کد خبر: ۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
کرمان در کجای گردشگری سلامت قرار دارد؟
بیمارانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان کرمان برای درمان به بیمارستان‌های این شهر می‌آیند که خانواده بسیاری از آنها هزینه درمان را به سختی جور می‌کنند و دیگر پولی برای آنکه در طول دوره درمان به هتل یا مسافرخانه بروند، ندارند و به ناچار چادرهای مسافرتی درخیابان های منتهی به بیمارستان برپا کرده

میراث:هیچ اقدامی در بحث توریست درمانی در کرمان نشده است/ شهردار: به عنوان سد معبر همراهان بیمار را جمع‌آوری نمی‌کنیم

اگر از کنار بیمارستان‌های شفا، افضلی‌پور و شهید باهنر شهر کرمان گذر کرده‌اید چادرهای مسافرتی می‌بینید که همراهان بیماران، در سوز سرمای زمستان یا آفتاب سوزان تابستان در پیاده راه یا پارکینگ های مجاور این بیمارستان ها پهن کرده اند.
این در حالی استا که بیمارانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان کرمان برای درمان به بیمارستان‌های این شهر می‌آیند که خانواده بسیاری از آنها هزینه درمان را به سختی جور می‌کنند و دیگر پولی برای آنکه در طول دوره درمان به هتل یا مسافرخانه بروند، ندارند و به ناچار چادرهای مسافرتی درخیابان های منتهی به بیمارستان برپا کرده و حتی برخی‌ها نیز پول خرید چادر مسافرتی هم ندارند و صبح‌های زود که از آنجا عبور کنید می‌بینید که در گوشه خیابان خوابیده‌اند.

میراث فرهنگی: ما هیچ مسئولیتی نداریم
مسئول نظارت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان درباره این پدیده به ایسنا می‌گوید: ساماندهی و ایجاد رفاه برای همراهان بیمار کار شهرداری است و ما هیچ وظیفه‌ای در این زمینه نداریم و ما باید گردشگران سلامت خارجی را برای درمان وارد استان کنیم.
"عباس ایران‌پور" درباره وضعیت گردشگری سلامت استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه هیچ اقدامی در بحث توریست درمانی در کرمان نشده است. ما سه مجوز به سه آژانس گردشگری در این زمینه داده ایم که هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
مسئول نظارت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این مطلب که مجوز این سه آژانس گردشگری چند هفته قبل از شیوع کرونا صادر شد و با شیوع کرونا نتوانستند فعالیتی انجام دهند، تصریح کرد: اقدامات زیرساختی در استان در این راستا فراهم شده و بیمارستان مهرگان مجوز ICD خود را از وزارت بهداشت و درمان اخذ کرده و بیمارستان‌های راضیه فیروز، شهید باهنر و ارجمند در نوبت دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت هستند.
وی از مزایای توریست درمانی سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به نرخ دلار در ایران، درمان برای خارجی‌ها در کشور ما ارزان تمام می‌شود و این موضوع می‌تواند ارزآوری خوبی برای ما در برداشته باشد.

شهردار کرمان: جزء تکالیف ما نیست
شهردار کرمان نیز درباره پدیده چادر نشین های همراهان بیمار در کرمان به ایسنا می‌گوید: ما برای آنها نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به عنوان سد معبر آنها را جمع‌آوری نکنیم.
"مهران عالم‌زاده" درباره ساماندهی و ایجاد رفاه برای همراهان بیماران گفت: جزء تکالیف ما نیست. همراه بیمار در کنار بیمارستان اسکان می‌کند آیا شهرداری وظیفه تامین رفاه آنها را دارد؟ شهرداری تنها کاری که می‌تواند برای آنها کند این است که آنها را جمع آوری نکند.

