کد خبر: ۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت تامین آب خلیج فارس :
مدیرعامل شرکت تامین آب خلیج فارس و پیمانکار پروژه انتقال آزمایشی آب شیرین شده خلیج فارس به تاسیسات گل‌گهر سیرجان را موفقیتی مهم عنوان کرد که با مشارکت چند ساله دولت و بخش خصوصی میسر شده است .

مشارکت دولت و بخش خصوصی در انتقال آب خلیج فارس به ثمر نشست

مدیرعامل شرکت تامین آب خلیج فارس و پیمانکار پروژه انتقال آزمایشی آب شیرین شده خلیج فارس به تاسیسات گل‌گهر سیرجان را موفقیتی مهم عنوان کرد که با مشارکت چند ساله دولت و بخش خصوصی میسر شده است .

علیار یاری گفت: فاز نخست پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان در مهرماه امسال با تلاش چندین ساله بخش خصوصی و دولت افتتاح می شود.

یاری  با اعلام این خبر به رسانه ها اجرای فاز نخست پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان که با تلاش چندین ساله بخش خصوصی و دولت در جریان است را نشان از تلاش شبانه روزی دلسوزان دانست .

وی با اشاره به ایستگاه شیرین سازی آب خلیج فارس افزود: این بخش یکی از پروژه های خاص و مهم ما قلمداد می‌شود و در نوع خود در کشور، خاورمیانه و منطقه منحصر بفرد بوده زیرا در حجم بزرگ طراحی و بخشی از آن اجرا و عملیاتی شده و با زیرساخت های بزرگ، فرایند تولید مرحله به مرحله اجرا می‌شود.

به گفته علیار پروژه انتقال آب از خلیج فارس در حجم گسترده با ۱۱ ایستگاه پمپاژ و در مسیر ۸۳۰ کیلومتری اجرا می‌شود که با این مشخصه پروژه ای در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت تامین آب خلیج فارس اضافه کرد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس یک ظرفیت بزرگ با ویژگی ها و طراحی بی‌نظیر در کشور با همت و همراهی سه سهامدار با اراده و بزرگ و متولیان امور در استان کرمان به‌سرعت در حال اجرا است.

وی بیان داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی چنین مسئولیت بزرگی را پذیرفتند و توانستند در کشور از تمامی مسیرهای دشوار و فراز و نشیب‌های کاری با سربلندی عبور کنند و با افتخار امروز با وجود نامهربانی های دنیا این طرح را به ثمر بنشانند.

یاری ادامه داد: بسیاری کشورهای دنیا با وجود برخی تعهدات به‌ علت تحریم ها و اعمال دشمنی استکبار با ما همراهی نکردند و کارشکنی کردند و با وجود اقدامات قانونی اجناس را تحویل این پروژه ندادند اما عملیات نصب و اجرا و مهندسی این طرح توسط مهندسان داخلی اجرا شد.

وی افزود: همکاران ایرانی "خواستن توانستن است" را صرف کردند و بزرگترین دارایی ما نیروی انسانی بود که با استفاده از آن امروز پروژه را به محصولی مناسب تبدیل کردیم.

علیار تصریح کرد: پروژه شیرین سازی ۲۰۰ هزار مترمکعبی را مهرماه امسال افتتاح می کنیم و خط انتقال در ظرفیت مطلوب تا منطقه گل‌گهر سیرجان آماده افتتاح شده و قطعه دوم و سوم نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیمانکار پروژه انتقال آب خلیج فارس تاکید کرد: امسال با رفع مشکلات ارزی قطعه نخست را در مهرماه امسال، قطعه دوم تا مس سرچشمه را تا پایان امسال افتتاح می کنیم و اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس می تواند با اقدامات بعدی متولیان امور، توسعه آینده در زیرساخت کشور را در زمان کمتر فراهم کند.

وی اجرای کریدور آب و زیرساخت های شیرین سازی را بهترین هدیه برای کشور دانست و گفت: هزینه بسیاری برای زیرساخت‌ها طرح انتقال آب از خلیج فارس شده و دولت و مسئولان سه استان دارای منافع، باید برنامه ریزی برای بهره برداری از سه طرح شیرین سازی در استان‌ها داشته باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)