کد خبر: ۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا:
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر میزان مبتلایان به کرونا در استان کرمان با یک شیب ملایمی، روند صعودی پیدا کرده اما خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در استان کنترل و روند آن نزولی شده است.

روند مبتلایان به کرونا در کرمان با شیب ملایمی، صعودی شده است/پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر میزان مبتلایان به کرونا در استان کرمان با یک شیب ملایمی، روند صعودی پیدا کرده اما خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در استان کنترل و روند آن نزولی شده است.

دکتر "محمد صادق بصیری" شامگاه شنبه ۱۲ مهرماه در گفت و گویی با موضوع محدودیت های کرونایی در استان کرمان، با اشاره به شرایط ویژه ای که کشور و دنیا از بیماری کووید ۱۹ گریبان گیر شده است افزود: شیوع این بیماری باعث شد در سطح کشور و همچنین استان کرمان محدودیت هایی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هفت ماه و نیم از این وضعیت در کشور می گذرد و کسی باور نمی کرد این شرایط انقدر طولانی شود اظهار کرد: استان کرمان، یک استان بسیار بزرگی است که در حقیقت به اندازه چند استان، در این استان کار مداوم صورت می گیرد و وقتی که یک استانی بزرگ باشد، قاعدتا تنوع های مختلفی از آداب و سنن تا فرهنگ در آن وجود دارد که همین امر کنترل شرایط را تا حدودی سخت خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و همجواری با استان های بزرگ جنوبی کشور که ارتباط تجاری زیادی دارند اظهار کرد: به دلیل اینکه جاده ترانزیت از مرکز کشور از این استان می گذرد و از سوی دیگر شاهد حضور بالای اتباع بیگانه در استان هستیم، تا حدودی برنامه ریزی برای کنترل شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا در استان کرمان سخت است اما خوشبختانه این کار به خوبی در استان کرمان اجرایی شده است به طوری که در موج اول کرونا در کشور شاهد وضعیت سفید در استان بودیم.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بستن تالارها و مساجد و تعطیلی اصناف در موج اول کرونا در استان کرمان به هیچ عنوان کار ساده ای نبود تصریح کرد: خوشبختانه در موج اول کرونا در کشور، مردم استان کرمان با درک بالا محدودیت های موج اول کرونا را پذیرفتند و سلامت خودشان و جامعه را به عنوان اولویتی در دستور کار قرار دادند و انتظار می رود که این رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان در استان ادامه داشته باشد.

بصیری با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در امکان عمومی، وسایل نقلیه، صنوف و ... در استان کرمان از میانگین کشور بالاتر است تصریح کرد: در موج دوم اپیدمی کرونا در استان که فراگیری آن از جنوب استان همزمان با رفع محدودیت ها آغاز شد، به موضوع بازرسی و نظارت ها بر اجرای دستورالعمل ها در استان کرمان تاکید ویژه ای شد به طوری که در کرمان به عنوان تنها استان کشور، همزمان فعالیت ۲۲ گروه بازرسی را شاهد هستیم که همین بازرسی ها باعث شد آمار مبتلایان در استان خوشایند شده و امروز در ستاد ملی کرونا بشنویم که استان کرمان گرچه میزان مبتلایان به کووید ۱۹ در آن با یک شیب ملایمی صعودی پیدا کرده اما میزان مرگ و میر کنترل و روند آن به سمت پایین حرکت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان کرمان با تشکر از تلاش و زحمات کادر درمانی و بازرسان و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، به تصمیات ستادی استانی مقابله با کرونا پیرامون مراسمات اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال دولت عراق اعلام کرده است که هیچ زائری از هیچ کشوری را برای مراسم اربعین حسینی را پذیرا نخواهد بود و حتی کسانی که بدون مجوز به سمت مرزها رفته و به شکلی از مرزها عبور کرده بودند را توقیف و به کشور برگردانده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرجع رسمی مجوزی برای خروج افراد از مرزها را نخواهد داد تصریح کرد: هیچگونه ثبت نام و اعزامی برای مراسم اربعین حسینی نداریم و هیچ حرکت اتوبوسی نیز به صورت کاروانی و گروهی به سمت مرزها نخواهیم داشت.

بصیری به موضوع برگزاری راهپیمایی نمادین جاماندگان مراسم اربعین نیز اشاره کرد و گفت: چون نفس کار این برنامه نیز تجمع است و ویروس کرونا تجمع بردار نیست، امسال مراسم نمادین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی را نخواهیم داشت اما انتظار داریم همانند سال های گذشته شور حسینی را داشته اما تجمع را نداشته باشیم.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم باید با فرهنگ خودشان در استان کرمان به گونه ای رفتار کنند تا نیازی به بستن مسیرها، توقیف کردن کاروان ها و خودروها و ایجاد موانع در برابر کاروان ها را در کرمان نداشته باشیم اظهار کرد: امسال مواجهه با اولین سالگرد شهید سلیمانی است و از این جهت که شهر کرمان، میزبان مرقد این سردار شهید است، خیلی ها دوست دارند برای زیادت به این شهر سفر کنند که هم در ستاد استانی کرونا، هم ستاد اربعین و هم شورای تامین با هرگونه حرکت کاروان ها به سمت کرمان مخالف شده و هیچ کاروانی را در گلزار شهدای کرمان پذیرا نخواهیم بود و این موضوع نیز به سایر استان های کشور ابلاغ شده است.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه ورود هیچ کاروانی را به استان کرمان نخواهیم داشت و در صورت عدم رعایت از سوی مردم، ۱۱ ورودی استان را خواهیم بست اظهار کرد: همچنین برای روز اربعین حسینی نیز محدودیت هایی را در گلزار شهدای کرمان اعمال خواهیم کرد بنابراین از مردم عزیز استان کرمان می خواهیم که رعایت کرده تا نخواهیم محدودیت هایی را اعمال کرده و ورودی های استان را ببندیم.

بصیری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دیگر تصمیمات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: به عنوان اختیار، به استان ها بحث تعطیلی داده نشده است و تنها می توانیم پیشنهاد تعطیلی تالارها، صنوف، مدارس و دانشگاه را به صورت محدود با و دلایل قوی به وزارت کشور و همچنین بهداشت اعلام کنیم تا با نظر آنها هرگونه تعطیلی عملیاتی شود که در همین راستا پیشنهاد دو هفته تعطیلی مدارس به صورت حضوری را به ستاد ملی کرونا داده و منتظر تصمیم آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر احساس کنیم نیازی به تعطیلی باشد، این کار را در استان خواهیم کرد افزود: باید به این نکته هم توجه داشت که تعطیلی کردن اماکن مایحتاج مردم و کسب و کارها، ضررهایی را در آینده برای مردم ایجاد خواهد کرد بنابراین باید در این زمینه معشیت مردم را هم در نظر گرفت اما در مجموع در موضوع سلامت مردم هیچ مدارایی نخواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه صرفا در صورت موافقت وزارت کشور و بهداشت، آموزش های تمامی مقاطع مدارس به صورت حضوری تعطیل اما آموزش های مجازی ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، همه ادارات و نهادهایی که خدمت به مردم می دهند، باید خودشان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند جریمه خواهند شد ضمن آنکه به مردمی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خدمات ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)