کد خبر: ۳۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
خانه هوشنگ مرادی کرمانی، قصه‌خانه می‌شود
شهردار منطقه ۱۲ تهران از تبدیل خانه هوشنگ مرادی کرمانی، خالق «قصه‌های مجید» به قصه‌خانه خبر داد.

مرادی کرمانی: دوست دارم  بچه‌ها و خانواده‌ها  در قصه‌خانه جمع شوند و قصه بگویند و بشنوند

شهردار منطقه ۱۲ تهران از تبدیل خانه هوشنگ مرادی کرمانی، خالق «قصه‌های مجید» به قصه‌خانه خبر داد.

به گزارش مهر، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 در حاشیه بازدید از خانه قدیمی هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، واقع در یکی از کوچه‌های خیابان شهید جاویدی (گذر میرزا محمود وزیر سابق)، از مرمت این خانه و تبدیل آن به قصه‌خانه کودک خبر داد.

سعادتی در این بازدید، پس از تقدیر از آثار این نویسنده و آرزوی عمر باعزت برای ایشان گفت: استاد کرمانی که صاحب آثار، قصه‌ها و هنرمندی‌هایی در حوزه کودک و نوجوان مانند «مهمان مامان» و «قصه‌های مجید» است با آثار ارزنده خود، دوره کودکی و نوجوانی خیلی از ما را شکل داده و ان‌شاءالله با اقدامی که صورت گرفته، خانه قصه و داستان کودک تهران را در این مکان راه‌اندازی خواهیم کرد.

او ضمن اعلام این مطلب که سنگفرش کوچه و لایه‌برداری دیوارها از اولین اقدامات در این باره خواهد بود، از احتمال تملک یکی از خانه‌های مجاور این ملک خبر داد و گفت: معمولاً خود فضای خانه‌های بزرگان، به خانه‌موزه تبدیل می‌شود و برای برنامه‌ها و اقدامات اجرایی، فضایی در مجاورت آنها در نظر گرفته می‌شود که اگر امکانش فراهم شود، با تملک یکی از خانه‌های مجاور در تکمیل این فضا اقدام خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۲، با بیان این نکته که اکنون در حال انجام کارهای محتوایی این اقدام هستیم، ادامه داد: این مکان نیازمند یک طراحی مفهومی و یک طراحی کامل لوکیشن است که در مورد آن با بنیاد فارابی هم صحبت‌هایی داشته‌ایم.

هوشنگ مرادی کرمانی نیز طی گفت‌وگوی تلفنی در این باره، از انجام این اقدام ابراز رضایت کرد و گفت: پیشنهاد مرمت و انجام کار فرهنگی در این خانه در واقع پیشنهاد دکتر حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه و یاران ایشان بوده و با پیگیری‌های ایشان بناست این اقدام صورت گیرد.

او بر استفاده از عبارت «قصه‌خانه» به جای «خانه داستان» برای این خانه تأکید کرد و ادامه داد: به‌نوعی با یک تغییر کوچک، کار جدیدی در نام‌گذاری کرده‌ایم؛ چراکه اگر به آن خانه قصه یا خانه داستان بگوییم، ازآنجاکه در فضاهای مشابه نظیر خانه هنرمندان، خانه تئاتر و… زیاد به کار رفته، جذابیت نخواهد داشت؛ اگرچه در پرانتز قطعاً به «خانه مرادی کرمانی» اشاره خواهد شد.

خالق قصه‌های مجید درباره اینکه دوست دارد در این خانه چه برنامه‌هایی به اجرا درآید، بیان کرد: به‌هرحال شهرداری هر برنامه‌ای برای این خانه داشته باشد، من هم می‌پذیرم، ولی خود من دوست دارم اینجا فضایی باشد که بچه‌ها و خانواده‌ها جمع شوند، قصه بگویند، قصه بشنوند و کسانی را دعوت کنند که در آنجا داستان‌نویسی آموزش دهند و کارهایی از این دست صورت گیرد.

به گفته این نویسنده، او در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۲ در این خانه زندگی کرده و سه فرزندش در همین خانه به دنیا آمده‌اند و بسیاری قصه‌هایش مانند قصه‌های مجید در همین خانه به تحریر درآمده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)