کد خبر: ۳۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
پایان بروز رسانی| ابراز همدردی شخصیت‌های سیاسی و احزاب درپی ارتحال امام جمعه سابق کرمان
در پی درگذشت آیت الله جعفری مسئولان، شخصیت‌های سیاسی و احزاب با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه تاسف بار درگذشت عالم ربانی و فقیه صمدانی جناب مستطاب آیت الله حاج سیدیحیی جعفری موجب تاسف و تاثر گردید.
این عالم مجاهد که عمر با برکت خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کرد؛ همواره مدافع و پشتیبان نظام و انقلاب بود اما هیچ گاه از مسیر اعتدال خارج نشد.
درگذشت این عالم مجاهد را به مردم شریف استان کرمان و بیت شریف ایشان تسلیت گفته و از درگاه قادر متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با اولیاالله را خواستاریم. عاش سعیدا مات سعیدا
حزب اسلامی کار شعبه کرمان

پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت امام جمعه سابق کرمان / جمعی از فرمانداران پیشین استان کرمان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت نماینده اسبق ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است: 
«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم وارسته و پرهیزگار حضرت آیت الله سید یحیی جعفری نماینده اسبق ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان باعث تاسف و تاثر گردید.
این روحانی جلیل القدر در سراسر عمر خویش به تبلیغ و ترویج معارف دینی و شعائر اهل بیت علیهم السلام اهتمام داشته و با بهره‌مندی از بینش سیاسی در زمره مبارزان برجسته دوران ستمشاهی استان کرمان قرار داشته و از یاوران صدیق حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شخصیت های مورد احترام مردم و محرومین استان کرمان بودند. 
اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف استان کرمان، حوزه های علمیه و روحانیت محترم، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم مهذب علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. 
محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

جمعی از فرمانداران اسبق استان کرمان با صدور اطلاعیه ای در گذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند.

به گزارش گفتارنو متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

در گذشت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج سید یحیی جعفری موجب تاثر و تالم گردید. عالم با فضیلتی که عمری را در قبل و بعد از انقلاب اسلامی منشاء خیرات و برکات فراوانی بود. جلسات قرآن، خطابه های امید بخش و همراهی های دلسوزانه و با صداقت، همگی حکایت از فضل و دانش و صفای با طن آن سید بزگوار بوده است.
مشی اعتدالی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان توانسته بود آحاد مردم کرمان را به دور خود جمع کرده و آنان را در راه ادای وظایف دینی و ملی خود ترغیب نماید. او همراه با نصایح پدرانه، مسئولین استان را در انجام مسئولیت یاری می رساند تا رافع حل مشکلات مردم استان باشند. رحلت آن عالم عامل را به مردم مسلمان استان کرمان، دوستان آن مرحوم و بخصوص به خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و یاری آنان از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی را داریم.
جمعی از فرمانداران اسبق شهرستان های استان کرمان:
عباس دعاگویی فرماندار اسبق سیرجان و کرمان
اکبر علوی فرماندار اسبق بافت و کرمان
فائض فرخی فرماندار اسبق جیرفت و سیرجان
عليداد تراب فرماندار اسبق جيرفت
احمد امینی روش فرماندار اسبق عنبرآباد و جیرفت
دانشور فرماندار اسبق کهنوج
علی شفیعی فرمانداراسبق بم و کوهبنان
محمد اسماعیلی فرماندار اسبق کوهبنان
محمود وفايي فرماندار اسبق راور و مديركل اسبق ميراث فرهنگي كرمان
رضا تاجیک فرماندار اسبق کهنوج و مدیرکل اسبق دفتر اجتماعی استانداری کرمان 
محمد علی فارسی فرماندار اسبق بم
غلامرضا گركاني نژاد فرماندار اسبق بردسير و مديركل اسبق دفتراستاندار 
زارعي فرماندار اسبق منوجان
احمد هاشمي فرماندار اسبق بافت
كربلايي فرماندار اسبق رفسنجان و كرمان
سيد جواد رشيدي فرماندار اسبق زرند
رفيع زاده فرماندار اسبق بم

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان به حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و به ویژه بیت مکرم ایشان و مردم قدرشناس استان کرمان، برای این عالم پرهیزگار از درگاه خداوند سبحان علو درجات مسئلت کرد.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان موجب تألم و اندوه فراوان شد.

