کد خبر: ۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد
وی از بیکار شدن بیش از ۴ هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در سراسر استان در این دوران خبر داد و بیان کرد: پس از گذشت دو ماه از اعلام تعطیل شدن باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی، ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به این نتیجه رسیدند که باید یک تغییر رویه و ایجاد یک فرهنگ در بحث مقابله با کرونا داشته باشیم بنابراین فعالیت مجددد صنوف مختلف و باشگاه‌ها را به صورت پلکانی و گام به گام در دستور کار داشتیم.

بیش از ۴ هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در سراسر استان در دوران کرونا بیکار شدند/ بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات ورزشی پرداخت شد/فعالیت استخرهای ورزشی همچنان ممنوع است/ سرانه فضای ورزشی استان کرمان نیم متر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: هنوز به استخرهای شنا و رشته‌هایی که ارتباط فیزیکی بیشتری دارند، اجازه فعالیت داده نشده است و با توجه به اینکه حفظ جان و سلامت مردم رسالت اصلی ماست لذا طبق دستورالعمل‌ها عمل می‌کنیم.

"میثم پاریزی" در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به میزان خسارت کرونا به بخش ورزش استان کرمان گفت: با توجه به دستورالعمل های استانی و ملی ستاد مقابله با کرونا، در پایان اسفندماه به ناچار فعالیت کلیه باشگاه‌های ورزشی و هیات‌های ورزشی را تعطیل کنیم.

وی از بیکار شدن بیش از ۴ هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در سراسر استان در این دوران خبر داد و بیان کرد: پس از گذشت دو ماه از اعلام تعطیل شدن باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی، ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به این نتیجه رسیدند که باید یک تغییر رویه و ایجاد یک فرهنگ در بحث مقابله با کرونا داشته باشیم بنابراین فعالیت مجددد صنوف مختلف و باشگاه‌ها را به صورت پلکانی و گام به گام در دستور کار داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ورزش را برای نشاط و سلامت جامعه الزامی دانست و افزود: باتوجه به پیگیری‌های و دستورالعمل ستاد ملی کرونا درباره ورزش، فعالیت رشته‌های مجاز ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و با همراهی ستاد استانی مقابله با کرونا توانستیم فعالیت ورزش‌های مجاز در استان داشته باشیم ضمن آنکه نظارت‌های بهداشتی مستمر و جدی از باشگاه‌ها انجام می‌شد.

وی با اشاره به بازرسی‌ها ادامه داد: باشگاه‌هایی که در وضعیت قرمز قرار داشتند را تعطیل کردیم به‌گونه‌ای که بیش از ۱۰ باشگاه در سراسر استان به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل و باشگاه‌هایی که در وضعیت زرد بودند هشدار دادیم تا نواقص خود را رفع کنند و آنهایی که این نواقص را رفع نکردند تعطیل کردیم و تا امروز خوشبختانه تعداد زیادی از باشگاه‌های ورزشی ما فعالیت خود را آغاز کردند و در این میان منکر همکاری مردم نیستیم زیرا آنها به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را در باشگاه‌ها رعایت کردند.

پاریزی از میزان خسارت وارد شده به بخش ورزش استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: بخش ورزش استان کرمان در بحث شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده ده‌ها میلیارد تومان ضرر دید و بیش از ۴ هزار مربی و باشگاه‌دار در این دوران با تعطیلی شغلشان مواجه شدند.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلاتی برای افرادی که دچار آسیب از کرونا شده‌اند اختصاص داده که در این راستا نیز تسهیلاتی به بخش ورزش تخصیص داده شد اما این پرداخت‌ها ضررها را به‌صورت کامل جبران نمی‌کند و بسیار ناچیز است و تاکنون حدود سه میلیارد تومان پرونده درخواست اخذ تسهیلات در استان در حوزه ورزش داشته ایم که بیش از یک میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: متاسفانه استخرهای شنا و رشته‌هایی که ارتباط فیزیکی بیشتری دارند هنوز اجازه فعالیت داده نشده است و باتوجه به اینکه حفظ جان و سلامت مردم رسالت اصلی ماست لذا طبق دستورالعمل‌ها عمل می‌کنیم.

افتتاح دو ورزشگاه بزرگ در استان کرمان

وی در ادامه سخنان خود از افتتاحیه‌هایی که در استان تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد سخن به میان آورد و اظهار کرد: تا پایان سال افتتاحیه‌های ورزشی خوبی خواهیم داشت. در هفته دولت بیش از ۱۰ پروژه به بهره‌برداری رسید و این مژده را به ورزش دوستان می‌دهم که در هفته ورزش و دهه فجر افتتاحیه‌های متعدد دیگری نیز خواهیم داشت.

پاریزی خبر داد: تا پایان سال به همت شرکت ملی صنایع مس ایران افتتاح ورزشگاه کرمان و رفسنجان که دو ورزشگاه بزرگ هستند خواهیم داشت.

وی سرانه فضای ورزشی استان را برابر میانگین سراسر کشور دانست و بیان کرد: سرانه فضای ورزشی استان کرمان نیم متر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: طبق آمار تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۱۱۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در کل استان داشتیم و حدود سه برابر ورزشکاران سازمان یافته، مردم از اماکن ورزشی و فضاهای ورزشی به‌صورت روزمره استفاده می‌کردند.

وی گفت: طی یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش استان رخ داد که در تاریخ ورزش استان بی‌نظیر بود به‌گونه‌ای که حدود ۳۹ رشته ورزشی استان جزء تیم‌های برتر کشور شدند و تیم فوتبال در لیگ برتر کشور، قهرمانی تیم فوتبال رفسنجان در لیگ دسته اول، قهرمانی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم برای هفتمین سال متوالی، سومی تیم فوتبال بانوان سیرجان، هندبال استان کرمان بعد از ۳۱ سال قهرمان آسیا شد، کسب سکوی سومی تکواندو لیگ برتر کشور، قهرمانی تیراندازان با کمان، دومیدانی‌کاران، تنیس روی میز بانوان ایتان برای دومین سال متوالی قهرمان کشور شد و ... از افتخارات استان در سال گذشته بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)