کد خبر: ۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق کرمان:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: اگر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۶۰ درصد بتوان از خدمات این صندوق استفاده کرد به ایجاد اشتغال، زمان مناسب و فعال شدن سرمایه های ملی کمک می کند.

بنیه صنعتی هر استانی را صنایع کوچک آن تشکیل می دهند/توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط ضروری است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی اولویت‌های اتاق منطبق با اولویت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک است گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به عنوان واسطه، گزینه مناسبی برای حمایت از صنایع محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی طبیب زاده  در نشست آنلاین معرفی خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: تامین مالی پروژه ها به ویژه در صنایع کوچک استان از اولویت و دغدغه‌های اصلی اتاق کرمان است زیرا واحدهای بزرگ با تجدید منابع خود در بانک ها امکان تامین مالی را دارند.

وی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن استان کرمان مربوط به بنگاه های بزرگ و ۲۰ درصد مربوط به واحدهای کوچک و متوسط است که با توجه به آمار توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط ضروری است.

طبیب زاده با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان از دانش روز برای عبور از شکاف تکنولوژیک به دلیل تحریم ها استفاده کرد تصریح کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان راه میان بر است که اتاق کرمان در این راستا انجمن شرکت های دانش بنیان را تشکیل داده که در حال تهیه نقشه راه و تهیه سند فناوری این استان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، توجه به توسعه صادرات که یکی از فعالیت های اصلی اتاق کرمان است را یکی از اولویت ها برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک عنوان کرد و گفت: صادرات در همه کشورهایی که با رشد و پیشرفت همراه بوده اند به خوبی توسعه پیدا کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: اگر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۶۰ درصد بتوان از خدمات این صندوق استفاده کرد به ایجاد اشتغال، زمان مناسب و فعال شدن سرمایه های ملی کمک می کند.

طبیب زاده افزود: ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان ۵۰ درصد کمتر از ظرفیت خود کار می کنند در حالی که از طریق تامین سرمایه در گردش برای این واحدها می توان ظرفیت های بالقوه را فعال و طرح های اشتغال زا را در اولویت قرار داد.

وی با توجه به اینکه تامین مالی پروژه ها با دشواری های بسیاری روبرو شده و بانک ها ادعا دارند که مصارف آنها از منابع پیشی گرفته و در عمل امکان تامین مالی وجود ندارد افزود: استفاده از فاینانس خارجی در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و بازار سرمایه چندان نقش موثری در تامین مالی شرکت های کرمان ندارد که باید برنامه‌ای برای ورود شرکت ها به این بازار فراهم آورد تا بتوان بخشی از تامین مالی را انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در ادامه گفت: گرچه این استان از صنایع بزرگ برخوردار است اما بنیه صنعتی هر استانی را صنایع کوچک آن تشکیل می دهند که می توان با اجرای نظام پیمانکاری فرعی، استفاده از فناوری های جدید، بهبود فضای کسب و کار و تامین مالی از این صنایع حمایت کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)