کد خبر: ۳۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان:
مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان با بیان اینکه نسبت به گذشته ارسال ذغال به ذوب آهن اصفهان حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده که از ذغال‌های مرغوب کشور است ادامه داد: حدود 14 محدوده جدید اکتشافی داریم که از این تعداد 10 محدوده ککشو و 4 محدوده ذغال حرارتی است.

14 محدوده جدید اکتشافی داریم/ با تکنولوژی 55 سال گذشته در معادن کار می‌کنیم/حمل و نقل ریلی استان برای جابه‌جایی مواد معدنی باید توسعه پیدا کند

مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان گفت: ارسال ذغال از معادن استان به ذوب آهن اصفهان حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش تسنیم ، باقر نیک‌طبع در جلسه با مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: شرکت ذغال سنگ استان کرمان همراه و هم قدمت شرکت ذوب آهن اصفهان است.

وی با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و سعی کردیم که در این راستا با همکاری نیروهای شرکت به کارها سرعت بدهیم افزود: با تفاهم ایجاد شده پهنه‌های جدید معادن در استان کرمان شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه دو پهنه جدید زغال سنگ آماده افتتاح و بهره‌برداری است گفت: آمادگی داریم پیرو تفاهم با شرکت ذوب آهن اصفهان تولید را افزایش داده و سرمایه‌گذاری جدید داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این دوره از مدیریت صنایع استان ظرفیت زغال 700 تا 800 هزار تن است که می‌تواند آن را به یک و نیم میلیون تن ذغال و حدود 800 هزار تن کنستانتره افزایش داد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه به‌زودی شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه صنعت و معدن ذغال سنگ استان کرمان خواهیم بود ادامه داد: کارخانه‌های فولادی در استان کرمان در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری هستند که باید خوراک آنها نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه همکاری بین ذغال سنگ کرمان و ذوب آهن اصفهان آینده بسیار خوبی را برای کشور رقم می‌زند و امیدواریم این همکاری و تفاهم ادامه داشته باشد گفت: معادن ذغال سنگ کرمان همزمان با ذوب آهن اصفهان شکل گرفته‌اند و استان کرمان بهترین ذغال کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 درصد خوراک ذغال ذوب آهن اصفهان از معادن استان کرمان تامین می‌شود افزود: حدود 9 معدن داریم که ذغال ککشو و یک معدن ذغال حرارتی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه نسبت به گذشته ارسال ذغال به ذوب آهن اصفهان حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده که از ذغال‌های مرغوب کشور است ادامه داد: حدود 14 محدوده جدید اکتشافی داریم که از این تعداد 10 محدوده ککشو و 4 محدوده ذغال حرارتی است.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه مکانیزه شدن معادن را در دستور کار داریم تا هم ایمنی معادن افزایش پیدا کند و هم تولید اضافه شود گفت: در حال حاضر با تکنولوژی 55 سال گذشته در معادن کار می‌کنیم و نیاز به مکانیزه کردن معادن ذغال سنگ یک ضرورت جدی است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی برای تامین تجهیزات مکانیزاسیون معادن ایجاد کرده اما پیگیر این مهم هستیم افزود: در دو ماه گذشته 13 درصد افزایش تولید ذغال استان کرمان بوده است و در ماه گذشته 26 درصد افزایش تولید ذغال در معادن ذغال سنگ داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه بهره‌برداری از معادن برنامه داریم و تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این برنامه‌ها می‌کنیم ادامه داد: با راه آهن کرمان مذاکراتی داشته‌ایم تا حمل و نقل به سمت مقاصد فروش به صورت ریلی انجام شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان صنعتی و معدنی است و حمل و نقل ریلی استان برای جابه‌جایی مواد معدنی باید توسعه پیدا کند افزود: در ماه گذشته 27 هزار تن کنستانتره ذغال از استان کرمان منتقل و به اصفهان جابه‌جا شده که اگر مشکلات در صنعت ریلی برطرف شود امکان جابه‌جایی بیشتر نیز وجود دارد.

نیک‌طبع با اشاره به اینکه مرکز آموزش معدنی در کرمان بزرگترین مرکز آموزش کشور است گفت: این مرکز ظرفیت مهمی برای تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)