کد خبر: ۳۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:
اگر اصلاح طلبان به این جمع بندی برسند که به صورت فعال در انتخابات آینده شرکت کنند؛ قطعا معیار‌هایی برای انتخاب نامزد خواهند داشت، البته ویژگی که قبلا مورد اجماع همه احزاب اصلاح طلب قرار گرفته این است که فردی به عنوان نامزد اصلاحات در انتخابات حضور یابد که از شناسنامه روشن اصلاح طلبی برخوردار باشد.

 عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به برخی اسامی مطرح شده به عنوان نامزد جریان اصلاحات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: معتقدم که ما به جای توجه به اسامی باید به شاخص‌ها نگاه کنیم و آنچه که باید مد نظر قرار بگیرد معیار‌هایی است که اصلاح طلبان برای انتخاب نامزد‌ها در نظر خواهند گرفت، البته هنوز راهبرد نهایی نحوه شرکت در انتخابات توسط جبهه هماهنگی اصلاحات به تصویب نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد شریف ادامه داد: راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال جمع بندی نهایی و اخذ آرای احزاب مختلف است و احتمالا در جلسه آینده شورا این موضوع طرح خواهد شد؛ در نهایت اگر اصلاح طلبان به این جمع بندی برسند که به صورت فعال در انتخابات آینده شرکت کنند؛ قطعا معیار‌هایی برای انتخاب نامزد خواهند داشت، البته ویژگی که قبلا مورد اجماع همه احزاب اصلاح طلب قرار گرفته این است که فردی به عنوان نامزد اصلاحات در انتخابات حضور یابد که از شناسنامه روشن اصلاح طلبی برخوردار باشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: ویژگی بعدی هم این می‌تواند باشد که با توجه به شرایط بد اقتصادی امروز کشور، فردی باید وارد عرصه رقابت شود که از توانمندی‌های لازم برای بهبود شرایط برخوردار باشد که البته این ویژگی در افراد انگشت شمار‌ی وجود دارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: چنین فردی باید دارای تجربه در مدیریت‌های کلان کشوری بوده و روحیه کار جمعی را دارا باشد؛ علاوه بر این باید با برنامه مشخصی به میدان آمده و از الان همکاران خودش را انتخاب و تیم خود را معرفی کند؛ در حالی که بسیاری از این اسامی مطرح شده حتی خودشان تمایلی به نامزدی ندارند.

محدودیتی برای معرفی نامزد‌های مختلف از سوی احزاب وجود ندارد
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: البته هیچ محدودیتی برای معرفی نامزد‌های مختلف از سوی احزاب وجود نداشته و برای گزینش نامزد‌های نهایی هم به صورت دستوری عمل نمی‌شود، بلکه افراد مختلف خودشان را در معرض آزمون شهروندان قرار می‌دهند و طبعا هر کس که اقبال بیشتری در جامعه ایجاد باشد، با دارا بودن سایر شرایط به عنوان نامزد نهایی این جریان معرفی خواهد شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصلاح طلب درباره وضعیت فعلی درون جریان اصلاحات هم گفت: معتقدم که در حال حاضر اجماع خوبی در بین اصلاحات در حال شکل گیری است و همه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در مسیر هم گرایی با یکدیگر در حال حرکت هستند و من هیچ تفرقه یا انشقاقی در بین احزاب عضو شورای هماهنگی ندیده‌ام؛ علاوه بر این همه افراد نسبت به راهبرد نهایی اصلاحات که احتمالا تا هفته آینده در صحن شورای هماهنگی به بحث گذاشته خواهد شد موضع مثبتی دارند.

او همچنین درباره فرضیه احتمال ائتلاف احزاب اصلاح طلب و اصولگرا بایکدیگر و حمایت از یک نامزد، افزود: این امر با ذات فعالیت‌های سیاسی هم خوانی ندارد و طبعا هر جناح و گروه سیاسی یک مانیفست یا مرام نامه برای خود دارد که راهبردها، خط مشی‌ها و برنامه‌های خود را در آن مرام‌نامه گنجانده و در تلاش است تا این برنامه‌ها را عملیاتی کند؛ البته در نهایت این مردم هستند که بنا بر ذات دموکراسی افراد را انتخاب خواهند کرد.

افراد فاقد گرایش‌ سیاسی، شایستگی احراز سیاسی‌ترین پست سیاسی کشور را ندارند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دوستانی که چنین ادعایی دارند در ابتدا باید افراد مد نظر خود را معرفی کنند؛ زیرا افراد فاقد گرایش‌های سیاسی شایستگی لازم برای احراز سیاسی‌ترین پست سیاسی کشور را ندارند، زیرا چنین فردی باید حتما در دوره‌ای در کوران فعالیت‌های سیاسی کشور قرار داشته و یک عقبه اجتماعی قوی داشته باشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: افرادی که از جریان اصلاح طلب یا اصولگرا به عنوان نامزد انتخابات خواهند شد باید یک پشتوانه اجتماعی از جریان فکری خود داشته باشند، بنابر این فردی که تا به حال در هیچ یک از این جریانات فعالیت نداشته و طبعا حمایتی هم از جانب آنها با خود ندارد به احتمال فراوان موفقیتی کسب نخواهد کرد؛ بنابراین موضوع انتخابات فرا جناحی به چالش کشیدن اصل موضوع رقابت در انتخابات است، در حالی‌ که باید یک رقابت سالم بین جناح‌های مختلف سیاسی کشور وجود داشته باشد تا مردم خود دست به انتخاب بزنند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تاکید کرد: این امر در همه جای دنیا هم وجود دارد، چون ما یک نظام سیاسی منبعث از مدرنیته را طبق قانون اساسی پیش بینی کرده ایم که باید به لوازم آن تن بدهیم و یکی از آن لوازم هم اصل رقابت است، حال اینکه بخواهیم رقابت را کنار بزنیم و تفاهمی عمل کنیم انتخابات را از درون تهی خواهد کرد و منجر به سهم خواهی خواهد شد.

او تشریح کرد: به بیانی دیگر در صورت انتخاب یک فرد به اصطلاح فراجناحی هر یک از جناح‌ها به ورطه سهم خواهی خواهند افتاد و موفقیتی عائد کشور و آن فرد منتخب نخواهد شد و چنین شخصی تمام زمانش را باید صرف ایجاد تفاهم بین افراد دولت خود و رفع تعارضات کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)