کد خبر: ۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
من مي‌دانم چنين زناني در جامعه ما وجود دارند و به تمام کساني که انتخاب خواهند شد پيشنهاد مي‌کنم حتما معاون اول خود را از بين زنان انتخاب کنند. اگر تاکنون چنين فرصتي در جامعه و شوراي نگهبان به زنان داده نشده است رئيس‌جمهور بعدي سعي کند خانمي را به‌عنوان نفر دوم دولت معرفي کند، همين رفتارها به بروز و ظهور ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي خانم‌ها در جامعه کمک مي‌کن

اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب
غيرممکن نيست که خانمي کانديدا شده و وارد عرصه انتخابات شود و براي رياست‌جمهوري کار کند. اين ظرفيت در زنان سياسي جامعه ما وجود دارد و آنها مي‌توانند خود را مطرح کنند و کانديدا شوند حال اينکه راي بياورند يا نه؛ اين به اقبال مردم برمي‌گردد که چقدر از اين وضعيت استقبال کنند.

البته به نظر من اين اقبال در جامعه ما وجود دارد چون هم تجربه جديدي براي جامعه و مردم است. اين فکر کم‌کم در اذهان رشد مي‌کند که مديريت زنان اگرچه مورد سوال قرار مي‌گيرد ولي به لحاظ عملکردي توانايي پيشبرد اهدافي را که براي خودشان ترسيم کرده‌اند يا قانون به آنها القا کرده است و بيان شده و اينکه سياست‌هاي کلي نظام از آن حرف مي‌زند حرکت خوبي وجود دارد.

از اين رو من فکر مي‌کنم اگر خانم‌هايي باشند که کانديدا شوند، همانطور که قبلا هم از اين حرف زده بوديم و خانم اعظم طالقاني اين شجاعت را داشت که پيش بيايد و کانديدا شود و اين سد را شکستند باز هم مي‌تواند چنين مواردي ديده شود. به نظر مي‌رسد شوراي نگهبان نيز مترصد اين است که با جامعه زنان همراهي داشته باشد. نبايد اين طيف به دليل زن بودن ردصلاحيت شوند.

ما اين بحث را درمورد خبرگان رهبري نيز داريم و در اين جامعه نيز زنان حق کانديداتوري ندارند. اول گفته شد اجتهاد و امتحان و... و دو سه زن با فشار و جهت‌گيري زنان ديگر وارد مساله شدند چون به آنها گفته شد شما که مجتهده هستيد برويد و ببينيد حاصل چه مي‌شود؟ حاصل اين شد که تهديد شدند که اگر بخواهيد بياييد و امتحان بدهيد ما شما را نمي‌پذيريم. بنابراين اگر ملاک عمل براي شوراي نگهبان نبايد اين باشد که چهره سياسي و رجل سياسي را انتخاب کنند مي‌توانيم اين ويژگي‌ها را در مورد خانم‌ها نيز بار کنيم و چهره‌هاي سياسي شناخته‌شده‌اي با مواضع روشن باشند و در عرصه‌هاي مديريتي شناخته‌شده هستند.

چنين خانم‌هايي در جامعه وجود دارند اگر شوراي نگهبان همراهي کند و به زنان جامعه اجازه حضور بدهد صداي آنان نيز به گوش مي‌رسد. اگر اين ظرفيت فراهم شود، در بين برخي از بانوان توانايي وجود دارد و مي‌توان تعريف رجل سياسي را بر آنها بار کرد و نه شرع و نه عرف هيچ‌يک اين مساله را رد نمي‌کنند و يک زن مي‌تواند در مقام رياست‌جمهوري قرار بگيرد. اين ظرفيت وجود دارد و ما خانم‌هايي با اعتمادبه‌نفس داريم. اين زنان فکر مي‌کنند مي‌توانند يک جامعه را اداره کنند و مي‌دانند کم از مرداني که امروز در جامعه رئيس‌جمهور و وزير و مسئول و تصميم‌گيرنده هستند، نخواهند داشت.

من مي‌دانم چنين زناني در جامعه ما وجود دارند و به تمام کساني که انتخاب خواهند شد پيشنهاد مي‌کنم حتما معاون اول خود را از بين زنان انتخاب کنند. اگر تاکنون چنين فرصتي در جامعه و شوراي نگهبان به زنان داده نشده است رئيس‌جمهور بعدي سعي کند خانمي را به‌عنوان نفر دوم دولت معرفي کند، همين رفتارها به بروز و ظهور ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي خانم‌ها در جامعه کمک مي‌کند./ آرمان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)