کد خبر: ۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاس وزیر کشور در نشت با مسئولان احزاب:
معاون سیاسی وزارت کشوربا بیان اینکه زمان زیادی برای تدوین و کار کارشناسی لایحه جامع انتخابات بدون نتیجه در مجلس دهم صرف شد، گفت: انتظار می‌رود مجلس یازدهم بجای ارائه طرح جدید، لایحه قبلی را بررسی ونواقص آنرا رفع کند.

معاون سیاسی وزارت کشوربا بیان اینکه زمان زیادی برای تدوین و کار کارشناسی لایحه جامع انتخابات بدون نتیجه در مجلس دهم صرف شد، گفت: انتظار می‌رود مجلس یازدهم بجای ارائه طرح جدید، لایحه قبلی را بررسی ونواقص آنرا رفع کند.

به گزارش گفتارنو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «جمال عرف» در نشست هم اندیشی دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی در وزارت کشور افزود: دولت دوازدهم در یک مسیر سنگلاخی کار خود را شروع کرد و امسال نیز با شیوع بیماری کرونا در کنار همه مسائل کشور، سال ویژه و خاصی را رقم زده و مجموعه‌ای از تهدیدات بیرونی و آسیب‌پذیری‌های داخلی شکل گرفته است.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه در ادبیات راهبردی، وقتی تهدیدات و آسیب‌ها ترکیب شود، وارد منطقه خطر می‌شویم، گفت: در شرایط کنونی تقویت انسجام و همبستگی درون خانواده انقلاب که آموزه‌های حضرت امام (ره) و رهبری است، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که این میان نقش احزاب سیاسی، نقشی بسیار مهم و سازنده است.

عرف به موضوع به نتیجه نرسیدن لایحه جامع انتخابات در مجلس دهم اشاره کرد و گفت: این لایحه کارشناسی و زمان زیادی صرف تدوین آن شده است و انتظار می‌رود مجلس جدید ضمن بررسی و ویرایش این لایحه، نواقص آن را رفع کند تا اینکه مجددا طرح جدیدی را آماده کنند.

وی با اشاره به لزوم وجود قانون جامع انتخابات در کشور، تصریح کرد: سال آینده ۲ انتخابات اصلی و ۲میان دوره‌ای داریم که تقویم این انتخابات با هم هماهنگی ندارد و مکانیسم اجرایی و ساماندهی برگزاری این چند انتخابات هم باهم متفاوت است. در بحث انتخابات، مباحث محتوایی و تفسیر واژگانی چون رجل سیاسی و شاخص‌های رجل سیاسی نیز که مبنای ابهامات و سوالات جدیدی می‌شود، از موضوعاتی است که نیاز به جمع‌بندی و قانون مشخص دارد.

رییس کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در باره انتخابات دوم اسفند سال گذشته، گفت: آنچه در اختیار دولت و وزارت کشور بود این بود که ۴ رکن سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را پیگیری کند که در تحقق برخی از این‌ها توفیق داشتیم و در برخی نه. شیوع بیماری کرونا، شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و سایر متغیرها بر جامعه و مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار بود.

عرف با بیان اینکه وظیفه داریم منفعت ملی، امنیت ملی و مصلحت عمومی را در نظر بگیریم، گفت: در این شرایط هر کسی که علاقه‌مند به کشور و انقلاب اسلامی است باید کمک کند تا از این مرحله نیز عبور کنیم تا در آینده نزدیک براساس وعده الهی، آسانی پس از سختی حاصل شود.

وی ادامه داد: همه کسانی که دغدغه کشور را دارند بر این باورند که باید بکوشیم تا مشارکت در انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری بالا باشد، چون اقتدار و نفوذ رییس جمهوری متکی به پشتوانه مشارکت بالای مردم است.

عرف، امید را سوخت کشتی ایران که در دریای مواج و پرتلاطم دانست و خاطرنشان کرد: همه کمک کنیم که امید مردم حفظ شود چراکه اگر امید از بین رود، شرایط سخت خواهد شد؛ لذا باید تلاش کنیم به‌رغم وجود همه ناملایمات، امید مردم را حفظ و حتی تقویت کنیم تا بتوانیم از این دریای پرتلاطم به سلامت عبور کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)