این عالم فرهیخته که از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) و از مبارزان خستگی‌ناپذیر انقلاب بود با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امامت جمعه کرمان را عهده‌دار شدند و سال‌ها در پرتو معارف نورانی قرآن و بینش عمیق سیاسی، ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی و آموزه‌های مکتب ائمه اطهار(ع)، با سعه صدر و مردمداری به تقویت برادری و وحدت بین اقوام و گروه‌های گوناگون اهتمام ورزید و آثار ماندگاری از خود باقی گذاشت که بی‌شک چراغ راه آیندگان و الهام بخش جویندگان راه سعادت و رستگاری است.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و به ویژه بیت مکرم ایشان و مردم قدرشناس استان کرمان تسلیت می‌گویم و برای این عالم پرهیزگار، از درگاه خداوند سبحان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله و حجت‌الاسلام علی عرب‌پور نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با صدور پیامی مشترک درگذشت حضرت آیت‌الله جعفری نماینده سابق ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان را تسلیت گفتند:

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و پرهیزگار حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خدوم و انقلابی کرمان را به پیشگاه ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، جامعه روحانیت استان ، عموم مردم مومن ،انقلابی و عزیز کرمان و همه ارادتمندان آن روحانی بزرگوار و مخصوصا به خاندان محترم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می نمائیم و علو درجات ملکوتی ایشان را از خداوند متعال مسالت می نماییم.

شخصیت این روحانی مجاهد و مومن همانطور که در کلام شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز عنوان شده، "تداعی‌کننده یک انسان انقلابی متدین" بود ؛ دوران عمر این بزرگوار بخصوص در مقام امامت جمعه شهر کرمان مشحون از خدمات دینی و روحانی و اجتماعی و انقلابی است.

استقامت و مجاهدت ایشان در دوران جنگ تحمیلی برای ارادتمندان و آشنایان آن بزرگوار فراموش نشدنی است. رحمت و مغفرت حضرت حق شامل روح پر فتوح این عالم ربانی باد.

سیدحسین مرعشی درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت: آیت‌الله جعفری در شمار نجیب‌ترین علمای کرمان بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده امام و رهبری و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.

متن پیام مجید انصاری به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم وارسته و با فضیلت، نماینده امام و رهبری و امامجمعه سابق کرمان ،حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و مصیبتی سنگین برای استان کرمان است، آن استاد فرزانه و روحانی مردمدار عمر پرثمر خویش را در راه ترویج دین و تحکیم شریعت و همراهی با امام و انقلاب‌و مردم سپری نمود، اخلاق، انصاف و اعتدال رمز محبوبیت و موفقیت و نفوذ کلام او در جایگاه امامت جمعه بود، مصیبت فقدان آن روحانی مجاهد را به مردم شریف استان کرمان، حوزه های علمیه و خصوصا بیت شریف و فرزندان گرامی و عموم بستگان معزز تسلیت عرض نموده و از خداوند کریم برای آن عزیز سعید غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان ارجمند سلامتی و شکیبایی مسئلت دارم.

سیدحسین مرعشی درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت: آیت‌الله جعفری در شمار نجیب‌ترین علمای کرمان بود

 

اسماعیل نجار استاندار اسبق کرمان با صدور پیامی درگذشت نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت.

باسمه تعالی

اذا مات العام ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی الا یوم القیامه

در گذشت عالم نستوه، روحانی مبارز و خستگی ناپذیر از سلسه جلیل القدر سادات مرحوم حضرت آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

