کد خبر: ۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
نخستین جشنواره فیلم کرمان با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان به هنر سینما در محل باغ موزه هرندی کرمان آغاز به کار کرد.

جایگاه سینما و فیلمسازی در استان کرمان با توجه به ظرفیت ها، ارتقا پیدا می کند/ کشف استعدادهای نوین از اهداف جشنواره فیلم کرمان است

نخستین جشنواره فیلم کرمان با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان به هنر سینما در محل باغ موزه هرندی کرمان آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح جشنواره فبلم کرمان گفت: خوشحال هستیم که بعد از سالها، انتظار جامعه سینمایی استان کرمان محقق و این رویداد بزرگ فرهنگی آغاز شد هر جند در آغاز راه هستیم

محمدرضا علیزاده افزود: بیش از یکسال برای برگزاری این جشنواره برنامه ریزی شده است، که هر بار تاریخ آن به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد و از ستاد کرونا استان قدردانی می کنیم که در این شرایط سخت با رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری جشنواره مجوز دادند.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر با حمایت سازمان سینمایی کشور شاهد اتفاقات خوبی در عرصه سینما در استان ها بودیم، نگاهی که سازمان سینمایی در سالهای اخیر به استان ها داشته، در سالهای گذشته وجود نداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی و کمی آثار تولیدی در قالب های داستانی، مستند، انیمیشن و سینمایی، ارتقای چرخه تولید فیلم و کشف استعدادهای نوین در این حوزه، پشتیبانی از نیروهای خلاق فیلمساز از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی تاکید کرد: با استمرار برگزاری جشنواره در سالهای آینده، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینما و فیلمسازی خواهیم بود و باعث می شود جایگاه سینما و فیلمسازی در استان کرمان با توجه به ظرفیت ها، ارتقا پیدا کند.

علیزاده افزود: این رویداد فرهنگی، تبدیل به کارگاه بزرگی در حوزه سینما شده است و نمایش آثار در بخش های جنبی و مسابقه و همچنین جلسات نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی در چهار روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان سینماگران و استعددهای فعالی دارد ،گفت: با توجه به اقلیم های متفاوت در این استان، سینماگران مستند بسیار خوبی فعالیت دارند، هرچند هنرمندان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند که این جشنواره قطعا امکان حمایت را برای آنها فراهم می سازد.

نمایش آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره فیلم کرمان در بخش‌های مسابقه و جنبی در ۲ سانس صبح و عصر همراه با ورکشاپ ها و جلسات نقد و بررسی فیلم، در تالار اتاق بازرگانی کرمان واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
همچنین مراسم افتتاحیه جشنواره، بزرگداشت روز ملی سینما؛ یادمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم اختتامیه جشنواره در طول چهار شب از ساعت ۲۰ در محل فضای باز باغ موزه هرندی واقع در چهارراه طهماسب آباد (سمیه) ابتدای بلوار فردوسی - برپا می شود.

نخستین جشنواره فیلم کرمان با نمایش ۶۲ اثر تا دوم مهر در شهر کرمان ادامه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)