کد خبر: ۳۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم.

به گزارش ایرنا، «مجتبی ذوالنوری» عصر امروز شنبه پس از انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم و تمام آبرو، هستی، و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقدیم می‌دارم و در چارچوب تکالیف قانونی خود و تدابیر معظم له لحظه‌ای از احقاق حقوق مردم شریف غفلت نخواهم کرد.»

حضرت آیت الله خامنه ای امروز شنبه در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان تاکید کردند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.»

ایشان با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‌ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد. باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند، حفظ شود.

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نماینده اصولگرای قم و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم روز ۲۴ مهرماه در توییتی عجیب به رییس جمهوری حمله ور شده و نوشته بود: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران با کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

او که از مجلس دهم موضوع استیضاح رییس جمهوری را دنبال می کند، دو روز بعد از توئیت جنجالی اش، روز ۲۶ مهر نیز در توئیتی با هشتگ "نجات کشور"، مدعی شد: «استیضاح روحانی از دستور خارج نشده، استیضاح به قوت خودش باقی است، پرونده استیضاح دست بنده است. ۴۴ نفر امضا کرده‌اند که ۱۱ نفر امضایشان را پس گرفتند و الان ۳۳ امضا داریم. از دیگر نمایندگان خواهش می کنیم استیضاح را امضا کنند که اوضاع نابسامان فعلی با استیضاح آقای رئیس‌جمهور سامان پیدا کند.»

این توئیت که متن پیاده شده یک فیلم کوتاه از اظهارات ذوالنور بود باعث شد واکنش‌هایی به سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صورت گیرد و بحث استیضاح رئیس‌جمهور که از زمان تشکیل مجلس یازدهم توسط برخی از نمایندگان مطرح شده دوباره برسر زبان‌ها بیفتد.

گروهی از هواداران این نماینده مجلس در شهر قم نیز در ادامه این رفتارها روز ۲۸ مهر همایشی با عنوان «استیضاح روحانی؛ حق ملت، تکلیف مجلس» برگزار کرده و حمایت خود را از اقدام ذوالنور اعلام کردند اما این همایش با استقبال چندانی از سوی مردم روبرو نشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)