حقیر بواسطه توفیق خدمتگذاری مردم نجیب و ولایتمدار کرمان در کسوت استاندار از عنایات و ارشادات خاص این عالم ربانی بهره مند گردیده و در مجالست ها و موانست های اداری و خصوصی همواره در قامت شاگرد به محضر مبارکشان مفتخر بوده و او را فقیهی درد آشنا، متواضع، مردمی و پرهیزگار می‌دانستم که از آغازین روزهای مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس دوشادوش حضرت امام خمینی (ره) و رزمندگان جان برکف از لشگر همیشه قهرمان ۴۱ ثارالله به فرماندهی مالک اشتر زمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جان و مالش را در طبق اخلاص نهاد و در ادامه این نهضت خدایی به یار و یاوری امین برای مقام رهبری مبدل گردید و تا پایان عمر پر برکتش در ترویج مبانی اسلام و تحکیم پایه های جمهوری اسلامی و نشر و تبیین آرامان‌های والای امام و رهبری از هیچ کوششی فروگذار نبود. تا اینکه روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست و با روح امام و شهدا در اعلی علیین در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

بدینوسیله این فقدان جبران ناپذیر و ضایعه مولمه را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فدا، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید، روحانیت معزز، مردم فهیم و قدر شناس کرمان خصوصا بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده رحمت و مغفرت برای روح پرفتوحش را از ذات اقدس الهی خواستارم.

یادش گرامی و راهش پر رهرو

اسماعیل نجار

رییس سازمان مدیریت بحران کشور

سیدحسین مرعشی درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت: آیت‌الله جعفری در شمار نجیب‌ترین علمای کرمان بود

وزیر کشور در پیامی درگذشت حضرت آیت ا... جعفری نماینده محترم سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان را تسلیت گفت.

 متن کامل پیام تسلیت دکتر رحمانی فضلی به شرح ذیل است؛

بیت محترم حضرت آیت ا... جعفری

سلام علیکم

خبر درگذشت حضرت آیت ا... جعفری نماینده محترم سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان که عمری را در راه تحکیم و تعالی انقلاب و ترویج ارزشهای اسلامی، اخلاقی و آموزه های دینی سپری نمودند موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

اینجانب فقدان این روحانی برجسته را صمیمانه حضور مردم شریف و عزیز استان کرمان و آن بیت مکرم تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه پروردگار قادر متعال برای آن عالم متقی رحمت و علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی/ وزیر کشور

حجت الاسلام سید محمد خوشرو متولی عزاخانه سادات خوشرو با صدور اطلاعیه ای در گذشت آیت الله حاج سیدیحیی جعفری را تسلیت گفت.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
عالم سالک، فقیه روشن بین و مبلغ پارسای آئین محمدی(ص)، حضرت آیت الله سیدیحیی جعفری (رضوان الله علیه) در جوار رحمت گسترده الهی آرام گرفت تا از لطف عمیم پروردگار پاداش گام های پیوسته در سلوک الی الله همراه با مجاهدت های کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دل های مشتاق و تلاش ارجمند و کارساز خود را در خدمت به اسلام و مردم دریافت دارد.
اینجانب این مصیب بزرگ را به اصحاب علم و فضیلت، همراهان و ارادتمندان به او، بخصوص خاندان شریف جعفری، فرزندان گرانقدرش بویژه جناب آقای سیدهادی جعفری و همه بستگان عزادار تسلیت عرض نموده و از پیشگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان معزز سلامتی، صبر و اجر جزیل مسالت دارم.

«یاد آن بزرگ گرامی و جان پاکش متنعم غفران و فضل الهی باد»

پیام تسلیت حزب کارگزاران سازندگی، حزب ندای ایرانیان و حزب اتحاد ملت به مناسبت درگذشت آیت الله جعفری/ محمدجواد فدائی وحمیدمیرزاده درگذشت امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفتند

سیدحسین مرعشی با صدور پیامی درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت.

به گزارش گفتارنو متن پیام تسلیت استاندار اسبق کرمان به شرح ذیل است:

انَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
ضایعه درگذشت روحانی پرهیزگار و عالمِ عامل، حضرت آیت‌الله حاج سیدیحیی جعفری موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
آیت‌الله جعفری در شمار نجیب‌ترین علمای کرمان بود که از صفت آزادگی در کنار سایر صفات حسنه برخوردار بود که این موضوع بخش قابل توجه حیات طیبه اين عالم فاضل و مبارز دوران پيروزی انقلاب اسلامی است.
این شخصیت ارزشمند در طی سال‌ها حضور در سنگر نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کرمان به دليل صداقت و دفاع بدون ملاحظه كاری و مصلحت‌سنجی از حق، همواره محل مراجعه اقشار مختلف مردم بود. شیوه حسنه آن فقید سعید در حمایت و پشتیبانی از مدیران استان در کنار انتقادِ توام با صداقت و صراحت از ایشان چهره منحصر بفردی به وجود آورد که در عین حال محور اتحاد و انسجام استان کرمان به شمار می‌رفت.
اینجانب مصیبت درگذشت این عالم ربانی را به خانواده محترم جعفری و مردم استان کرمان تسلیت گفته و از درگاه خدای متعال برای این شخصیت ارزشمند علو درجات را مسالت می‌نمایم.
سیدحسین مرعشی

