کد خبر: ۳۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان:
رییس جهاد کشاورزی جنوب گفت: امسال دو شرکت مایل بودند در طرح کشاورزی قراردادی همکاری کنند که متاسفانه موضوع «تعهد سپاری ارزی» یک مقداری مرددشان کرده است ومی‌گویند با این قانون به صرفه نیست.

تعهد سپاری ارزی سرمایه گذاران طرح کشاورزی قراردادی را پراند/ اگر دولت دخالت می کند هزینه اش را هم بپردازد

جهاد کشاورزی جنوب چندین طرح را به منظور بهبود شرایط کشاورزی و جلوگیری از زیان های احتمالی، پیشنهاد کرده است که یکی از آنها «منطقه آزاد کشاورزی» است، که اخیرا استانداری با این طرح موافقت کرده است.

طرح منطقه آزاد کشاورزی جنوب هنوز در مرحله اخذ مجوز است
به گزارش کرمان نو, معاون امور عمرانی استانداری کرمان ضمن تایید این خبر در مورد طرح منطقه آزاد کشاورزی گفت: برای اینکه این طرح روال خود را طی کند اول باید با اصل موضوع آن موافقت و بعد وارد مراحل قانونی دیگر مثل اخذ مجوز و انتخاب مشاور میشد.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: در جلسه شورای توسعه، طرح توسط دکتر برخوری رییس جهاد کشاورزی جنوب مطرح شد و من هم همراهیشان کردم، زیرا معتقدم با ایجاد این منطقه آزاد عملا می توانیم در کشاورزی دست دلالان را کوتاه کنیم، و البته برای توسعه منطقه هم خوب است.

آیت اللهی موسوی گفت: این طرح باید در کارگروه های زیر مجموعه شورای توسعه مطرح و بررسی میشد، همزمان دو کارگروه برای این طرح معرفی کردیم که کار سرعت بگیرد یکی از این کار گروه ها آمایش بود، طرح مطرح شد و بعد از ارائه موضوع هیچ کس با اصل موضوع مخالفت نداشت و در شورای توسعه مصوب شده است و اکنون روی ریل تصویب قرار گرفته است که برود و از دولت مجوز بگیرد و اجرایی شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان یادآور شد: بعد از این مرحله، باید مشاوره طرح مشخص شود تا مطالعات را شروع کند و اطلاعاتی را که برای تصویب دولت نیاز است را جمع آوری کند. به گفته موسوی اکنون طرح در مرحله ای است که جهاد کشاورزی باید مشاور طرحش را انتخاب کند.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: از این قسمت به بعد به عهده جهاد کشاورزی جنوب است که باید طرح را تکمیل کنند و این تکمیل با کمک مشاور است و بعد از تکمیل دوباره در شورای توسعه مطرح شود و بعد برای تصویب شدن به هیات دولت برود.

در منطقه آزاد ارتباط با تاجر خارجی بی‌ واسطه می‌شود
 رییس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان هم در مورد تصویب طرح منطقه آزاد جنوب گفت: هفته پیش طرح منطقه آزاد کشاورزی جنوب در کارگروه آمایش استانداری مطرح و مصوب شد و اکنون باید مشاور مطالعه‌اش کند که مکانش،وسعتش و همچنین دیگر ویژگی هایش مشخص شود و اکنون طرح در مرحله امکان‌سنجی است. اما اصل موضوع پذیرفته شده است.

دکتر برخوری ادامه داد: ما یک سری ایده آل هایی داریم که باید مشاور آنها را بررسی کند و به ما اعلام کند که آیا این ایده آل ها امکان اجرا دارند یا چه تغییراتی باید در طرح ایجاد کنیم.

رییس جهاد کشاورزی جنوب تاکید کرد: وقتی که منطقه آزاد داشته باشیم با مشتری اصلی بدون واسطه روبرو هستیم و حتی می توانیم به راحتی با تاجر خارجی و شرکت های خارجی وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: حتی شرکت های خارجی می توانند در جنوب دفتر داشته باشند و یا شرکت های خارجی ای که نهاده ، کود و بذر تولید می‌کنند،هم می توانند کارخانه داشته باشند و مستقیم نهاده های خود را در اختیار کشاورز قرار دهند.

به گفته برخوری طرح منطقه آزاد، مکمل طرح کشاورزی قراردادی است. وی گفت: در منطقه آزاد می توانیم بدون واسطه سفارش بگیرم که هر محصولی را به چه مشخصاتی می خواهند مثلا به ما بگویند که پیاز و یا گوجه فرنگی را با چه مشخصاتی می خواهند و ما با همان ویژگی ها تولید و می فروشیم.

منطقه آزاد مکمل طرح قراردادی کشاورزی می‌شود
برخوری تاکید کرد: کشاورزی قراردادی بدون منطقه آزاد هم اجرا شدنی است اما با منطقه آزاد کامل تر است زیرا به طور مستقیم می توانیم با تاجر خارجی قرارداد ببندیم و در منطقه آزاد ارتباط بی واسطه با دنیا داریم و برند سازی، بسته بندی و حتی صنعت فرآوری هم تسریع و گسترش می یابد. ضمن اینکه زیر ساخت‌ها هم تغییر می‌کند به طور مثال وقتی منطقه آزادی باشد، فرودگاه بین المللی هم در جنوب فعال می شود و در بحث گردشگری هم رشد چشمگیری خواهیم داشت.

دکتر برخوری در مورد زمان اجرا طرح گفت: زمان اجرایی شدن را مطالعات مشخص می کند ما اکنون یک کار مطالعاتی شده، داریم، پیش از این، همه از مشکلات کشاورزی می‌گفتند اما هیچ کس راهکار نمی داد، ما سه راهکار دادیم که یکی از آنها کشاورزی قراردادی ویکی دیگر منطقه آزاد کشاورزی است.

رییس جهاد کشاورزی جنوب در مورد کشاورزی قراردادی گفت: در این مورد چند جلسه در استانداری داشتیم، در طرح پیشنهادی برای کشاورزی قراردادی، من می گویم یا دولت نباید دخالت کند و یا اگر دخالت می‌کند هزینه اش را هم بدهد. در این مورد مقداری با استاندار اختلاف نظر داریم اکنون روی طرح کشاورزی قراردادی و جزئیاتش در حل بحث و گفتگو هستیم.

برخوری گفت: امسال دو شرکت مایل بودند در طرح کشاورزی قراردادی همکاری کنند که متاسفانه موضوع «تعهد سپاری ارزی» یک مقداری مرددشان کرده است ومی‌گویند با این قانون به صرفه نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)