خانواده ها نیز در این قضیه مهم است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه گفت: برای کاهش تجمعات و ارائه بهتر خدمت به مردم، فرآیند ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس +۱۰ انجام می شود که با این کار دسترسی مردم راحت تر و بیشتر کار از طریق سیستم انجام می شود.

وی افزود: این کار در حال حاضر فقط در مراکز استان ها صورت می گیرد و شهرستان ها جزو برنامه است و کشور در حال پیگیری است که نیاز به یکسری زیرساخت دارد و امیدواریم به زودی در شهرستان ها نیز این کار محقق شود.

نجفی در ادامه بیان کرد: یکی از مراکزی که مراجعین زیادی دارد، مراکز تعویض پلاک است که درخواست یک مرکز جدید را برای کرمان به کشور داده ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا برای کاهش ازدحام در مرکز تعویض پلاک کرمان، تعداد کارشناسان را افزایش دادیم و از مراکز شهرستانی خواسته ایم روزانه خدمات بدهند تا مردم به مرکز استان مراجعه نکنند تصریح کرد: نوبت دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک در کشور در تهران اجرا شد و به زودی در استان ها اجرا خواهد شد و توصیه ما این است که افراد مراجعه کننده به این مراکز صبور باشند و کسانی که فرصت نقل و انتقال دارند، عجله نکنند و اجازه بدهند طرح اینترنتی اجرایی شود و مراجعان حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)