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان‌های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان/ سیدحسن خمینی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

حمیدمیرزاده استاندار اسبق کرمان با صدور اطلاعیه ای در گذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت.

از شمار دو چشم يك تن كم وزشمار خرد هزاران بيش

رحلت خطيب توانا و اديب دانا مرحوم آيت الله سيد يحيي جعفري باعث تالم و تاسف فراوان دوستداران ايشان شد . بنده كه در اوائل سالهاي دهه ١٣٦٠ بطور منظم و مستقيم و نزديك ٤ سال با ايشان محشور بودم، او را مرد انصاف و اعتدال ودر غايتِ اخلاص ، بي ريا و باصفا يافتم . سيماي فرزانگان را داشت و خطبه هاي با فصاحت و گفتمان هاي با صراحت آن مرد الهي و عالم رباني ريشه در پاكي و صفاي باطنِ با طهارت او داشت و محراب جمعه هاي او از سر صدق و صفا، جمعيت بخش مردمي بود كه "آقا سيد يحيي "را زبان خودشان مي دانستند . از خداوند رحمان و غفار براي آن روحاني كم نظير، رحمت و مغفرت و براي فرزندان بزرگوار و بازماندگان ايشان صبر و سلامت آرزومندم .
حميد ميرزاده
استاندار اسبق كرمان

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان‌های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان/ سیدحسن خمینی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

حزب اتحاد ملت منطقه کرمان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت.

به گزارش گفتارنو متن کامل پیام تسلیت این حزب به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

رحلت عالم ربانی، حضرت آیه‌الله حاج سیدیحیی جعفری، موجب تاثر و تاسف گردید.
او که در قبل از انقلاب اسلامی با جلسات تفسیر قرآن و وعظ و خطابه، محور هدایت جوانان و مردم متدین کرمان گردیده بود، توانست قریب چهل سال با اقامه جمعه و نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، این سنگر را در جهت ترویج آموزه‌های دینی و مرجعیت مسائل و مشکلات مردم و مسئولین حفظ نماید.
صداقت و صراحت بیان، پرهیز از تکلفات بی‌حاصل، موضع‌گیریهای منصفانه و پدرانه و تاکید بر اخوت و برادری همه معتقدان به جمهوری اسلامی، از او چهره دوست‌داشتنی و خیرخواه در نزد آحاد مردم و همه اقشار اجتماعی و سیاسی، به‌وجود آورده بود.در گذشت این فقید سعید را به خانواده محترم و دوستان ایشان، تسلیت گفته و برای بازماندگان، اجر و صبر از خداوند متعال خواستاریم. خدایش رحمت کند و او را با انبیا و اولیا، محشور فرماید.

 

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان‌های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان/ سیدحسن خمینی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

حزب ندای ایرانیان شعبه کرمان با صدور اطلاعیه ای درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت.

به گزارش گفتارنو متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری (اعلی الله مقامه) موجب اندوه مردم شریف استان کرمان و علاقمندان به ایشان گردید. مرحوم آیت الله به عنوان عالمی برجسته و مبارزی نستوه و یار امام راحل (ره) و یاور مقام معظم رهبری (مد ظله العالي) نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیشبرد اهداف مقدس آن ایفا نمودند و همواره ملجا درماندگان و مظلومان خطه کریمان بودند.
«حزب ندای ایرانیان-شعبه کرمان» ضمن همدردی با بیت معظم ایشان ، بستگان و دوستداران داغدارشان، درگذشت این شخصیت برجسته را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداه، مقام معظم رهبری (مد ظله العالي) ، همچنین ملت شریف کرمان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه طلب دارد.

