کد خبر: ۳۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی کرمان:
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: تشکل های زیرمجموعه اتاق کرمان و نظرات و پژوهش های آنها در تصمیم گیری ها و انجام فعالیت ها، در سطح استان و کشور تاثیرگذارند.

انجمن پسته کرمان زبان گویای پسته کاران است/پارک علم و فناوری نتوانسته نیازهای استارت آپ ها را پاسخ دهد

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: تشکل های زیرمجموعه اتاق کرمان و نظرات و پژوهش های آنها در تصمیم گیری ها و انجام فعالیت ها، در سطح استان و کشور تاثیرگذارند.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست با روسا و برخی دبیران تشکل های اتاق کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 تشکل اقتصادی در اتاق فعال هستند و دو تشکل دیگر نیز در سال جاری شکل می گیرد، افزود: همه تشکل ها می توانند با تجمیع فعالیت ها و افکار به یک نهاد تاثیرگذار در استان و کشور تبدیل شوند. وی به بیان فعالیت ها و اقدامات مهم انجام شده توسط انجمن گیاهان دارویی کرمان پرداخت و ادامه داد: این انجمن با تهیه نقشه راه گیاهان دارویی کرمان در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز استان حضوری فعال دارد.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: همچنین انجمن شرکت های دانش بنیان از سوی شورای پژوهشی استان مسئول تدوین سند راهبردی فناوری استان شده و انجمن خدمات فنی و مهندسی پایه گذار نشستی از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شده تا راهکارهای توسعه خدمات در داخل و خارج را بررسی و تصویب کنند. رئیس اتاق کرمان بیان کرد: انجمن پسته کرمان زبان گویای پسته کاران است و در راستای سیاست اتاق مبنی بر میدان دادن به تشکل ها، این انجمن و انجمن خرما در نشست با مدیران بانک مرکزی به صورت مستقیم شرکت و نظرات و پیشنهادات و مشاوره های خود را ارائه می دهند.

وی با اشاره به پیشنهاد انجمن کارآفرینان استان مبنی بر تشکیل انجمن نوآوری و شتاب دهنده‌های استان و تشکل جوانان کارآفرین اظهار کرد: متاسفانه قبلا احداث شتاب دهنده چندان موفق نبوده و پارک علم و فناوری نیز نتوانسته نیازهای این بخش را پاسخگو باشد و به همین دلیل شاید راه اندازی این تشکل ها بتواند بخشی از مسائل این حوزه را پوشش دهد.

طبیب زاده افزود: از مجموعه کارخانه تعطیل "خانه سازی کرمان" برای راه اندازی شهرک نوآوری کرمان بازدید و با وزارت مسکن برای تملک این مجموعه صحبت شده که امیدواریم تلاش ها به نتیجه لازم برسد.

رئیس اتاق کرمان در مورد تشکل جوانان کارآفرین که در حال شکل گیری است، گفت: در حال حاضر محوریت اعضای اتاق با میانسالان است که ورود جوانان کارآفرین می تواند تحول، نشاط و انگیزه مضاعفی را ایجاد کند. وی توسعه تشکل ها، هم افزایی و توجه به اتاق تشکل محور به جای عضو محور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اگر زمانی فرا رسد که اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان 15 تشکل به جای 15 فرد باشد، قدرت چانه زنی و انجام فعالیت های جمعی افزایش می یابد. طبیب زاده، تشکل گرایی و استفاده از خرد جمعی را تنها راه برای کسب موفقیت عنوان و اظهار کرد: بایستی برای تمامی فعالیت هایی که امکان تشکیل تشکل برای آنها وجود دارد، انجمنی با حضور افراد علاقمند و با انگیزه تشکیل شود.

در این نشست مدیر تشکل های اتاق کرمان به پیشنهادهای تشکل های فعال اتاق کرمان برای راه اندازی سایر تشکل ها اشاره کرد و گفت: انجمن های زعفران، گل محمدی، انرژی های تجدید پذیر، داوری کارآفرینان، نوآوری و شتاب دهنده های استان، جوانان کارآفرین، توسعه و سرمایه گذاری کرمان، اخلاق حرفه‌ای استان، علم کرمان، اشتغال پایدار، مرکبات، گردوکاران، دامداران، کانی های غیرفلزی استان و مشاوران استان، از جمله تشکل هایی است که نیاز به تشکیل آنها برای فعالان اقتصادی احساس شده است.

فاطمه مهرابی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری مجامع تشکل ها به تاخیر افتاده بود که در حال حاضر بر برگزاری این مجامع تاکید شده و از روسای تشکل ها درخواست می شود مجامع را بزودی برگزار کنند. وی ادامه داد: با توجه به نیازسنجی از تشکل ها، دوره های آموزشی ویژه تشکل ها نیز از اواخر مهرماه جاری برگزار می شود که امیدواریم روسا، اعضای هیات مدیره و سایر اعضای تشکل ها از این دوره های آموزشی بهترین بهره را ببرند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)