کد خبر: ۳۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال حمایت کارگزاران سازندگی از علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هم بیان کرد: من این موضوع را به‌طور کل تکذیب می‌کنم؛ کارگزاران هنوز بر سر یک نام خاص به نتیجه نرسیده است. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره رویکرد انتخاباتی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به فرضیه احتمال ائتلاف جریان اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: در حالت عادی که هر دو جناح نامزد داشته باشند، بر خلاف مشی دموکراسی و کارکرد حزبی و جناحی است که دو جناح کشور بر سر یک نامزد با یکدیگر ائتلاف کنند. معمولا یکی از کارکرد‌های هر حزبی کارکرد انتخاباتی است، ولی ما چون حزب فراگیر نداریم به صورت جناحی عمل می‌کنیم.

یکی از کارکردهای حزب، شرکت در انتخابات است
او ادامه داد: یکی از کارکرد‌های هر حزب موضوع انتخابات است؛ از همین رو نیز هیچ حزبی بر سر یک نامزد با رقیب خود توافق نخواهد کرد، ناگفته نماند که وزن دو جریان هم با یکدیگر برابر نبوده و جناح‌ها از نظر تعداد طرفداران هم با یکدیگر متفاوت هستند؛ از همین رو زمانی که می‌خواهند به سراغ یک نامزد بروند موضوع اندازه گیری اهمیت پیدا می‌کند.
نمازی افزود: برای مثال ما ممکن است بگوییم که ۶۰ درصد آرا متعلق به اصلاحات است؛ حالا ما باید چه کسی را روی کار بیاوریم که ۶۰ درصد از گرایش او به سمت جریان اصلاح طلبان باشد؟ در اینجا به توافق رسیدن سخت است؛ ناگفته نماند اینکه اصلاح طلبان و اصولگرایان بر سر یک نامزد باهم به توافق برسند، بر خلاف طبیعت دموکراسی و انتخاب‌های آزاد است؛ بنابراین در حالتی که هر دو جناح می‌توانند نامزد داشته باشد اصولا هر جناحی باید از نامزد مورد نظر خودش حمایت کند؛ کمااینکه ما در درون جریان خودمان هم بر سر حمایت از یک نامزد باهم اختلاف نظر داریم، چه برسد به اینکه دو جناح بخواهند با هم ائتلاف کنند. 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: البته ممکن است زمانی برسد که عرصه تایید صلاحیت برای یک جریان بسیار سخت شود؛ در این صورت اگر جناح‌ها بخواهند در انتخابات حضور داشته باشند به سراغ فردی می‌روند که دیدگاهش به آن‌ها نزدیک‌تر است؛ موضوعی که در انتخابات‌های قبل هم رخ داده و روحانی را به عنوان نامزد مورد نظر حمایت کردند؛ بنابراین ممکن است برای اینکه عرصه به دست افراد تندرو نیفتد، معتدلان هر دو جناح بر سر یکی از نامزد‌هایی که مشی اعتدالی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشد به توافق برسند. 
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال حمایت کارگزاران سازندگی از علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هم بیان کرد: من این موضوع را به‌طور کل تکذیب می‌کنم؛ کارگزاران هنوز بر سر یک نام خاص به نتیجه نرسیده است. 
او خاطر نشان کرد: محسن هاشمی هم اعلام کرده که اگر کارگزاران بخواهد یک نفر را معرفی کند حتما مصوبه شورای مرکزی حزب را می‌خواهد؛ در حالی که هنوز مصوبه شورای مرکزی منتشر نشده؛ ناگفته نماند تا الان هم نام لاریجانی به هیچ وجه به عنوان نامزد حزب کارگزاران مطرح نیست.

مسئولیت اِجماع اصلاحات بر عهده شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان است
نمازی درباره چرایی سکوت رئیس دولت اصلاحات تا به امروز گفت: معتقدم که سید محمد خاتمی هنوز مباحث مطرح شده را به ضرر کشور و جناح اصلاح طلب ندانسته و بستر را طبیعی می‌داند؛ علاوه بر این توافق شده که شورای هماهنگی با نامزد‌ها به توافق برسد و جامعه روحانیت هم چندی پیش با نامزد‌ها جلسه‌ای داشته که رئیس دولت اصلاحات هم در آن جلسه حضور داشته است، پس از این جلسه این احتمال مطرح شد که مجمع روحانیت مبارز به صحنه انتخابات وارد شده و شورای هماهنگی هم مسئولیت اجماع اصلاحات را بر عهده بگیرد. 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اضافه کرد: احتمالا در این دوره از انتخابات رئیس دولت اصلاحات صرفا مسئولیت داوری این جریان را بر عهده بگیرد تا اینکه بخواهد به صورت یک نیروی فعال نقش رهبری این جریان را داشته باشد، احتمالا در این دوره تلاش خواهد کرد که اصلاحات را به توافق برساند. 
فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: رهبری شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان به صورت دوره‌ای است و همین امر باعث می‌شود که قدرت دست یک فرد نباشد و این نهاد بیشتر نقش هماهنگ کننده و اداره جلسات را بر عهده داشته باشد و در آنجا همه اعضای شورای هماهنگی از رای برابر برخوردارند و کسی که رای بیشتری داشته باشد رئیس خواهد شد؛ این رِوال در هر حزبی وجود دارد، برای مثال ما هم در حزب خود هیات رئیسه دائمی نداریم و شورای مرکزی آن هر یک سال یا دو سال تغییر می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)