 

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان‌های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان/ سیدحسن خمینی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پی درگذشت امام جمعه سابق کرمان پیام تسلیتی صادر کردند.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لله وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُون

با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام سید یحیی جعفری رحمةالله‌علیه را دریافت نمودیم.

شخصیت این روحانی جلیل‌القدر همانطور که در کلام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز عنوان شده، "تداعی‌کننده‌ی یک انسان انقلابی متدین" بود و مردم کرمان نیز از آن مرحوم به عنوان امام جمعه اسبق این شهر به عنوان یک عالم مردمی یاد می‌کنند.

خانواده شهید سلیمانی ضمن تسلیت مجدد، برای آن مرحوم، رحمت و رضوان الهی و برای خانواده، بازماندگان و ارادتمندان صبر مسئلت می‌نماید.

 مشاور رییس جمهوری و استاندار اسبق کرمان، درگذشت امام جمعه پیشین کرمان را تسلیت گفت.

مرتضی بانک شبانگاه درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت.

 انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت عالم برجسته و روحانی وارسته آیت الله سید یحیی جعفری علیه رحمه نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین کرمان موجب تاثر و تالم شد.

در سابقه دوستی دیرینه اینجانب که به واسطه مسئولیتم در استان کرمان از مواهب همراهی ارزشمند ایشان برخوردار بوده ام خاطره تلاش های ارزشمندشان که عمر پربرکت خود را وقف روشنگری معارف اسلامی، ترویج آموزه‌های اخلاقی و نیز استمرار در عرصه های مختلف فعالیت های اجتماعی عام المنفعه داشته اند نقشی ماندگار داشته و ‌دارد.
 اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت آن مرحوم و مردم شریف و نجیب استان کرمان، برای وی رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان‌های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان/ سیدحسن خمینی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند

در پی ارتحال آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه دراستان کرمان؛ ائمه جمعه اهل سنت شهرستان های ریگان و فهرج و جامعه اهل سنت استان در پیامی عروج ملکوتی آن فقیه پرهیزگار را به جامعه روحانیت؛ خانواده محترم آن عزیزسفرکرده و شاگردان و شیفتگان آن بزرگمرد و عموم مردم مومن استان تسلیت گفتند.

به گزارش گفتارنو متن کامل این پیام به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

⚫اَلَّذِینَ اِذَا اَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا اِنَا لِله وَاِنَا اِلَیهِ رَاجِعُون⚫

موت العالِم موت العالَم

ارتحال عالم بزرگوار و فقیه پرهیزگار سیدیحیی جعفری(رحمه الله علیه)امام جمعه اسبق استان کرمان و از اساتید حوزه علمیه موجب تاثر و تالم خاطرشدید گردید.

آن عالم وارسته و فقیه بزرگوار ازشاگردان و همراهان مکتب بنیان گذارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و از مدافعین نهضت اسلامی بودند که در ناملایمات و حوادث  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و  بعد از آن در کنار مظلومین و یاور مستضعفان و همدرد با آنان؛ عمر پر برکت خود را در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، ترویج فرهنگ اسلامی، نشر معارف و مبانی نبی رحمت صلوات الله علیه، پاسداری و استقرار نظام اسلامی و ارزش های آن سپری نمود. ایشان از سال ۱۳۵۹ که به حکم بنیانگذاز کبیر انقلاب اسلامی بر منبر امامت جمعه استان منصوب شدند و تاسال۱۳۹۶ قریب به چهل سال از عمر پربرکت خویش را در این کسوت به خدمت مردم این دیارسپری کردند و به حق و به معنای واقعی کلمه ازجان و تمام وجود برای نشر دین میبن اسلام تلاش و مجاهدت نمودند و درجای جای استان اثرات و مواهب آن قابل لمس و رویت است و خدمات فراوان و شایان ذکر ایشان هیچگاه از ذهن و یادها فراموش نخواهد شد و دعای خیر مردم استان بدرقه راه ایشان برای سفربه دیار ابدیت است.
عروج ملکوتی این بنده مخلص خداوند را  محضر رهبرفرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) حوزه های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان و بالاخص فرزندان معزز ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم همجواری با اولیا الله و علو درجات معنوی را از درگاه ذات اقدس ربوبی مسئلت داریم و صبر جمیل و اجر جزیل را برای همه بازماندگان خواهانیم.

