کد خبر: ۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همه‌جا گفته می‌شود، شرایط به علت شیوع کرونا غیرعادی‌ست و کسب و کار فعالان گردشگری آسیب دیده است، اما با روش‌ها، قوانین و تفکر عادی نمی‌شود، شرایط غیرعادی را اداره کرد.

گردشگری را فانتزی تعریف می‌کنیم/گردشگری، بیشترین آسیب را از کرونا دیده است/گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همه‌جا گفته می‌شود، شرایط به علت شیوع کرونا غیرعادی‌ست و کسب و کار فعالان گردشگری آسیب دیده است، اما با روش‌ها، قوانین و تفکر عادی نمی‌شود، شرایط غیرعادی را اداره کرد.

به گزارش فارس، سیدمهدی طبیب‌زاده  در نشست تخصصی صنعت گردشگری فعالان و مدیران استان کرمان به مناسبت هفته گردشگری در محل اتاق بازرگانی اظهار داشت: گردشگری در جهان به‌عنوان یک ابرصنعت تبدیل شده است در حالی که در کشور ما هنوز نمی‌توان به عنوان صنعت هم به آن نگاه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: گردشگری در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار است، اما تاکنون نتوانسته‌ایم اثرات شگرف اقتصاد گردشگری را در تمام ابعاد توسعه استان کرمان نشان دهیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: جوانان زبده و خلاق در صنعت گردشگری حضور دارند، اما چرا گردشگری نتوانسته است سهمی را در توسعه اقتصاد استان ایفا کند.

طبیب‌زاده عنوان کرد: آثار جهانی، ملی و تاریخی زیادی در استان کرمان داریم اما نمی‌توانیم جذب توریست داشته باشیم و آمار و ارقام در این بخش نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه باور جدی در گردشگری وجود ندارد و آن را به شکل فانتزی تعریف می‌کنیم، ابراز داشت: کرونا هم مزید بر علت شده است و در بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، گردشگری، بخشی‌ست که بیشترین آسیب را از کرونا دیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: کشاورزی در استان کرمان حرف اول را می‌زند و با توجه به اینکه کشاورزی کمترین آسیب را از کرونا دیده، بنابراین اقتصاد کرمان کمتر آسیب دیده است.

طبیب‌زاده افزود: همه‌جا گفته می‌شود، شرایط به علت شیوع کرونا غیرعادی‌ست و کسب و کار فعالان گردشگری آسیب دیده است، اما با روش‌ها، قوانین و تفکر عادی نمی‌شود، شرایط غیرعادی را اداره کرد و این انتظار بی‌جایی‌ست که قوانین و وصول مطالبات به همان روال قبل باشد و حتی برای جبران کسری‌ها بخواهند، فشار بیشتری بیاورند و نمی‌شود، قوانین دست و پاگیر باشد و انتظار معجزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار فعالان گردشگری این است، آنچه در جهان صورت گرفته در کرمان هم اجرا شود و این در شرایطی‌ست که گزارش نگران‌کننده‌ای درباره تامین مالی گردشگری در شرایط کرونا وجود دارد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه گردشگری دارای ظرفیت‌های زیادی است، اما توجهی به این صنعت نمی‌شود، ادامه داد: نیاز است، حرکت جدی، روش‌های جدید و خلاقانه در بخش گردشگری داشته باشیم و باید ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

وی ابراز داشت: اتاق بازرگانی استان کرمان آمادگی دارد از هر نوع فعالیت خلاقانه و مبتکرانه برای فعالیت در بخش گردشگری حمایت ‌کند.

طبیب‌زاده عنوان کرد: گردشگری با این تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها که گردشگری فقط به عنوان بخش فانتزی و نه صنعتی دیده می‌شود، پیش نمی رود.

وی بیان داشت: بر اساس پژوهش‌هایی که انجام شده است، متنوع‌ترین و متعددترین شیرینی‌های ارگانیک و غذاهای کشور در کرمان می‌تواند تولید شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پایان سخنان خود گفت: اعتقاد داریم، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان کرمان باشد و باید شرایط آن فراهم شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

تقدیر نماینده سیرجان و بردسیر از رشد تولید در گل گهر

میزان برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان رضایت بخش نیست

افتتاح دفتر نمایندگی اداره پست در منطقه گل‌گهر

هشدار مهم درباره پیامک‌های سود سهام عدالت؛ پیامک‌های «سهام عدالت» جعلی است

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

نوسان قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)