کد خبر: ۳۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندارکرمان گفت: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلیدواژه‌های هویت‌ساز زیادی برای نسل‌های مختلف ارائه داده‌اند که ما باید بتوانیم آنها را با ادبیات جذاب تبیین کنیم.

استاندارکرمان گفت: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلیدواژه‌های هویت‌ساز زیادی برای نسل‌های مختلف ارائه داده‌اند که ما باید بتوانیم آنها را با ادبیات جذاب تبیین کنیم.
به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در دیدارِ فرمانده و معاونان سپاه ثارالله با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی ابراز داشت: امیدواریم همچنان روح و تفکر بسیجی در وجود همه ما باشد و بتوانیم این تفکر را به نسل‌های بعدی هم منتقل کنیم.
وی بیان کرد: درب باغ شهادت همچنان باز است و حاج قاسم نیز با همین روحیه بسیجی خود در جهان پرآوازه و میان نسل‌های جوان دنیا مشهور شد.
استاندار کرمان عنوان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ساختارهای نوین حکومتداری در جهان بود و نمونه ساختارهایی‌ که در جمهوری اسلامی بنیان گذاشته شد را در دیگر انقلاب‌ها نداشتیم، بنیانگذاران جمهوری اسلامی توفیق خدا را داشتند که حکومیت شیعی اسلامی در منطقه پرچالش تشکیل شود و ساختارهایی تعریف کند که نه تنها آن را محکم حفظ کند، بلکه الگویی برای دنیا شود.
زینی‌وند افزود: اگر ساختار بسیج و مشارکت هدفمند مردمی در حفظ جمهوری اسلامی نبود، امروز عراق و یمن و سوریه هم وضع دیگری داشتند.
استاندار کرمان گفت: ساختارهایی که در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده و تاثیر مستقیم در حفظ بسیاری از کشورهای اسلامی داشت در تحلیل‌های علمی دانشگاهی وجود ندارد.
وی ادامه داد: رهبری در نظام سیاسی سراغ نداریم که به اندازه رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلیدواژه هویت‌ساز برای نسل‌های مختلف تولید کرده باشد، ما باید بتوانیم این هویت را با ادبیات جذاب تبیین کنیم.
زینی‌وند بیان داشت: جمهوری اسلامی ظرفیت هویت‌سازی دارد، اما در بعضی موارد ما در تولید گفتمان ضعف داریم، اگر در ساختارهای بسیج و سپاه خوب کار کرده و برای جامعه تبیین کنیم، جذاب‌ترین ساختارها خواهند بود که نسل جوان به آن افتخار می‌کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: از دست دادن سردار سلیمانی یک ضایعه بزرگ بود، اما شهادت ایشان غرور ملی در بچه‌هایی ایجاد کرد که جنگ را هم ندیدند، اما در واقع از هویت و روحیه جوانان ما بازسازی کرد.
‌زینی‌وند هویت‌سازی برای کشور و به دنبال آن همبستگی و انسجام را لازم دانست و گفت: الان تفکر قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی مهم است و در کرمان بتوانیم الگویی از این مدیریت ارائه دهیم و همه زیرچتر نظام جمهوری اسلامی با هم‌افزایی و تعامل جمع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حمایت نیروهای اصلی انقلاب برای ما مهم است، این استان دروازه امنیت کشور است و ذره‌ای کوتاهی در مسائل استان بر کشور تاثیر می‌گذارد.

انسجام مسئولان از نان و آب هم واجب تر است
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله در این دیدار گفت: انسجام برای ما امروز از نان و آب هم واجب‌تر است و نگاه ما به نظام، نگاه حاکمیتی است نه دولتی، لذا باید انسجام انقلاب اسلامی و جبهه مردم را حفظ کنیم که قدرت نظام بالاتر می‌رود.
وی افزود: راه انسجام، گذشت و ایثار است و ما هم روی اصول متمرکز می‌شویم، نگاه ما به مردم، سیاسی، قومی و مذهبی نیست، بلکه نگاه انقلابی جامع الاطراف داریم.
سردار معروفی آبرسانی و بهداشت را اولویت‌های سپاه در استان بیان کرد و گفت: گروه‌های خیرین و جهادی را پای کار آوردیم.
وی از راه‌اندازی راهیان مکتب شهید حاج قاسم یاد کرد و بیان داشت: تفاهمنامه روزانه 3 هزار نفر در این حوزه را داریم که الان برای هزار نفر در استان کرمان تفاهمنامه با دانشگاه‌ها منعقد شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)