کد خبر: ۳۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه پایان پاییز و زمستان سختی در پیش داریم، مطرح کرد: مردم باید به این باور برسند که برای شکست این بیماری، مشارکت و مسئولیت‌پذیریشان در راس امور قرار دارد.

وضعیت افتضاح است؛ رودربایستی‌ها را کنار گذاشته و با خاطیان برخورد قاطع کنید/۷ شهرستان استان کرمان در وضعیت سیاه قرار دارند/ظرفیت بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان  تکمیل شده است/آنفلوآنزا در استان کرمان نداشته‌ایم/برآورد علمی از درصد مبتلایان به کرونا در استان کرمان نداریم/پرسنل کادر بهداشتی و درمانی خسته شده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه پایان پاییز و زمستان سختی در پیش داریم، مطرح کرد: مردم باید به این باور برسند که برای شکست این بیماری، مشارکت و مسئولیت‌پذیریشان در راس امور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، سید وحید احمدی‌طباطبایی، با اشاره به وضعیت استان کرمان به لحاظ شیوع کرونا گفت: متاسفانه شاهد روند صعودی ابتلا و مرگ و میر در استان کرمان هستیم و در برخی روزها بیش از ۲۰ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند که به شدت جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه فعلا استان کرمان وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: ۷ شهرستان استان کرمان در وضعیت سیاه قرار دارند و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز می‌باشند. متاسفانه تقریبا ظرفیت بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان (بیمارستان های مرجع بیماران کرونایی استان کرمان) تکمیل شده‌اند و از بیمارستان‌های دیگر برای پذیرش و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی کمک گرفته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره محدودیت‌های ایجاد شده در راستای کنترل اپیدمی کرونا، عنوان کرد: مصوبات استان کرمان در راستای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و به ‌طورمثال مناطقی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در آنها تعطیل شوند بنابراین در کرمان مشاغل گروه ۲ تا ساعت ۱۸ می‌توانند فعال داشته باشند و برای گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان بحث تعطیل کامل مطرح است اما در هر حال امیدواریم این محدودیت‌ها در کنترل شیوع بیماری مثمرثمر باشند.

وی با اشاره به اینکه مورد تایید شده ابتلا به آنفلوآنزا در استان کرمان نداشته‌ایم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که آذرماه سختی در پیش داشته باشیم.

احمدی‌طباطبایی با اشاره به اینکه بسیاری از سناریوهای پیش‌بینی شده برای کرونا درست از کار در نیامده است، عنوان کرد: معتقدیم فوت حتی ۱۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در کشور آمار بسیار زیاد است زیرا ۱۰۰ خانواده عزادار می‌شوند ولی اکنون متاسفانه شاهد جان باختن روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در کشور هستیم و این موضوع بسیار جانکاه است.

وی با تاکید بر ابتلای مجدد برخی افراد به کرونا، اظهار کرد: مواردی از ابتلای مجدد در استان از جمله چندین نفر از همکاران خودمان برای بار دوم و حتی سوم داشته ایم که نشان می دهد حتی افرادی که یکبار به ویروس کرونا مبتلا شده اند در مصونیت کاملی قرار ندارد و همچنان باید مسائل و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برآورد علمی از درصد مبتلایان به کرونا در استان کرمان نداریم تصریح کرد: اینکه چند نفر در استان مبتلا شده‌اند مهم نیست زیرا اگر رعایت نکنند دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی درباره اینکه واکسن در این شرایط ابتلای مجدد افراد به کرونا چه میزان می‌تواند موثر باشد؟ اظهار کرد: اگر توجه کنید روی واکسن آنفلوآنزا نوشته شده چهار ظرفیتی یعنی اینکه این واکسن روی ۴ نوع از ویروس آنفلوآنزا اثر بخشی دارد و کرونا یک بیماری جدیدی است و نمی‌دانیم چند نوع است لذا معادلات ساخت واکسن مقداری سخت شده و شاهدیم از ابتدای شیوع کرونا چندین بار از دانشگاه‌ها یا کشورهای مختلف اعلام شد که واکسن کرونا کشف کردند ولی هنوز برای هیچ واکسنی مجوز تولید انبوه و همگانی صادر نشده است پس همچنان باید صبورانه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

احمدی‌طباطبایی عنوان کرد: موج دوم بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان از مردادماه روند نزولی به خود گرفت اما از اواخر شهریورماه روند ابتلا و فوتی‌ها در استان صعودی شد و متاسفانه بین این دو موج فاصله‌ای نبود تا کادر بهداشت و درمان بتوانند نفس بکشند و مقداری خستگی رفع کنند.

وی افزود: اوضاع و احوال بیماری کرونا در استان بسیار افتضاح است و پرسنل کادر بهداشتی و درمانی خسته شده‌اند و از سوی دیگر تعداد بیماران روند افزایشی چشمگیری پیدا کرده است که طبیعتا کیفیت مراقبت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و این موضوع مختص کرمان و یا ایران نیست و در همه جای دنیا این اتفاق خواه ناخواه خواهد افتاد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه پایان پاییز و زمستان سختی در پیش داریم، مطرح کرد: مردم باید به این باور برسند که برای شکست این بیماری، مشارکت و مسئولیت‌پذیریشان در راس امور قرار دارد.

وی بیان کرد: اگر وظایف دانشگاه علوم پزشکی را به دو حوزه درمان و بهداشت تقسیم کنیم و قاعدتا ۸۵ تا ۹۰ درصد مسئولیت در حوزه درمان یعنی بیمارستان و مراکز درمانی سرپایی برعهده دانشگاه علوم پزشکی است و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آن در اختیار ما نیست. به ‌طور مثال تهیه تانک های اکسیژن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است یا عدم وجود یک داروی خاص باز در حیطه وظایف ما نیست و ممکن است به خاطر تحریم یک دارویی در بازار کمبود باشد.

احمدی‌طباطبایی ادامه داد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مسئولیت حوزه بهداشت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و به‌طورمثال برگزاری مراسم ازدحام در این دوران کرونا ممنوع است و توصیه‌ها و تاکیداتی در این خصوص به مردم کرده‌ایم و حالا اگر افراد عروسی با حضور ۱۰۰۰ نفر می‌گیرند ما نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم و نهادهای مربوطه باید برخورد کنند. لذا باید در این شرایط رودربایستی‌ها را کنار گذاشت و با خاطیان برخورد قاطع کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: در کرمان کارگر یکی از کارخانه‌ها به کرونا مبتلا و تست تشخیصی وی مثبت شده بود و نباید سرکار برود اما شاهد هستیم کارفرما به کارگر دستور می‌دهد که سرکار بیاید و این کارگر بسیاری را در محل کار آلوده کرده است بنابراین ما این کارخانه را به دادستانی معرفی کردیم و اکنون باید دادستانی با مسئولین این کارخانه برخورد کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)