کد خبر: ۳۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه ستاد مقابله با کرونا عنوان شد
 رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در پیک سوم کرونا تعداد مبتلایان و شیوع بیماری از پیک اول بیشتر است گفت: اکنون پیک بستری مبتلایان به کووید ۱۹ را در استان شاهد هستیم و انتظار پیک مرگ و میر را در دو هفته آینده داریم که امیدواریم به آن سمت نرویم.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در پیک سوم کرونا تعداد مبتلایان و شیوع بیماری از پیک اول بیشتر است گفت: اکنون پیک بستری مبتلایان به کووید ۱۹ را در استان شاهد هستیم و انتظار پیک مرگ و میر را در دو هفته آینده داریم که امیدواریم به آن سمت نرویم.

دکترحمیدرضا رشیدی نژاددر جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: در استان آمار بیمارانی که تخت‌های بیمارستانی را به دلیل بیماری‌های تنفسی اشغال می‌کنند، نسبت به سه هفته قبل ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: روند صعودی ابتلاء به کرونا را به طور قابل توجهی با شیب تندتر نسبت به قبل داریم و هرچند مرگ و میر در خط ثابت و حفظ شده، اما نمی‌دانیم دو هفته آینده مرگ و میر چقدر خواهد بود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: متاسفانه بیمارانی که زیر ونتیلاتور می‌روند، در بهترین شرایط ۸۵ درصد از بین می‌روند و از ۸۵ نفری که در این وضعیت در استان داریم انتظار می‌رود بیش از ۸۰ درصد از بین بروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اخیرا ابتلاء به کرونا بیشتر در خانواده هاست و از یک خانواده دو تا سه نفر بستری می‌شوند، افزود: کاری که از ما بر می‌آید، اعلام اصول بهداشتی، نظارت و کنترل و ارائه خدمات درمانی است. کار حرفه‌ای ما درمان است که وابسته به زیرساخت‌ها از جمله تخت بیمارستانی، پرسنل، امکانات تشخیصی و درمان است که فعلا به لحاظ درمانی و دارو مشکلی نداریم و پرسنل تاکنون زحمت کشیده و قدردانشان هستیم، اما ظرفیت تخت‌ها محدود است و اگر بیماران زیاد شوند، تخت‌ها پر می‌شود و ممکن است تخت بستری نداشته باشیم و اضافه کنیم، اما این تخت نمی‌تواند مراقبت با کیفیت ارائه بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حالت آماده باش هستیم و ظرفیت تخت‌های بستری را افزایش داده ایم، اظهار کرد: وقتی مریض زیاد شود پرسنل خسته می‌شوند که در این صورت نمی‌تواند خدمت با کیفیت ارائه دهد و تخت‌ها محدود است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: پرسنل با مهارت محدود است و نگران هستیم در سیری بیفتیم که با بحران عجیب و غیرقابل کنترل مواجه شویم بنابراین کنترل دست خود ماست و همه باید مانند پیک اول در استان یا ابتدای اپیدمی موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در پیک سوم کرونا تعداد مبتلایان و شیوع بیماری از پیک اول بیشتر است افزود: اکنون پیک بستری مبتلایان به کووید ۱۹ را در استان شاهد هستیم و انتظار پیک مرگ و میر را در دو هفته آینده داریم که امیدواریم به آن سمت نرویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از مردم درخواست داریم در تجمعات حتی خانوادگی رعایت کنند و در میهمانی‌ها و عزارداری و مراسم جشن بعد از پایان ماه صفر کنترل کرده و مراقب خودشان باشند.

وی با بیان اینکه دوست نداریم مردم به حالت عادی مراجعه پزشکی داشته باشند افزود: برای خدمات اورژانسی و نیمه اورژانسی مراکز سرپائی باز است انا توصیه داریم اگر فردی که نیاز به خدمات پزشکی دارد و فکر می‌کند می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ روز مراجعه را به تعویق بیندازد و به مراکز آلوده درمانی حتی سرپائی مراجعه نکند.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه مراجعات ضروری خیلی مهم است، افزود: از امروز در بیمارستان‌ها پذیرش بیماران غیراورژانسی محدود و تقریبا ممنوع شده و اولویت تخت بستری با بیماران کرونائی است و از ظرفیت تمام بیمارستان‌ها در بخش خصوصی، دولتی و نظامی برای بیماران کووید ۱۹ استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در شهرستان و شهر کرمان و شهر‌های سیرجان و رفسنجان به طور چشمگیری نزدیک به دو برابر تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش داشته و در سیرجان به طور قابل توجهی نزدیک به دو و نیم برابر بیمارن بستری افزایش پیدا کرده و این هشدار است و چاره‌ای جز رعایت نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درمان سخت و با مشقت است و راه حل پیشگیری است و همه می‌توانیم دست به دست هم داده و در بخش خصوصی، دولتی، ادارات و ... تذکر بدهیم و هر کاری لازم است انجام شود تا بحران به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه اگر توصیه می‌کنیم جائی تعطیل شود پای مرگ و زندگی در میان است، افزود: اگر بخواهیم به دستورالعمل‌ها عمل کنیم باید خیلی از جا‌ها را در شرایط قرمز تعطیل کنیم و امیدواریم به جائی نرسیم که کل شهر دو تا سه هفته تعطیل شود.

رشیدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هیچکدام از داروهائی که برای بیماران کووید ۱۹ استفاده می‌شود، درمان قطعی بیماری نیست و ثابت نشده و در طول درمان وزارتخانه پروتکل‌های درمانی را می‌دهد و اینکه کسی بخواهد در پروتکل درمانی بیماران غیر از پزشکان مخصوص دخالت کند به ضررش تمام می‌شود.

وی بیان کرد: همه بیمارستان‌ها دارو‌های موردنیاز را دارند و اینکه چه داروئی به چه بیماری تزریق شود متخصص مربوطه تشخیص می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف به ویژه آرایشگاه‌های زنانه گفت: در آرایشگاه‌ها تماس افراد خیلی نزدیک است و باید کنترل‌ها خیلی سختگیرانه‌تر و تعداد پذیرش‌ها کنترل و برخورد جدی بشود و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، به سمت تعطیلی می‌رویم.

نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را سختگیرانه‌تر می‌کنیم
استاندار کرمان بیان کرد: نظارت، بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه کووید ۱۹ مرکب از نماینده دستگاه قضایی، انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری باید بیشتر شود و در صورتی که در تجمعات نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود، برخورد کنند و گشت‌ها باید فعال‌تر باشد.

محمدجواد فدائی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تشکر از همکاری و همراهی مردم و موکب‌ها در برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: در برگزاری مراسم اربعین تا جایی که امکان داشت، نظارت و شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده است.

وی افزود: در عین حال باید سخت گیری بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم، زیرا متاسفانه تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته و هم تعداد بستری آی سی یو افزایش یافته و این آمار به معنی کاهش رعایت پروتکل‌ها است.

استاندار کرمان با بیان اینکه اخیرا شاهد هستیم افراد خانواده هم مبتلا می‌شوند، پس اعضای خانواده نیز باید رعایت موارد بهداشتی را داشته و موجب انتقال بیماری به دیگری نشوند اظهار کرد: نظارت، بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه کووید ۱۹ مرکب از نماینده دستگاه قضایی، انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری باید بیشتر شود و در صورتی که در تجمعات نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود، برخورد کنند و گشت‌ها باید فعال‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه در گزارش بازرسی‌ها از برخورد گشت ویژه کووید ۱۹ گزارشی داده نمی‌شود، افزود: در سطح مرکز استان و فرمانداران باید جدیت و نظارت بیشتری انجام بدهند.

فدائی با اشاره به آمار نگران کننده مبتلایان به کرونا در استان کرمان گفت: در هفته گذشته ۶۷۰ مورد بستری داشتیم که این هفته به ۸۰۸ نفر رسیده و آمار بستری‌ها در آی سی یو ۱۲۷ نفر بوده که امروز ۱۵۰ نفر اضافه شده است.

عای‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان کرد: راه حل این وضعیت، رعایت نکات بهداشتی و نظارت بیشتر است و اگر این روند کنترل نشود، نگران هستیم امکانات کافی نداشته باشیم و بعد نتوانیم برای بستری‌ها اقدامات خوب و لازم انجام بدهیم و در نتیجه دچار افزایش آمار فوتی‌ها باشیم.

استاندار کرمان گفت: درخواست ما از مردم و مسئولان این است که نظارت و رعایت نکات بهداشتی بیشتر باشد.

وی درباره تعطیلی فعالیت حضوری مدارس عنوان کرد: تعطیلی کامل مدارس در اختیار استان نیست و باید مجوز از مرکز کشور دریافت شود که هفته گذشته این درخواست را داده ایم و پیگیر هستیم.

فدائی تصریح کرد: درمورد دورکاری کارمندان نیز اختیار به مدیر دستگاه داده شده تا هرگونه که به نفع دستگاه و مقابله با بیماری است عمل شود.

استاندار کرمان در پایان با تاکید بر نظارت‌های جدی‌تر و سختگیرانه‌تر در راستای رعایت ر. تکل‌های بهداشتی افزود: در پایان ماه صفر هیچ کاروان و پیاده روی از استان کرمان به سمت مشهد مقدس نخواهیم داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)