دانشگاه علوم پزشکی: وظیفه اصلی ما درمان بیماران است
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به ایسنا می‌گوید: اگر بیمارستان متولی رسیدگی به همراه بیمار باشد باید نصف تخت‌های بیمارستان را به همراهان بیماران اختصاص دهیم و کسانی که جایی برای اسکان ندارند طبق قوانین شهرداری، بهزیستی و استانداری متولی آنهاست.
"مسعود مقدر" ادامه داد: در هر صورت دانشگاه علوم پزشکی مهمانسرای امام حسین (ع) یا داخل بیمارستان شهید باهنر کانکس‌هایی برای همراهان بیمار اختصاص داده‌ ضمن آنکه ما نیز از این چادر زدن‌ها اطراف بیمارستان شاکی هستیم و باید فرمانداری و شهرداری برای این افراد امکانات رفاهی ایجاد کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به هر شهری که سفر کنید شهرداری آن شهر، محلی برای کسانی که توان پرداخت هزینه هتل و مسافرخانه را ندارند، در نظر گرفته و در اختیار همراهان بیماران قرار می‌دهد و آن مکان تحت عنوان "کمپ" به حمام و سایر امکانات رفاهی مجهز است.
وی اظهار کرد: ظرفیت همراه‌سراهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان کم است و همچنین یک خیر در بیمارستان افضلی‌پور در حال ساخت یک همراه سرا است که تقریبا رو به اتمام است.
مقدری با تاکید برآنکه وظیفه اصلی ما درمان بیماران است و طبق قانون تامین رفاه همراه بیمار بر عهده مانیست، بیان کرد: یک مشکل دیگری که وجود دارد این است که برخی از بیماران چندین همراه دارند و برخی از بیماران مخصوصا بیماران ICU اصلا نیازی به همراه ندارند.
وی تصریح کرد: اگر شهرداری و ارگان‌های دیگر کمپی به ما معرفی کنند، ما همراهان بیماران را به آنجا معرفی می‌کنیم ضمن آنکه از لحاظ بهداشتی آنجا مورد بررسی قرار می‌دهیم و این مشکل با همکاری چند ارگان حل می شود و با توپ انداختن توی زمین یکدیگر مشکلی حل نخواهد شد.

استانداری: در جلسه شورای سلامت مطرح می‌کنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز درباره رسیدگی به وضعیت چادرنشین های همراهان بیمار در کرمان به ایسنا می‌گوید: این موضوعی که خبرگزاری ایسنا مبنی بر "ایجاد رفاه برای همراهان بیمار" پرداخته را در کارگروه سلامت مطرح خواهیم کرد تا برای این موضوع چاره اندیشی شود اما در مجموع فردی که بیمار خود را به بیمارستان می‌برد یا باید دانشگاه علوم پزشکی برای همراه بیمار فکری بکند یا اتراق اطراف بیمارستان را ممنوع کند.
"محمدصادق بصیری" بیان کرد: این یک موضوع چند وجهی است و چندین ارگان در زمینه ایجاد رفاه و تامین امنیت همراهان بیمار وظیفه دارند که باید در شورای سلامت تقسیم کار شود.
معاون استاندار کرمان با تاکید برآنکه توپ را به زمین یکدیگر انداختن درست نیست در ادامه با اشاره به اقدام بیمارستان پیامبراعظم (ص) برای ایجاد رفاه همراهان بیماران کرونایی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای رفاه حال همراهان بیماران به فکر چاره بوده که با هماهنگی ما از امکانات چند ارگان برای اسکان همراهان بیماران استفاده کردند.
وی عنوان کرد: در شرایط عادی این چادرنشینی همراهان بیمار یک پدیده و آسیب اجتماعی اطلاق می‌شود اما در شرایط حاد کرونایی به عنوان یک وظیفه سازمانی محسوب می‌شود که هر دو موضوع باید در کارگروه سلامت مطرح شود.
بصیری ادامه داد: باید یا شهرداری یا آموزش و پرورش یک مکان به‌ صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهد زیرا این افراد جزء قشر ضعیف جامعه هستند و توان پرداخت هزینه‌های هتل و مسافرخانه را ندارند و همه ظرفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌های کرمان پر نیست و حتی برخی از آنها در آستانه ورشکستگی هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)