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان های فهرج و ریگان و جامعه اهل سنت استان کرمان

رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با صدور اطلاعیه ای درگذشت آیت الله سیدیحیی جعفری را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به شرح ذیل است: 
رحلت سید جلیل‌القدر، روحانی مردمی و خدوم حضرت آیت‌الله حاج سیدیحیی جعفری موجب تاسف و تاثر گردید.
مرحوم آیت‌الله جعفری شخصیت وارسته، صادق و اهل فضل و دانشی بود که چه در دوران مبارزه و چه در دوران استقرار جمهوری اسلامی زیِّ طلبگی خویش را حفظ کرد و در عین صراحت و حق‌طلبی هیچ‌گاه از دایره انصاف خارج نشد.
آیت‌الله جعفری در طول دوران نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کرمان، همواره از موضعی پدرانه با همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی برخورد کرد و انتقادات خود را همواره در کمال احترام و در عین صراحت مطرح می‌کرد.
امام جمعه سابق کرمان اهل تعامل و گفت‌وگو با جریان‌های سیاسی مختلف بود و هیچ‌گاه تلاش نکرد با استفاده از نفوذ و قدرت خود زمینه حذف افراد و جریان‌های اصیل را فراهم آورد که همین موضوع نیز زمینه تهاجم برخی جریان‌های انحصارطلب به ایشان را فراهم می‌آورد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان هیچ‌گاه اجازه نداد فضای افراط و تندوری بر مناسبات سیاسی استان حاکم شود یا در تندباد حوادث کشور حق پیشگامان نهضت تضییع گردد. مواضع سال‌های آخر مسئولیت آیت‌الله جعفری از ایشان شخصیتی انقلابی، صریح و صادق را به نمایش گذاشت که در عین پایبندی به اصول اساسی جمهوری اسلامی و پیروی همه‌جانبه از رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت نداد تا فضای تخریب، پرخاش و هتک و حرمت جایگزین و جانشین نقد اندیشه‌ها شود.
مرحوم آقای جعفری از جمله روحانیونی بود که به مساله تحزب اعتقاد راسخ داشت و فعالیت سیاسی سازمان یافته و توأم با شفافیت را توصیه و تجویز می‌کرد. هیات موسس جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان این افتخار را داشت که در آغازین روزها فعالیت رسمی خود به رسم ادب و احترام به محضر ایشان شرفیاب و چارچوب و نظام فکری خود را با ایشان در میان گذاشته و از ایشان طلب راهنمائی کند. توصیه ایشان به ضرورت گسترش فعالیت سیاسی در قالب احزاب از مهمترین نکاتی بود که در این دیدار مطرح شد.
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان درگذشت این روحانی روشن‌ضمیر و با فضیلت را به خانواده محترم جعفری و مردم شریف استان کرمان تسلیت گفته و استمرار راه فقید سعید را آرزومند است.
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان
دوم آذرماه 1399

رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

علیرضا رزم حسینی استاندار اسبق کرمان و  وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه درگذشت آیت الله سیدیحیی جعفری را تسلیت گفت.

متن پیام وی به شرح ذیل است:

باسمه تعالی
انالله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر، حضرت آیت الله سید یحیی جعفری که سال ها به عنوان نمایندگي ولی فقیه در دوران بنیانگدار انقلاب اسلامی حضرت امام خميني (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در استان و امامت جمعه كه محور وحدت همه سلائق و مردم نجيب کرمان بود را محضر علمای عظام ،جامعه روحانیت،مردم شریف استان کرمان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید را مسالت دارم.
آن عالم ربانی عمر پُربرکت خویش را در دوران مبارزه قبل از انقلاب اسلامی و در همه سال های جمهوری اسلامی در پشتيباني از رزمندگان دفاع مقدس و خاطره شيرين و ماندگار حضور ميدانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی، صرف خدمت به مردم کرد و نقش بسزایی در برقراری انسجام و همدلی در راستای پيشرفت و آبادانی این استان ايفاكرد. خاطره حضور ایشان در لشكر ثارالله به فرماندهی سردار دلها شهيد عالی مقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تاريخ دفاع مقدس هم بياد ماندنی است.خداوند بزرگ روح مطهرش را با اجداد طاهرینش و شهدا صدیقین و صالحین محشور فرماید و به خانواده فرزندان بازماندگان و دوستان ان عزیز صبر و شکیایی عنایت کند
انشاالله

