کد خبر: ۳۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان صورت گرفت:
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته که با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از اهالی رسانه برگزار شد ضمن تسلیت اربعین حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران ایشان، ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام صادق (ع) را تسلیت گفت.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته که با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از اهالی رسانه برگزار شد ضمن تسلیت اربعین حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یاران ایشان، ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام صادق (ع) را تسلیت گفت.
محمد فرشاد همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شادروان محمد صنعتی از اعضای فعال انجمن شهر کرمان در سال‌های ابتدایی تشکیل این نهاد مردمی افزود: درگذشت این خادم کرمان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را که تا آخرین روز‌های زندگی خود به امور عام المنفعه پرداخت به مردم نجیب کرمان، خانواده این عزیز به ویژه نائب رئیس شورای سوم و اهالی ورزش تسلیت عرض می‌کنم.
وی در ادامه با اشاره به درگذشت استاد برجسته موسیقی سنتی ایران اظهار داشت: استاد شجریان که از مفاخر فرهنگ و هنر کشور می‌باشد سال‌ها برای اعتلای موسیقی اصیل سنتی تلاش کرد و تصنیف‌های خاطره انگیزی در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس خواند.
فرشاد با بیان اینکه استاد شجریان در زمان وقوع زلزله و پس از آن بار‌ها به شهر بم سفر کرد افزود: در این سفر‌ها از نزدیک شاهد همدردی ایشان با مردم زلزله زده بم بودم؛ وی علاوه بر برگزاری یک کنسرت در تهران تحت عنوان "هم‌نوا با بم" عواید آن را به ایجاد ساختمان باغ هنر بم اختصاص و این مجموعه ارزشمند را به عنوان موسسه فرهنگی و هنری در اختیار شورای شهر و شهرداری بم قرار داد.
وی همچنین اظهار داشت: حجت الاسلام دعایی که از مفاخر کرمان هستند بر پیکر زنده‌یاد شجریان نماز خواندند و همچنین به پاس خدمات استاد آواز ایران در معرفی فرهنگ و هنر کشور به جهان و شناساندن بهتر و بیشتر سرمایه‌های فرهنگی و ادبی کشور از جمله مولوی، حافظ، سعدی، عطار و خیام در داخل و خارج از کشور، در تهران خیابانی و در شیراز گذر منتهی به حافظیه به نام ایشان نامگذاری شده است.
فرشاد همچنین ضایعه درگذشت استاد محمدرضا شجریان را به فرزندان و علاقمندان این هنرمند برجسته تسلیت گفت.
در ادامه علی اکبر مشرفی، عضو شورا در نطق پیش از دستور خود تهاتر پروانه‌های ساختمانی را بدهی شهرداری به نسل آینده عنوان و تاکید کرد: از شهردار تقاضا دارم لیستی از بدهی‌های این چنینی و سقف قانونی آن‌ها را به شورا ارسال کند تا این موضوع برای شهر در آینده مشکلی ایجاد نکند.
همچنین منصور ایرانمنش در نطقی دیگر در پیش بودن بارندگی در فصل پیش رو را یادآور شد و افزود: تقاضا می‌شود برای رفع آبگرفتگی‌های حاصل از بارندگی‌های فصلی به ویژه در نقاط بحرانی تدبیری جدی اندیشیده شود تا امسال شاهد آبگرفتگی‌های جزیی نیز نباشیم.
وی با اشاره به عدم تکمیل تقاطع ایثار نیز گفت: پیشنهاد می‌شود با تملک املاک بازرگانی این پروژه به هرنحوی که ممکن است تکمیل شود.
ایرانمنش همچنین ارسال نطق‌های پیش از دستور اعضای شورا به شهرداری و حصول نتیجه را خواستار شد.
سپس رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به هفت نامه ارسالی به این کمیسیون گفت: در این میان دو مصوبه به جمع بندی اعضای کمیسیون رسیده است.
فتح الله مویدی از توافق نامه شهرداری با امور اتباع و مهاجرین استانداری خبر داد و خاطرنشان کرد: درخواست امور اتباع اختصاص زمینی به احداث مرکز فرهنگی در قالب فعالیت موسسه بنا‌های ماندگار است.
علی اکبر مشرفی ضرورت توجه به کاربری فرهنگی و آموزشی زمین مندرج در طرح تفضیلی را یادآور شد.
حسین چناریان نیز پیشنهاد داد: در انتخاب نام این مکان، کاربرد آن مورد توجه باشد تا مورد چالش افکار عمومی قرار نگیرد.
وی همچنین از شهرداری به دلیل اختصاص زمین به کلانتری که از تعهدات سال‌های گذشته است تقدیر کرد و ایجاد مرکز مونیتورینگ را گامی در راستای تقویت امنیت اجتماعی دانست.
همچنین رامین ارجمندکرمانی انطباق این طرح با طرح‌های بالادستی را مهم عنوان و تصریح کرد: کلیات این طرح مورد موافقت همه است، اما برای جانمایی و کاربری آن به بررسی و هماهنگی بیشتری نیاز داریم.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت، بهره برداری از آرامستان جدید را ضروری دانست و گفت: این مهم، باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.
علی خدادادی همچنین با بیان این که شورا و شهرداری از یک خانواده هستند افزود: انتظار می‌رود در بازدید استاندار از پروژه‌های شهری یا حضور وزرا و نمایندگان، از اعضای شورا هم برای این بازدید‌ها دعوت رسمی به عمل آید.
در ادامه رییس شورای شهر با اشاره به دستورالعمل ارسالی از وزارت کشور به شورا‌ها گفت: بر این اساس، بایستی عوارض نوسازی با ضریب کاهنده ۲۷ درصد محاسبه و اخذ شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان این که در این مدت حتی یک دوچرخه سوار در مسیر اختصاصی خیابان سپه مشاهده نشده گفت: انتخاب این خیابان برای مسیر دوچرخه سواری درست نبوده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
محمدجواد کامیاب با اشاره به نامه اعتراضی کسبه محل افزود: با وجود حجم مراجعان بیمارستان باهنر و نبود پارکینگ مناسب، بهتر است شهرداری در این زمینه زودتر به جمع بندی رسیده و تکلیف مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه را روشن کند.
رییس کمیسیون معماری وشهرسازی نیز از شهرداری خواست گزارشی از پروژه‌های عمرانی را قبل از انعقاد قرارداد، در شورا مطرح کند.
رامین ارجمندکرمانی همچنین گزارشی از وضعیت بهینه سازی میدان کوثر و روند مطالعات مشاور طرح از سوی شهرداری را خواستار شد.
سپس احمد حسن زاده، عضو شورا به عنوان نماینده شورا در تفاهم نامه‌های علمی و پژوهشی شهرداری و دانشگاه‌ها انتخاب شد.
در پایان رییس شورای شهر از تلفیق سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: این تصمیم به پیشنهاد اعضای مشترک سه کمیسیون مذکور و در راستای پرهیز از موازی‌کاری و استفاده بهینه از تخصص و توانایی اعضای کمیسیون‌ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

حمایت بهزیستی از  1338 خانواده دارای فرزند چند قلو در کرمان

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)