کد خبر: ۳۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
هشدار دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به روند صعودی بیماران کرونایی و رو به اتمام نهادن ظرفیت تخت های بیمارستانی مرکز این استان مجددا هشدار داد و خواستار رعایت بیشتر و جدی تر پروتکل های بهداشتی توسط آحاد مردم و اصناف شد.

۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان در برخی از شهرستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا پر شده است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به روند صعودی بیماران کرونایی و رو به اتمام نهادن ظرفیت تخت های بیمارستانی مرکز این استان مجددا هشدار داد و خواستار رعایت بیشتر و جدی تر پروتکل های بهداشتی توسط آحاد مردم و اصناف شد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا رشیدی شامگاه سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ضمن اشاره به اینکه بیش از یکهزار بیمار و افراد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرمان رو به اتمام نهاده تاکید کرد : اگر این روند صعودی مبتلایان به کرونا کنترل نشود با افزایش تعداد بیماران طی روزهای آینده ارائه خدمات بیمارستانی به برخی از افراد تعلق نخواهد گرفت .

وی گفت: گرچه با ظرفیت سازی انجام شده ارایه خدمات درمانی مقابله با کرونا اکنون در بیمارستان های کرمان در حال انجام است ولی با توجه به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان در برخی از شهرستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا پر شده لذا باید محدودیت‌های شدیدتری را اعمال کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد بستری شده در پیک سوم کرونا ۲۰ درصد بیش از پیک دوم بوده اند و بستری‌های روزانه نیز در پیک سوم بیش از ۱۰ درصد نسبت به دور قبل افزایش دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم گفت: شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا تنها با همکاری و همراهی مسئولان و مردم محقق می شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به خطر افزایش برگزاری مراسم ها در باغ و خانه‌ها عنوان کرد: تالارهای دارای شرایط استاندارد، با یک سوم ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و هر اقدامی در زمینه تجمع در مراسمات عروسی ممنوع و صرفا سرو غذا در تالارها انجام شود و تالارهای متخلف تعطیل می شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به نسبت جمعیت، استان کرمان هم اکنون در وضعیت فوق حاد کرونایی قرار دارد طوری که سه شهرستان بردسیر، بافت و رفسنجان این استان در وضعیت فوق قرمز قرار گرفته اند.

سیدوحید احمدی‌طباطبایی با اشاره به روند افزایشی آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کرمان طی چند روز اخیر، تصریح کرد: در پیک سوم کرونا در استان کرمان تعداد فوتی‌های روزانه متاسفانه دو رقمی شده و قابل توجه است که این آمار فقط متعلق به افرادی است که تست های تشخیصی PCR آنها مثبت اعلام شده و ممکن است فوتی‌های کرونایی داشته باشیم که تست کرونای آنها منفی شده باشد.

براساس آخرین گزارش های از ستاد ملی استانی کرونا طی ۲۴ساعت گذشته یش از یکصد بیمار کرونایی به جمع بیماران بستری در استان کرمان افزوده شده که در مجموع رقم نهایی بستری شدگان قطعی به بیماری کرونا به مرز ۶۰۰ نفر رسیده ۱۹نفر نیز طی مدت یاد شده بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)