کد خبر: ۳۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در همه برهه‌های تحولات تاریخی کشور، استاد شجریان با شعرهای خود و با صدای بی‌نظیرش با مردم همراه بود و این همراهی حتی در برهه‌هایی به حق یا به ناحق شاید موجب رنجش‌هایی نیز شد اما استاد شجریان هرگز مردم خود را تنها نگذاشت و به همین دلایل است که امروز به معنی واقعی کلمه، ملت ایران سوگوار او هستند.

سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در روزنامه سازندگی نوشت:

استاد شجریان یک هنرمند غیرمسئول در قبال مسائل اجتماعی و سیاسی پیرامون خود نبود. ایشان سیاستمدار نبود و هرگز نیز نخواست که باشد یا نزدیک سیاستمداران باشد، اما هنرمند سیاست‌دان بود و هیچ وقت مردم خود را تنها نگذاشت.

در همه برهه‌های تحولات تاریخی کشور، استاد شجریان با شعرهای خود و با صدای بی‌نظیرش با مردم همراه بود و این همراهی حتی در برهه‌هایی به حق یا به ناحق شاید موجب رنجش‌هایی نیز شد اما استاد شجریان هرگز مردم خود را تنها نگذاشت و به همین دلایل است که امروز به معنی واقعی کلمه، ملت ایران سوگوار او هستند.

این روزها برای ایرانی‌ها روز عزای ملی است؛ فارغ از این که دولت مصلحت بداند عزای عمومی اعلام کند یا خیر. البته این موارد در حیطه تصمیمات حکومتی است اما ملت ایران در عزای از دست دادن هنرمندی بی‌نظیر در تاریخ ایران است.

نباید از یاد برد که اختلاف‌نظر و کشمکش سیاسی همواره وجود داشته و خواهد داشت اما فراتر از این موارد باید همواره توجه داشته باشیم که جامعه و ملت ایران اعم از اقوام مختلف ایرانی نیاز به یک نقاط مشترک پیوند به یکدیگر دارند. اگر بخواهیم پیوندهای ملی را تقویت کنیم وجود شخصیت‌هایی همچون استاد شجریان که مورد تایید همه اقوام است، مهم‌ترین نقاط ایجاد اتصال و پیوند است.

از ویژگی‌های استاد شجریان همین بس که از خواص هنرمند و نکته‌سنج در عرصه هنر و موسیقی تا عامه مردم، از ارائه‌های هنرمندانه مرحوم شجریان لذت می‌برند، بنابراین شخصیت ایشان می‌تواند حلقه اتصال این پیوندها باشد. پیوندهایی که در این ایام و روزگار برای جامعه ما بسیار ضروری است و نباید از پتانسیل این شخصیت‌ها که منحصر به فرد هستند، به سادگی عبور کنیم.

اینها نقاط پیوند ملی هستند و پیوند ملی با این نقاط تقویت می‌شوند. امثال استاد شجریان مایه افتخار و سربلندی و در جهت شکوه وحدت ایرانی و اسلامی ما هستند. وحدتی که می‌تواند یک‌بار دیگر کدورت‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی که بعضا در اثر مسائل مختلف در حال رسوخ و نفوذ به بطن جامعه است را بزداید و شمایل فرهنگ غنی ایرانی را یادآوری کند.

استاد شجریان هرگز درگیر تعصبات ناسیونالیستی نشد اما ظرافت‌ها و لطافت‌های فرهنگ ایرانی را به تمام کسانی که درگیر و دار مسائل زندگی‌های تازه با فرم‌های جدید بودند یادآوری کرد.

محبت ایشان در دل اقشار مختلف در سنین مختلف و با فرهنگ‌های متفاوت نشان می‌دهد که راه را به درستی طی کرده که این چنین عزیز ملت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)