کد خبر: ۳۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش احزاب و گروه‌های سیاسی استان به انتخاب زینی‌وند چه بود؟
خبر استعفای محمدجواد فدائی از استانداری کرمان که برای بسیاری از فعالان سیاسی استان کرمان بهت آور محسوب می‌شد؛ با خبر تعجب اهالی سیاست از سرعت عمل خارق‌العاده هیات دولت در انتخاب استاندار جدید کرمان تقریبا به پایان رسید.

گفتارنو- گروه سیاسی: داغی خبر استعفای محمدجواد فدائی از استانداری کرمان که برای بسیاری از فعالان سیاسی استان کرمان بهت آور محسوب می‌شد؛ با تعجب اهالی سیاست از سرعت عمل خارق‌العاده هیات دولت در انتخاب استاندار جدید کرمان تقریبا فرونشست اما همچنان موضوع اصلی سیاست در استان کرمان است.
وزارت کشور با سرعت فوق‌العاده‌ای پرونده علی زینی‌وند استاندار جدید کرمان را روی میز هیات دولت گذاشت و به فاصله چند ساعت از انتشار خبر استعفای فدائی، تکلیف استان کرمان روشن شد.
اگرچه نمایندگان انقلابی استان کرمان روی خوشی به این حرکت انقلاب دولت نشان ندادند، اما موضع‌گیری گروه‌های سیاسی استان کرمان متفاوت‌تر و حتی حرفه‌ای تر از نمایندگان استان در مجلس بود.
در اولین موضع‌گیری قائم مقام دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از حضور علی‌زینی‌وند استقبال کرد.


از سکوت اصولگرایان؛ تا استقبال اصلاح‌طلبانجمعیت توسعه و آزادی استان کرمان که در محافل سیاسی با نام مختصر آن یعنی «تاک» شناخته می‌شود؛ از مهمترین احزاب سیاسی استان کرمان است که دبیرکلی آن بر عهده محمد فرشاد رئیس شورای شهر کرمان و معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در دولت اصلاحات است.
تشکیلاتی که ایده تاسیس آن را سیدحسین مرعشی چهره شناخته شده سیاست ایران سال‌ها پیش طرح کرد و در دولت روحانی زمینه تاسیس رسمی آن فراهم شد و توانست چهره‌های سیاسی شناخته شده استان کرمان از محمدعلی کریمی استاندار اسبق، محمد فرشاد، علی مصطفوی و محمد میرزائی که چهره‌های شناخته شده اصلاحات در استان هستند را دور هم جمع کند و در کنار آن زمینه را برای فعالیت جوانان هم فراهم آورد و تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان دفاتر و شوراهای خود را ایجاد کند.
نژادحیدری در توئیت خود به کارنامه زینی‌وند در سیستان و بلوچستان و یزد اشاره می‌کند و استاندار جدید کرمان را مورد عنایت بیت شهید صدوقی می داند. خانواده شهید صدوقی از شهدای محراب مورد توجه مردم استان یزد هستند و پسر مرحوم حاج شیخ محمدعلی صدوقی امام جمعه فقید استان یزد؛ که سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات دائی وی است با یکی از نوادگان مرحوم شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان ازدواج کرده است.
این اشاره از این جهت مهم به شمار می رفت که بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان کرمان در خصوص گرایش فکری استاندار کرمان دچار پرسش شده بودند.
دفتر سیاسی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در جلسه‌ای که قبل از معارفه استاندار جدید کرمان تشکیل شد از حضور زینی‌وند در استان کرمان استقبال کرد و بر ضرورت همکاری با وی تاکید کرد.
سیدحسین مرعشی استاندار اسبق کرمان که عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان است نیز امروز در پاسخ به سوال کرمان‌نو استاندار جدید کرمان را از مدیران با تجربه در وزرات کشور عنوان کرد و گفت: آقای زینی‌وند با استفاده از تمام تجربیات مدیریتی که در کرمان است و همه گروه ها و فعالان سیاسی ایجاد همدلی به وجود آورند.
مرعشی افزود: استاندار جدید باید با نخبگان و فعالان ارتباط برقرار کند و ارتباط توده مردم با او باید آسان باشد.

سکوت اصولگرایان
اصولگرایان استان و خصوصا حزب موتلفه که پس از کناره‌گیری استاندار اسبق کرمان در این زمینه موضع‌گیری کرده‌بودند تاکنون در باره تغییر استاندار کرمان واکنشی نداشتند.
اما برخی فعالان مجازی اصولگرا در توئیتر به تغییر استاندار کرمان واکنش نشان دادند.

از سکوت اصولگرایان؛ تا استقبال اصلاح‌طلبان

از سکوت اصولگرایان؛ تا استقبال اصلاح‌طلبان

 

از سکوت اصولگرایان؛ تا استقبال اصلاح‌طلبان

از سکوت اصولگرایان؛ تا استقبال اصلاح‌طلبان

 


موضع متفاوت اعتدال و توسعه
احزاب اعتدال و توسعه استان کرمان اما در یکی از معدود بیانیه‌هائی که تاکنون منتشر کرده به موضوع تغییر استاندار کرمان اشاره کرد.
این حزب در بیانیه خود اعلام کرد که دکتر فدائی گزینه این حزب برای استانداری کرمان نبوده و حتی حزب «مناسبت ایشان با مسائل خاص استان در حوزه های اجتماعی و سیاسی را هماهنگ» نمی‌دانست. این حزب در بیانیه خود تاکید کرده بود که گزینه بومی آنها حمیدملانوری بوده است اما دولت دست به انتخاب علی زینی‌وند زده است. این حزب در عین حال به عملکرد گذشته زینی اشاره کرده و تاکید کرده « حمایت از احزاب و گروه‌های حامی دولت مدنظر خاص ایشان در کسوت شایسته سالاری می باشد.» حزب اعتدال و توسعه در انتهای بیانیه خود نوشته :« همچون دوران آقای مهندس رزم حسینی در تمام عرصه‌ها حامی ایشان خواهیم بود. البته حمایت حزب از آقای رزم حسینی متحمل هزینه‌های مختلف شد...»
حالا باید منتظر بود و دید که علی زینی‌وند سومین استاندار کرمان در دولت تدبیر و امید با چه رویه‌ای با احزاب و گروه‌های سیاسی وارد گفت‌وگو می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)