کد خبر: ۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد رئیس پلیس پیشگیری کرمان از عدم استفاده از صندوق‌های امانات
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به این مطلب که بسیاری از افرادحقیقی و حقوقی احساس مسئولیت نسبت نقش خود در حوزه اجتماعی ندارند، گفت: در زمان سرقت از منازل طلا، جواهرات، سکه و ارز بخشی از کار، وظیفه پلیس است و همه امکانات و نیرو‌های پلیس برای کشف سرقت به کار گرفته شده، اما سئوال این است آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، پول، سکه و اسناد ارزشمند است؟
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به این مطلب که بسیاری از افرادحقیقی و حقوقی احساس مسئولیت نسبت نقش خود در حوزه اجتماعی ندارند، گفت: در زمان سرقت از منازل طلا، جواهرات، سکه و ارز بخشی از کار، وظیفه پلیس است و همه امکانات و نیرو‌های پلیس برای کشف سرقت به کار گرفته شده، اما سئوال این است آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، پول، سکه و اسناد ارزشمند است؟
به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا پریور در نشست حضور با حضور خبرنگاران گفت: طی ۶ ماهه امسال سرقت اماکن دولتی در کرمان ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: سرقت از اماکن خصوصی نیز در ۶ماهه ابتدای سال جاری ۱۵ درصد رشد داشته او این امر نشان دهنده لزوم توجه و همراهی مردم با پلیس است.
وی با اشاره به این مطلب که پلیس امکان استقرار نگهبان برای هر یک از ساختمان‌های دولتی را ندارد و در هیچ جای دنیا نیز چنین کاری انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش و جلوگیری از سرقت‌ها نیاز به مسئولیت پذیری مردم و نیز توسعه استفاده از تجهیزات ایمنی بازدارنده از جمله دوربین و دزدگیر داریم.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهارداشت: یکی از سیستم‌های مدرن مرکز هشدار الکترونیک (مها) است که در این سیستم اگر فردی با اجبار به مغازه، منزل و محل کار افراد شود به مرکز ۱۱۰ اطلاع رسانی شده و نزدیک‌ترین واحد فعال پلیس در محل حضور پیدا می‌کند.
سرهنگ پریور با اشاره به بحث مراقبت همسایه از همسایه نیز گفت: این مساله در دنیا جا افتاده، اما متاسفانه برخی نسبت به نزدیک‌ترین افراد احساس مسئولیت نمی‌کنند در حالی که با حداقل احساس مسئولیت می‌توان از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری کرد.
وی با اشاره به این مطلب که جرائم معلول علت‌های متفاوت و مختلفی هستند، عنوان کرد: فقر، شکاف طبقاتی، احساس محرومیت و بی عدالتی، اعتیاد، بیکاری و تورم می‌تواند علت سرقت باشد و هر کدام به جای خود در وقوع سرقت تاثیر بگذارد، اما مساله این است زمانی که فردی مرتکب جرم سرقت می‌شود، صرف وجود فقر موجب جرم نشده و مسائل اخلاقی، دینی، آموزشی نیز موثر است.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: برای سازمان ها، اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور اینکه انسان را به سمت تکامل هدایت کنند، وظیفه‌ای تعریف شده و اگر آموزش، رسانه، پلیس، سازمان‌های اقتصادی و صنعتی به جای خود کم کاری کند، بر شکل گیری یک پدیده یا جرم مانند سرقت تاثیر می‌گذارد.
سرهنگ پریور ادامه داد: اگر قرار است سرقت کنترل شود، باید فقر، تورم، اعتیاد و احساس بی عدالتی کنترل شود و پلیس باید کاری کند که شرایط وقوع را به حداقل ممکن رسانده و هزینه انجام کار را برای افراد بالا ببرد.
وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از افرادحقیقی و حقوقی احساس مسئولیت نسبت نقش خود در حوزه اجتماعی ندارند، گفت: در زمان سرقت از منازل طلا، جواهرات، سکه و ارز بخشی از کار، وظیفه پلیس است و همه امکانات و نیرو‌های پلیس برای کشف سرقت به کار گرفته شده، اما سئوال این است آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، پول، سکه و اسناد ارزشمند است؟
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: صندوق امانات بانک‌ها برای همین به وجود آمده که امنیت حداکثری در بانک‌ها وجود دارد و متاسفانه استقبال از صندوق امانات در استان کرمان در حداقل ممکن است.
سرهنگ پریور با اشاره به سرقت منازل در کرمان گفت: در استان ما میل به استفاده از صندوق امانات بانک‌ها کم است و یکی از دلایل آن عدم اطلاع رسانی درست است.
وی در ادامه به موضوع سرقت خودرو‌ها نیز اشاره و بیان کرد: با افزایش قیمت‌ها از جمله قیمت خودرو با آمار قابل توجه سرقت خودرو‌ها مواجه هستیم و سئوال این است چرا خودرو‌ها به سادگی سرقت می‌شوند؟
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گفت: نخستین علت این است که سیستم امنیتی مناسبی توسط خودروسازان برای خودرو تعبیه نشده و طبق آمار ۶۶.۹ درصد خودرو‌های سرقت شده در شهر کرمان مربوط به پراید است.
پریور خاطرنشان کرد: ۸.۹ درصد سرقت خودرو‌ها مربوط به پژو، ۲۸.۱ درصد مربوط به وانت مزدا، حدود ۲ درصد مربوط به سمند و ۲.۳ درصد مربوط به پیکان است.
وی با اشاره به ضعف سیستم ایمنی خودرو‌های یاد شده، تصریح کرد: مالکان خودرو‌ها نیز متاسفانه تجهیزات ایمنی حداقلی را نصب نمی‌کنند و خودرو‌های سرقت شده فاقد دزدگیر، ردیاب، قفل فرمان و پدال هستند و در کمترین زمان ممکن به سرقت می‌روند.
وی با اشاره به اینکه همواره به مردم توصیه می‌کنیم از تجهیزات ایمنی در خودرو استفاده کنند، افزود: اکنون تجهیزات مدرن تری در دسترس عموم قرار دارد و سیستم‌های ردیاب و جی پی اس بر روی خودرو و نرم افزار روی موبایل نصب می‌شود و اگر خودرو سرقت شود و حرکت کند به شما اخطار می‌دهد و هر نقطه برود، روی نقشه به شما نشان داده می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد خودرو‌های پلیس نیز تاکنون به جی پی اس مجهز شده اند، بیان کرد: در خودرو‌هایی که در سال جاری جی پی اس داشته حتی یک سرقت موفق نداشتیم و بعد از سرقت در کمترین زمان ممکن سرقت کشف شده و توصیه ما این است که حتما از ردیاب و جی پی اس در خودرو استفاده کنند.
سرهنگ پریور با اشاره به وجود تعداد زیادی خودرو در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بیان کرد: درخواست ما این است مالکان زمین‌های خالی در سطح شهر، زمین را در اختیار شهرداری بگذارند تا نسبت به احداث پارکینگ محله‌ای اقدام شود و ما نیز همکاری می‌کنیم و مردم با حداقل پرداختی می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ نگه دارند که نگهبان ۲۴ ساعته حضور دارد و ر صورت تحقق این اقدام، ضمن خلوت شدن معابر شهری، خودرو نیز در جای مطمئن قرار می‌گیرد و سرقت نمی‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)