کد خبر: ۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آمار بر خلاف سری قبل که بعد از سه الی چهار هفته افزایشی، ثابت و بعد کم می شد اکنون در هفته ششم پیک سوم کرونا در استان هستیم و همچنان روند بیماری افزایشی است که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم.

ظرفیت بیمارستان افضلی‌پور کرمان در حال تکمیل شدن است/روند بیماری همچنان افزایشی است/ همسران گذشت کنند/تعارضات با زبان آرام و گفت و گو حل کنیم/فرزندان را بمباران نصیحت، انتقاد و گلایه نکنیم

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آمار بر خلاف سری قبل که بعد از سه الی چهار هفته افزایشی، ثابت و بعد کم می شد اکنون در هفته ششم پیک سوم کرونا در استان هستیم و همچنان روند بیماری افزایشی است که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم.

نوذر نخعی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در شهر کرمان و ۲۵ مرکز استان دیگر از ساعت ۱۲ ظهر امروز برای ورود و خروج محدودیت هایی تا روز جمعه ایجاد شده، اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت کرونا خیلی جدی شده به طوری که در حال حاضر در بیمارستان افضلی پور کرمان (بیمارستان مرجع بیماران کرونایی استان) ۲۳۰ بیمار بستری داریم که ظرفیت بیمارستان در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: تاکید داریم مردم در خانه بمانند و تنها برای موارد بسیار ضروری از منزل خارج شوند، برای خرید در ساعات خلوت مراجعه کنند و فاصله گذاری، زدن ماسک و شست و شوی دست ها را حتما انجام بدهند.

نخعی تصریح کرد: آمار بر خلاف سری قبل که بعد از سه الی چهار هفته افزایشی، ثابت و بعد کم می شد اکنون در هفته ششم پیک سوم کرونا در استان هستیم و همچنان روند بیماری افزایشی است که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم.

این متخصص پزشکی اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش درباره رابطه همسران در شرایط کنونی بیان کرد: مطالعات نشان داده وقتی افراد در فضای بسته و بیش از حد در تماس نزدیک با هم هستند و بیرون نمی روند، از یکدیگر خسته می شوند و تاثیر منفی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر استرس کرونا وجود دارد و از سوی دیگر کرونا تاثیرات اقتصادی، روانی، اجتماعی دارد و در روابط مسئله مهم این است حوصله خود را زیاد کرده و گذشت و صبوری بیشتر باشد به ویژه در روابط زناشوئی باید به آسیب ها دقت کنیم.

نخعی تصریح کرد: باید فرد در این دوران قدری چشم هایش را ببندد و باید گذشت داشته و ذره بین دستمان نگیریم و به سمت انتقاد کردن و خدای نکرده تهدید کردن و رفتار تند نرویم.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید رفتارهای مهرورزانه بین زن و شوهر بیشتر شده و خود را جای طرف مقابل بگذاریم، افزود: فشار اقتصادی استرس را در آقایان بیشتر کرده و همچنین فرزندان در خانه هستند و باید تحمل ها و احترام بین پدر و مادر با هم و بین فرزند با والدین وجود داشته باشد و اختلافات را با زبان آرام و گفت و گو حل کنیم.

نخعی تصریح کرد: در ارتباط با فرزندان باید توجه کرد آنها مانند کسی هستند که در قفس است و نباید پیش داوری کنیم و انتظارات زیاد نباشد و فرزندان را بمباران نصیحت، انتقاد و گلایه نکنیم زیرا کارکر تحصیلی آن دچار مشکل می شود.

وی بیان کرد: سعی کنیم برای بچه ها سخنرانی نکنیم؛ آنها را تحقیر نکنیم و اگر مشکلی پیش آمد فوری وارد تهدید نشویم، داد نزنیم و اگر بچه خطائی می کند، تعمیم ندهیم و باید با ملاطفت و آرامش با بچه ها صحبت کنیم.

این متخصص پزشکی اجتماعی در ادامه درباره رفتار با سالمندان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از قبل باید به سالمندان رسیدگی کرد و تماس تلفنی را چند برابر کنیم.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای پیشگیری سعی کنیم کسانی که احتمال ابتلای آنها به کرونا کمتر است، بیشتر به پدر و مادر سر بزنند و در زمان حضور در کنار آنها فاصله را با سالمندان رعایت اما با هم صحبت کنند.

نخعی تصریح کرد: کسانی که سنشان بالای ۷۰ سال می رود حوصله آنها کمتر می شود و باید خیلی با آنها کنار بیاییم و فرض کنیم نیاز عاطفی آن فرد چند برابر شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: سعی کنیم هنر گوش دادن را تقویت کنیم. نکته دیگر این است در رفتارهای غیرکلامی تماس چشمی برقرار کرده و روبه روی هم صحبت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در صحبت کردن تواضع داشته و از بالا به پائین صحبت نکنیم، گفت: حالت چهره اخمو نباشد و سئوالاتی مطرح کنیم تا صحبت از حالت یکنواختی خارج شود که این تماس ها موجب انرژی دادن به دیگران و انرژی گرفتن خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)