کد خبر: ۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم تبریز در مخالفت با رزم حسینی در صحن مجلس مطرح کرد:
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: کاری که رزم‌حسینی در سال‌های گذشته انجام داد، کاری است که شرکت هپکو را به این وضعیت کشاند؛ کاری که وی در آن مدت انجام داد واردات ماشین‌آلات دست دوم به وفور و از طرق مختلف به داخل کشور بود و تنها سابقه‌ای که از ایشان مطرح می‌شود همان واردات است که آسیب جدی به بخش تولید زد. حال رزم حسینی چه سابقه دیگری در صنعت، معدن و بازرگانی داشته است.

رزم‌حسینی مهارت‌های لازم برای مدیریت عالی کشور را ندارد/ او خصوصیات یک مدیر میانی را دارد و نه بیشتر/ رزم‌حسینی روی یک سوله تسهیلات ده‌ها میلیاردی و میلیون یورویی گرفته  و بعد آن را  به یک شرکت دولتی با قیمت بالا فروخته است

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه رزم‌حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت مهارت‌های لازم برای مدیریت عالی کشور را ندارد، گفت: رزم‌حسینی در مدتی که در داخل فعالیت اقتصادی داشت، کارهای مشکوک زیادی را انجام داده است که باید در این رابطه توضیح بدهد.
به گزارش  خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های ارائه شده علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: نخست از نمایندگان موافق می‌خواهم که از بردن نام مقدس سردار بزرگوار ما شهید سلیمانی در این جایگاه استفاده نکنند، هیچ ایرادی به سوابق رزم‌حسینی در مدت حضورشان در لشکر و جبهه وارد نیست و بنده هم تنها و مهمترین نقطه قوت خدمات ایشان را همان 10 سال اول می‌بینم اما برای بعد از آن ابهامات و نکات مهمی وجود دارد که از همکاران محترم خواهش می‌کنم که به این نکات توجه کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ابهامات در رابطه با سوابق رزم حسینی این است که چرا وی از کشور خارج شد، چرا مدت طولانی در کشورهایی که تروریست‌ها و غارتگران و فراریان کشور در آن پناه گرفته‌اند، حضور داشته و کار واردات به کشور ما را انجام می‌داد.

وی افزود: کاری که رزم‌حسینی در سال‌های گذشته انجام داد، کاری است که شرکت هپکو را به این وضعیت کشاند؛ کاری که وی در آن مدت انجام داد واردات ماشین‌آلات دست دوم به وفور و از طرق مختلف به داخل کشور بود و تنها سابقه‌ای که از ایشان مطرح می‌شود همان واردات است که آسیب جدی به بخش تولید زد. حال رزم حسینی چه سابقه دیگری در صنعت، معدن و بازرگانی داشته است.

فرهنگی گفت: یکی دیگر از مسائل در رابطه با سوابق و عملکرد رزم‌حسینی موضوع نبود مهارت‌های لازم برای مدیریت عالی کشور است که این مسئله در نشست‌های اخیر وی با نمایندگان مجلس که بنده نیز در آنها حضور داشتم، مشهود بود. یکی از مهارت‌های لازم در این بخش داشتن مهارت ادراکی است که متأسفانه ما در صحبت‌ها و برنامه‌های وی از این مهارت‌ها هیچ مشاهده نکردیم و هر آنچه که دیدم خصوصیات یک مدیر میانی همانند استاندار است از این رو در سمتی مانند استاندار، رزم‌حسینی موفق بوده و همین الان نیز موفق است اما وقتی از وی در رابطه با موضوعاتی مانند خرید تضمینی و ذخایر استراتژیک کشور سوال می‌شود، پاسخ و راهکاری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور حتم مسائل مهم حوزه صنعت، معدن و تجارت همین موضوعاتی مانند ذخایر استراتژیک و خرید تضمینی است که باید وزیر پیشنهادی مربوطه ادراک و اشراف لازم در این زمینه داشته باشد، نه اینکه بتواند اختلافات میان مسئولان در یک استان را حل کند البته این مسائل به عنوان نکات مثبت برای یک مدیر میانی محسوب شده نه برای مدیری که قرار است در سطح وزارت فعالیت کند.

وی ادامه داد: این موضوع موجب می‌شود که وی فردا همان مصوبه‌ شما را در رابطه با کالاهای اساسی اجرایی کند اما من پشت این تریبون اعلام می‌کنم که با وزارت ایشان این اتفاق نخواهد افتاد و کالای اساسی توزیع نخواهد شد و ذخایر استراتژیک لازم برای این بخش را نمی‌تواند فراهم کند و قطعا این مشکلات را به گردن تحریم ها و مسائل اقتصادی می‌اندازد.

فرهنگی افزود: رزم‌حسینی در مدتی که در داخل فعالیت اقتصادی داشت، کارهای مشکوک زیادی را انجام داده است که باید در این رابطه توضیح بدهد به طور مثال برای یک شرکت صوری که فقط یک سوله ساخته است، تسهیلات ده‌ها میلیاردی و میلیون یورویی گرفته و پس از آن همان شرکت صوری و ناقص را به یک شرکت دولتی با قیمت بالا فروخته است و متأسفانه بعد از مدتی آن شرکت اعلام ورشکستگی کرد حال این فعالیت و اقدامات چه خاصیت و فایده‌ای برای کشور ما داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: یک شرکت به نام همیار ماشین که رزم‌حسینی مسئول و مالک آن است، اقدام به دریافت مجوز از وزارت نفت برای واردات ماشین‌آلات مهندسی می‌کند، پس از مدتی مجوز باطل می‌شود، پس از آن اقدام به جعل مجوز کرده اما این اقدام شناسایی و کشف می‌شود، کارمندی که این تخلف را انجام داده از وزارت نفت اخراج می‌شود، حال سوال پیش می‌آید که این اقدام برای چه موضوعی بوده، برای موضوعی بوده که با انجام آن هپکو و هپکوها را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: سوابق رزم‌حسینی در مسائل اقتصادی نیز مثبت و مفید نیست، در رزومه ارائه شده از سوابق و اقدامات وی آمده است که رهبری الگوی قلعه‌گنج را تأیید کرده‌اند اما رهبری در این رابطه نوشته‌اند که نقاط ضعف و قوت الگوی قلعه گنج بررسی شود از طرفی در این رزومه آمده است که وی موفق به کسب عنوان بهترین شرکت خصوصی ایران در کنفرانس جهانی ماشین‌آلات در کشور چین شده است یعنی مهمترین واردکننده ماشین‌آلاتی که تولید داخل را به روز سیاه کشانده این مسئله را به عنوان رزومه مطرح می‌کند.

فرهنگی ادامه داد: اخیراً من مسئله‌ای را شنیده‌ام البته این موضوع را بررسی و تحقیق نکردم که رئیس دفتر دولت در جلسه‌ای گفته که اگر ما چوب را هم به مجلس فعلی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی کنیم آنها مجبورند که رأی بدهند، حال اگر این سخن درست باشد، آیا این منطق درستی از سوی دولت است که چنین موضعی را مطرح کند.

در جریان این نشست حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به اظهارات فرهنگی نامه امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور را قرائت کرد و گفت که نقل قول مطرح شده در رابطه با جناب آقای واعظی مبنی بر اینکه اگر چوب هم معرفی شود رأی می‌آورد اساسی ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)