کد خبر: ۳۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر اجماع مسئولان نظام در خصوص برجام نبود، قطعا این اتفاق نمی‌افتاد. در اجرای برجام از سوی طرف خارجی بد عهدی‌هایی صورت گرفته است اما بی شک برجام یکی از مدبرانه‌ترین و منطقی‌ترین تصمیماتی بوده که ایران گرفته و سایه بسیاری از خطرها را دور کرده است. 

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عده‌ای به دلیل بغض نسبت به اصلاح طلبان حاضر هستند که ترامپ در رأس کار باشد تا اصلاح طلبان استفاده‌ای نکنند.
به گزارش ایلنا غلامرضا ظریفیان در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا و حملات برخی از گروه‌ها به وزیر امور خارجه و برجام، اظهار کرد: در ارتباط با برجام ایران وارد مذاکره شد و این کار با مجوز رهبری انجام شد که دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود. منطقی است که آن دستاورد مجدداً‌ باید در جایگاه خود قرار بگیرد.حتی اشخاصی که در تبلیغات بیرونی‌شان با این قضیه مخالفت می‌کنند در اظهارات داخلی‌شان معتقدند که برجام نادرست نبوده و ترامپ پیمان شکنی کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کرده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر اجماع مسئولان نظام در خصوص برجام نبود، قطعا این اتفاق نمی‌افتاد. در اجرای برجام از سوی طرف خارجی بد عهدی‌هایی صورت گرفته است اما بی شک برجام یکی از مدبرانه‌ترین و منطقی‌ترین تصمیماتی بوده که ایران گرفته و سایه بسیاری از خطرها را دور کرده است. 
وی اضافه کرد: نتیجه انتخابات هر کشوری برای جهان مهم است و متناسب با توانمندی و قدرت یک کشور، نتیجه انتخابات می‌تواند تأثیرگذارتر باشد. 
ظریفیان با بیان اینکه ما نمی‌دانیم کسانی که وزیر امور خارجه را مورد تهاجم قرار دادند، چه منطقی دارند، گفت: نظام بین‌الملل،‌ نظام فرصت‌ها و تهدیدها است و کشورهایی می‌توانند به منافع ملی خود برسند که از فرصت‌ها استفاده کنند و تهدیدها را کاهش دهند. اجماعی که در بین عقلای جهانی وجود دارد این است که ترامپ نظم بسیاری از مسائل را بر هم زد و بسیاری از پایبندی‌ها را زیر پا گذاشت. 
این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب افزود: من تعجب می‌کنم که هنوز عده‌ای حاضر هستند بغضی که نسبت به جریان اصلاحات دارند را علنی کنند و منافع ملت را نادیده بگیرند. 
وی اظهار کرد: شکست ترامپ در آمریکا برای جمهوری اسلامی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و من تعجب می‌کنم که عده‌ای دشمن اصلی‌شان را اصلاح طلب‌ها می‌دانند و به دلیل بغض نسبت به اصلاح طلبان حاضر هستند که ترامپ در رأس کار باشد تا اصلاح طلبان استفاده‌ای نکنند. 
ظریفیان ادامه داد: اصلاح طلبان همیشه نگاه کلانشان این است که باید به تحولات نظام بین‌الملل واقع بینانه نگاه کرد و ضمن حفظ استقلال و حریم دفاع از مردم، باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و نباید اجازه داد که جریانات خطرناک، اجباری را علیه ایران ایجاد کنند تا مردم بیشترین آسیب را در این تحولات ببینند.

اصولگرایان تمایلی به روی کار آمدن ترامپ نداشتند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح طلبان از روی کار آمدن بایدن می توانند سوءاستفاده کنند اما افکار عمومی جامعه به این مسئله بها نمی دهد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر فضای داخلی و سیاسی ایران به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: چرا باید تاثیر گذار باشد؟؛ مگر آمریکا کشوری در قاره آمریکا و ایران هم کشوری در غرب آسیا نیست؟ چرا باید تصوری درباره تاثیری گذاری انتخابات آمریکا در فضای داخلی ایران به وجود بیاید؟ تا به حال سابقه تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر ایران وجود داشته است؟
عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به ریزش قیمت طلا و دلار در هنگام اعلام پیروزی بایدن، بیان کرد: همه از رای نیاوردن ترامپ بسیار خوشحال هستند اما این موضوع از تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر ایران جدا است. مسئله فقط رای نیاوردن ترامپ است. خدا را شکر که شرورترین رئیس جمهوری که سخت‌ترین تحریم ها را علیه کشور و بدترین رفتارها را با مردم ایران داشت؛ رای نیاورد.
وی در خصوص وعده های انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام و احتمال زنده شدن شعارها و وعده های دیپلماتیک در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود؛ اشتباه است. بایدن در زمانی که معاون اوباما بود، در وضع تحریم هایی علیه ایران که کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا آن‌ها را فلج‌کننده خواند؛ نقش پررنگی دارد که البته ناکام ماند. حال ورق برگشته که انتظار داشته باشیم روی کار آمدن بایدن برای فضای اقتصادی مثبت باشد؟؛ من چنین تصوری ندارم.
مصباحی مقدم افزود: اصلاح طلبان از روی کار آمدن بایدن می توانند سوءاستفاده کنند اما افکار عمومی جامعه به این مسئله بها نمی دهد. 
عضو جامعه روحانیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ‌برخی ها مدعی هستند اصولگرایان از روی کار آمدن بایدن نگران بوده و نگرانی آنان از قدرت گرفتن اصلاح طلبان زیاد است؛ خاطر نشان کرد: من چنین موضعی از اصولگرایان ندیدم. این یک نوع القا از سوی اصلاح طلبان است که برای رقیبان خود مطرح می کنند. هیچکس در کشور، متمایل به روی کار آمدن ترامپ نیست و نبودند. همچنین به عنوان سیاستمدار نقشی بین آمدن بایدن و وحدت اصولگرایان نمی بینم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)