کد خبر: ۳۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
پدر محمدطاها سالاری رتبه یکم کنکور تجربی در منطقه سه و رتبه ۱۱ کشوری گفت: با وجود اینکه من جانباز هستم اما محمدطاها حاضر به استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری نشد.

جوان کهنوجی در کنکور تجربی رتبه یازده کشوری شد/ محمدطاها سالاری حاضر به استفاده از سهمیه ایثارگری نشد

پدر محمدطاها سالاری رتبه یکم کنکور تجربی در منطقه سه و رتبه ۱۱ کشوری گفت: با وجود اینکه من جانباز هستم اما محمدطاها حاضر به استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری نشد.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان استان کرمان در بسیاری از سال‌ها به رتبه‌های برتر کنکور دست می‌یابند و محمدطاها سالاری دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان علامه حلی شهرستان کهنوج در کنکور سراسری ۹۹ به رتبه یکم تجربی در منطقه سه و رتبه ۱۱ در کشور دست یافت.

محمدطاها سالاری در حالی موفق شده به رتبه ۱۱ کشوری در کنکور تجربی امسال دست پیدا کند که در یکی از شهرستان‌های محروم مشغول به تحصیل بوده است اما این پسر نخبه توانست با تلاش و پشتکار خود و حمایت خانواده‌اش به این موفقیت دست یابد.

هوشنگ سالاری پدر محمدطاها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: محمدطاها دو برادر بزرگتر دارد که یکی از آنها دانش آموخته حقوق و دیگری دانشجوی پزشکی در تبریز است که رتبه ۹۲ را در سال ۹۵ کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه لیسانس حقوق دارد و معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کهنوج است و مادر محمدطاها هم دبیر ادبیات فارسی‌ست، ادامه داد: پسرم از دوران کودکی به درس خواندن و شرکت در آزمون‌های مختلف علاقه داشت.

سالاری اضافه کرد: محمدطاها از کلاس اول دبیرستان درس خواندن برای کنکور را به صورت جدی آغاز کرد و سال گذشته بعد از پایان سال تحصیلی گفت، من یک ماه استراحت می‌کنم و بعد دوباره درس خواندن را شروع می‌کنم اما چند روز که گذشت دوباره تصمیم به درس خواندن گرفت و گفت من نباید استراحت کنم زیرا الان وقت استراحت نیست.

وی با بیان اینکه محمدطاها از گوشی و فضای مجازی استفاده نمی‌کرده و فقط از طریق لپ تاپ با بعضی از بچه‌های نخبه دیگر استان‌ها در ارتباط بوده است، افزود: گوشی پسرم همیشه بدون شارژ بود و آن را شارژ نمی‌کرد.

سالاری یادآور شد: پسر دومم برای آمادگی بیشتر محمدطاها به او مشاوره می‌داد و او روزانه ۱۶، ۱۷ ساعت درس می‌خواند و در سه سال اخیر حتی در خانه ما تلویزیون هم روشن نمی‌شد و ما وقتی می‌خواستیم اخبار را ببینیم به آلاچیقی که در حیاط درست کرده بودیم، می‌رفتیم و در آن‌جا اخبار را دنبال می‌کردیم.

وی اظهار داشت: محمدطاها همچنین رتبه دهم کنکور زبان منطقه سه را کسب کرده است و بر روی برگه‌هایی که در اتاقش نصب کرده است عدد "یک" و نام "دانشگاه تهران" را نوشته بود، وقتی پرسیدم این‌ها به چه معناست، گفت هدفم رتبه یکم کنکور و تحصیل در دانشگاه تهران است و باید به این هدفم برسم.

پدر رتبه ۱۱ کنکور تجربی خاطرنشان داد: محمدطاها قصد دارد در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد و هم او و هم برادرش قصد دارند در کشور بمانند و به مملکت خودمان خدمت کنند.

سالاری با اشاره به اینکه محمدطاها برای موفقیت در کنکور کتاب‌های بسیار زیادی را خریداری و مطالعه کرده است، عنوان کرد: هرچند امکانات در شهرستان کهنوج نسبت به بعضی از شهرستان‌ها محدود است، اما اگر بچه‌ای درس‌خوان باشد و بخواهد درس بخواند با هر شرایطی می‌تواند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: من ۳۲ ماه در جبهه حضور داشته‌ام و پنج درصد هم ایثارگری دارم، به محمدطاها گفتم از این سهمیه استفاده کن، اما او حاضر نشد از سهمیه‌ای استفاده کند و امروز که به او گفتم اگر از سهمیه استفاده کرده بودی حالا رتبه بالاتری داشتی در جوابم گفت، الان هم ناراحت نیستم و خوشحالم که فقط از مغز خودم استفاده کرده‌ام.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)