علیرضا رزم حسینی

رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

در سوگ آن شکوه باره ی مدارا»

جهانی بر او‌ گذشته بود، روزگاری بر روزهایش.
از دل مردم بود و در دل مردم.
همچون هر اندیشه ورزِ مردمی،
بر باور‌ِ رفتن، تکیه زده بود و با قبول این چنین مُقدّری، از بند دنیایش رهایی گرفته بود.
مدید روزگاری بود که در پوستین خرد، خشت پیری می زد آیینه های جوانی را !
جهانی در سر داشت و پاره خشتی در چشم!
شکوه سید اما در ژرفای رِفق اش بود، شکوه باره ی مدارا بود، یحیی.
و امروز که خاک، جسم اش را در آغوش می کشد،
طنین صدایش در پاس داشتِ عشق و آزادی، اندر ستایش انسان،
در تلاقیِ هماغوشیِ خاک و فقیه،
هنوز آبهای نیمه مرده را،
موج های آشتی بر می انگیزاند!
او
پله ها را یکایک،
بالا رفت،
تا سریر خدا،
و امروز عروج یک انسان است تا کیهان،
تا متنِ باران.
حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان، رحلت عالم عالیقدر، سید صدق و صفا، حضرت آیت الله سید یحیی جعفری را به مردمان نجیب کرمان و خانواده ایشان تسلیت عرض می نماید

رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفتند/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی درگذشت آیت ‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.

در پیام حمید ملانوری آمده است: خبر ارتحال فقیه وارسته و مجاهد بزرگ، آیت ‌الله سید یحیی جعفری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

وی افزود: این عالم ربانی از شخصیت‌های برجسته انقلاب، از مبارزان مجاهد و از دانشمندان بزرگ عرصه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی کشور بود که سال‌های عمر مبارک خود را در راه خدمت به مردم شریف استان کرمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذراند.

استاندار خراسان جنوبی که سوابق مدیریتی در استان کرمان دارد، اظهار داشت: اینجانب فقدان این خادم صدیق اسلام و انقلاب را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، علمای حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان کرمان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن بزرگوار علو درجات و برای جمیع بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

رییس قوه قضاییه به دنبال رحلت آیت الله سید یحیی جعفری پیام تسلیتی را منتشر کرد.
آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه با انتشار پیامی رحلت آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم گرانقدر، آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت می‌گویم.

آن مرحوم طی سال‌ها امامت جمعه کرمان و نمایندگی، ولی فقیه استان با حکم امام راحل (ره) منشاء خدمات ارزشمندی برای مردم آن دیار بود.

از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سید ابراهیم رییسی

رئیس جمهور اسبق ایران با صدور پیامی درگذشت آیت الله سیدیحیی جعفری را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت انسان با فضیلت و عالم با اخلاق و خدمتگزار پرهیزگار دین و انقلاب و مردم حضرت آیت الله حاج سیدیحیی جعفری را به همه احصاب فضل و فضیلت و اخلاق و به خصوص مردم شریف کرمان که فضائل این بزرگوار را از نزدیک درک کرده‌اند به خصوص خاندان محترم جعفری و همه بستگان آن عزیز تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت حق جل و علی برای آن فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معززشان صبر و اجر مسالت می‌نمایم. سعادتمند زیست و سعادتمند به دیدار معبود شتافت رضوان خداوند بر او مبارک بادا!
سیدمحمدخاتمی

معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

محمدجواد فدائی، استاندار سابق کرمان، در پیامی آیت‌الله سیدیحیی جعفری را عامل همگرایی و وفاق گروه‌ها و مردم، استوانۀ استوار نظام اسلامی و تکیه‌گاه مطمئن تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی در استان کرمان دانست و رحلت ایشان را تسلیت گفت. متن پیام وی بدین شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ
تاریخ کرمان مجاهدت‌های عالم جلیل‌القدر، آیت‌الله سیّدیحیی جعفری (قدّس سرّه) را بر تارک زمان ثبت نموده و هرگز فراموش نخواهد کرد. آن مرحوم، 37 سال با صلابت و دلسوزی، به عنوان نمایندۀ حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری در استان کرمان، با مدارا، جهاد، روشنگری و ارشاد، عامل ایجاد همگرایی و وفاق گروه‌ها و مردم، استوانۀ استوار نظام اسلامی و تکیه‌گاه مطمئن تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی در استان کرمان بود. در همۀ این سال‌ها «تؤمنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم» بر جانش نشسته بود و اکنون پس از سال‌ها خدمت به مردم، روح بلندش به حکم وعدۀ الهی، در بارگاه حضرت حق مهمان است.
باور دارم که ایشان، در روزهای مبارزه برای شکل‌گیری انقلاب، در نشر گفتمان امام و انقلاب مددکار و مرشد جوانان و از جمله اینجانب و در روزهای پس از انقلاب، در مواضع مختلفی که بنده توفیق خدمت داشتم، به ویژه در استانداری کرمان، تکیه‌گاه مدیران و نظام اجرایی، قانون‌گذاری و قضائی استان بودند. اینجانب با قلبی غمگین و با یادکرد از نقش‌آفرینی کم‌بدیل آن عالم ربّانی، رحلت آن فقید سعید را به مقام معظّم رهبری، علمای عظام، امام جمعۀ محترم کرمان، ائمّۀ محترم جمعه و جماعات در سراسر استان، نمایندگان عالی و کارکنان قوای سه‌گانه در استان، فرماندهان و نیروهای جهادگر نظامی و انتظامی استان، اصحاب فرهنگ و رسانه و همۀ مردم نجیب و شریف سراسر استان و به ویِژه به بیت مکرّم آن مرحوم تسلیّت عرض نموده و از بارگاه الهی برای آن فقید مجید، رحمت واسعۀ الهی و برای دوستداران و بازماندگانش صبر جزیل مسألت دارم.
محمّدجواد فدائی

معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت الله جعفری را تسلیت گفت/ پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

معاون اول‌ رییس جمهور با صدور پیامی رحلت آيت‌الله سيد يحيی جعفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه سابق كرمان و يار ديرين امام و انقلاب و رهبري را تسلیت گفت.

متن پیام  اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
رحلت عالم رباني و وارسته آيت الله سيد يحيی جعفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه سابق كرمان و يار ديرين امام و انقلاب و رهبري ضايعه اي بزرگ براي مردم شريف استان كرمان است.
مصيبت فقدان تاسف بار اين روحاني خوشنام كه نماد روحانيت روشن بين، مردم دار و معتدل و همواره محور وحدت آحاد مردم و گروه ها و جريان هاي مختلف سياسي بود را به عموم مردم قدرشناس استان كرمان، روحانيت استان، علاقه مندان و دوستداران، بستگان به ويژه خانواده ارجمند ايشان صميمانه تسليت مي گويم و از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد رحمت و رضوان واسعه الهي و علو درجات و براي بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم.
اسحاق جهانگيري
معاون اول رئيس جمهور

پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری

یادگار امام در پیامی درگذشت آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در کرمان، امام جمعه سابق و رئیس شورای حوزه های علمیه این استان را تسلیت گفت.

 متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء

درگذشت عالم مجاهد و ارزشمند حضرت آیت الله سید یحیی جعفری طاب ثراه موجب تأثر آشنایان و علاقمندان به ایشان شد. خدای متعال ایشان را که در طول عمر با برکت خود منشأ خدمات بسیار و کانون التفات مردم استان کرمان بودند، در جوار رحمت واسعه خویش مشمول لطف و کرامت خود گرداند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن فقید سعید،این ضایعه را خدمت خانواده ایشان و مردم شریف استان کرمان تسلیت عرض می نمایم.

سید حسن خمینی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
3
خدا آیت الله جعفری را حمت کند به مردم کرمان تسلیت می گویم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)