کد خبر: ۳۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان از احضار لیدرهای حرکت های خلاف شرع و قانون خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان هشدار داد: بزک کردن رفتارهای خلاف قانون و شرع در فضاهای حقیقی و مجازی با پوشش محیط زیست و هوای پاک یا ورزش از چشم دستگاه قضایی مخفی نمی ماند و تمامی این اقدامات زمانی مشروع و مورد حمایت دستگاه قضایی است، که مطابق با قانون باشد.

با دهن کجی به هنجارهای دینی و اجتماعی برخورد می کنیم/دوره راه بنداز، جا بنداز تمام شده/ دوچرخه سواری مختلط به مناسبت روز جهانی بدون خودرو بدون انجام هماهنگی لازم انجام شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از احضار لیدرهای حرکت های خلاف شرع و قانون به دادستانی خبر داد و گفت: در راستای اجرای گشت های امر به معروف و نهی از منکر در فضای فیزیکی جامعه و فضای مجازی با مشاهده اقدامات غیرقانونی و متعارض با ارزش های دینی و اسلامی، لیدرهای اصلی این حرکت ها به دادستانی احضار شده و رسیدگی های قضایی مربوطه در شعبه ویژه در حال انجام است .

به گزارش برنا ؛ دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: در روزهای اخیر شاهد برخی اقدامات خلاف قانون و قبح شکنی ها به بهانه ورزش همگانی و افزایش نشاط اجتماعی در کرمان بوده ایم که بازتاب گسترده ای نیز در فضای مجازی داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که انجام این اقدامات و انتشار تصاویر آن اعتراض جامعه مذهبی و مردم ولایت مدار این استان را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: شناسایی فعالیت های این گروه ها در فضای مجازی از سوی معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و در فضای حقیقی با همکاری نهادهای اطلاعاتی و انتظامی انجام و مستند سازی شده است.

دادستان کرمان ضمن اشاره به فعال شدن گشت قضایی، اجرایی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان کرمان تاکید کرد: مرحله نخست این گشت در فضای حقیقی و کف جامعه و مرحله دوم آن نیز در فضای مجازی اجرایی شده و تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: دهن کجی به هنجارهای دینی و اجتماعی در هر شکل و از سوی هر سازمان و نهادی که انجام شود، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که عده ای از افراد با ترویج اباحه گری، ضد ارزش ها را به جای ارزش در جامعه ترویج دهند.

سالاری با تاکید بر این مطلب که مسئولان مربوطه باید پاسخگوی قصور خود در نظارت بر روند اجرای این برنامه های ورزشی و عمومی باشند، اظهارداشت: هیچ یک از مجموعه های نظارتی و قضایی در استان کرمان با اجرای برنامه هایی به منظور توسعه نشاط اجتماعی و توسعه ورزش های همگانی مخالف نیستند و حتی اقداماتی برای در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی مرتبط و موجود به منظور حفظ شان شهروندان نیز انجام شده و انتظار اصلی از برگزار کنندگان این برنامه ها ، رعایت قانون و اصول شرعی، اخلاقی و اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به انجام برخی حرکت ها به منظور محک زدن غیرت دینی و انقلابی جامعه، تاکید کرد: دوره راه بنداز، جا بنداز تمام شده و از آنجا که احیای فریضتین به عنوان یک اصل اسلامی باید همواره مد نظر باشد و اقدامات این حوره در راستای وظایف دادستان تعریف می شود، بر انجام این فریضتین در جامعه تاکید داریم.

مدعی العموم ادامه داد: اجرای برخی برنامه های همگانی از جمله برگزاری دوچرخه سواری مختلط به مناسبت روز جهانی بدون خودرو بدون انجام هماهنگی های لازم با نهادهای متولی، بخشی از توان رده های تخصصی پلیس از جمله یگان امداد، راهور و ... را معطوف به خود کرده بود و این در حالی است که این برنامه ها باید پس از انجام هماهنگی های لازم با نهادهای مربوطه و در قالب قوانین اجتماعی و دینی انجام شود.

سالاری هشدار داد: بزک کردن رفتارهای خلاف قانون و شرع در فضاهای حقیقی و مجازی با پوشش محیط زیست و هوای پاک یا ورزش از چشم دستگاه قضایی مخفی نمی ماند و تمامی این اقدامات زمانی مشروع و مورد حمایت دستگاه قضایی است، که مطابق با قانون باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)