کد خبر: ۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب با بیان اینکه در چهار سال متوالی تلاش فراوانی برای رفع مشکل حمل و نقل هوایی انجام شده است افزود: با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان پیگیر هستیم پروازی را برای هواپیمای باری در جیرفت تعریف کنیم امیدواریم این پیگیری‌ها به زودی به نتیجه برسد تا ما بتوانیم مجوز مرز هوایی را برای فرودگاه جیرفت اخذ کنیم.

هر هواپیمایی نمی‌تواند روی باند فرودگاه جیرفت بنشیند/امیدواریم مجوز مرز هوایی را برای فرودگاه جیرفت اخذ کنیم

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب گفت: کارگا‌ه های بسته بندی اولین پروژه پایانه صادراتی بود که یک زیرساخت بسیار ارزشمند جنوب کرمان در حوزه بسته بندی است که این پروژه با ورود سرمایه گذاران خارجی، داخلی و بومی از سال ۹۴ شروع شد و به دلیل مشکلاتی روند اجرای این پروژه طولانی شد که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و پیشرفت مالی ۵۰ درصد درحال اجرا می باشد و تمام تلاشمان این است که این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد، پروژه پایانه صادراتی بیش از ۵۰ هزار تن ظرفیت بسته بندی دارد و بسته بندی‌ها در سطح بازار‌های اروپا است که امیدواریم هر چه زودتر به چرخه تولید و بهره برداری برسد.

به گزاری باشگاه خبرنگاران جوان، علی محبان با اشاره به مشکلات حوزه صادرات گفت: یکی از مشکلات و مسائلی که داشته ایم رقبای ما در بازار‌های هدف بوده اند کشور‌هایی مثل روسیه، آذربایجان و ترکیه که محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند و محصولات آن‌ها با کیفیت بالایی بسته بندی می‌شود تلاش بسیار زیادی شد که محصولات جنوب کرمان را در سطح بسته بندی‌های بازار‌های رقبا برسانیم که خوشبختانه در سه سال گذشته اتفاقات خوبی در صنعت بسته بندی محصولات گلخانه‌ای بوجود آمده است و هنوز پیشرفته نیستیم، اما در شرایط موجود اقدامات انجام شده قابل قبول است.

او افزود: بسته بندی‌های محصولاتی مثل، بادمجان، گوجه، فلفل و خیار در سطح بسته بندی‌های بازار‌های هدف است. کشور‌هایی مثل روسیه و حوزه cis، قزاقستان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، ترکیه و گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل، قطر، امارات و عمان بازار‌های هدف ما هستند و با این کشور‌ها در حوزه صادارت کار کرده ایم.

محبان گفت: یکی از عوامل اصلی ورود به بازار‌های بزرگ جهانی مقوله بسته بندی است مهم‌ترین اصلی که باید رعایت شود تا ما بتوانیم خیلی سالم و جدی در بازار‌های جهانی به رقابت بپردازیم مدیریت کردن کار تیمی است و مقوله صادرات باید به صورت حرفه‌ای پیش رود.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی گفت: در مسیر صادرات مقوله حمل و نقل برای ما خیلی جدی و حائز اهمیت است حمل و نقل را در سه مسیر حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی رصد کرده ایم حمل و نقل ریلی تا زمانی که ریل به منطقه نیاید مشکل وجود دارد و تلاش کرده ایم برای ارسال محصول با وجود این مشکلات بخشی از مسیر را جاده‌ای طی کنیم و بخش دیگر مسیر از طریق ریل انجام شود.

او افزود: در بحث حمل و نقل جاده‌ای هم در زمان پیک بار به دلیل حجم بالای بار بسیار مشکل داریم بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ بارنامه در روز در برخی از روز‌های پیک بار صادر می‌شود نشان دهنده حجم گسترده بار در جنوب است که با کمک اداره کل راه داری جنوب و سازمان صنعت و معدن و تجارت توانستیم وضعیت را کنترل کنیم، اما برای رفع آن نیازمند زیر ساخت‌های جدی‌تر هستیم و شبکه‌های حمل و نقل هوشمند یکی از استراتژی‌های ما برای رفع مشکل حمل و نقل‌های جاده‌ای است که ان شاالله به زودی محقق خواهد شد.

محبان در بحث مشکلات حمل و نقل هوایی بیان کرد: بنا به دلایل مختلف مثل نبود یک سری زیر ساخت‌ها در فرودگاه جیرفت به دلیل این که هر هواپیمایی نمی‌تواند روی باند فرودگاه بنشیند، چون ظرفیت باند فرودگاه برای تعدادی از هواپیما‌ها است همچنین کمبود هواپیما‌های باری و مشکلات دیگری باعث شده است صادرات محصولات جنوب از این حیث به کندی پیش رود.

محبان با بیان اینکه در چهار سال متوالی تلاش فراوانی برای رفع مشکل حمل و نقل هوایی انجام شده است افزود: با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان پیگیر هستیم پروازی را برای هواپیمای باری در جیرفت تعریف کنیم امیدواریم این پیگیری‌ها به زودی به نتیجه برسد تا ما بتوانیم مجوز مرز هوایی را برای فرودگاه جیرفت اخذ کنیم.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان با اشاره به تولید سالانه ۴و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب گفت: از تولید سالانه ۴و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب بیش از ۸۰۰ هزار تن از این محصولات صادراتی است و از این ظرفیت صادراتی تقریبا ۶۰ هزارتن محصول خرما،۲۰۰ هزار تن محصولات جالیزی و ۳۵۰ هزارتن محصولات گلخانه‌ای و مابقی مرکبات است.

محبان در رابطه با تاثیر کرونا بر صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: کرونا، ویروس ناشناخته‌ای است که تمام دنیا را درگیر کرد دقیقا از بهمن ۹۸ که وارد کشور شد در اوج صادرات محصولات کشاورزی بوده ایم و لطمه‌های بسیار سنگینی به صادرات این محصولات وارد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)