کد خبر: ۳۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در معدن و صنایع معدنی استان در حال اجراست، ظهار کرد: به نظر می‌آید استان سهم چندانی در پیمانکاری و مشاوره این صنایع ندارد و به دلیل تنگ نظری‌هایی که در سطح ملی وجود دارد، به راحتی برخی از پروژه‌ها را به شرکت‌های خودِ استان نمی‌دهند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در معدن و صنایع معدنی استان در حال اجراست، ظهار کرد: به نظر می‌آید استان سهم چندانی در پیمانکاری و مشاوره این صنایع ندارد و به دلیل تنگ نظری‌هایی که در سطح ملی وجود دارد، به راحتی برخی از پروژه‌ها را به شرکت‌های خودِ استان نمی‌دهند.
به گزارش ایسنا سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ششم آذرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: شرکت‌های فنی مهندسی یکی از دارائی‌های استان کرمان هستند که به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای مغفول مانده اند، اما ثروت بزرگی است که باید در خدمت توسعه استان قرار بگیرد.
وی افزود: تداوم وضع فعلی موجب شده شرکت‌ها برای ادامه حیات و تامین نقدینگی رو به فروش ماشین آلات بیاورند که باید برای جلوگیری از اضمحلال شرکت‌ها چاره‌ای بیندیشیم.
طبیب زاده تصریح کرد: طلب پیمانکاران و شرکت‌ها از دستگاه‌های دولتی، پرداخت نمی‌شود در حالی که ۱۵ درصد مبلغی که برای جبران تفاوت قیمت‌ها مصوب شده، به پیمانکاران پرداخت نشده و استان کرمان در این زمینه ضعیف عمل کرده و تحرک جدی و جهادگونه برای استفاده از این ظرفیت لازم است، زیرا دولت پولی ندارد و استان باید از این موضوع استفاده کند.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با تاکید بر خلق ثروت از منابع داخلی استان بیان کرد: نمی‌شود استان را تعطیل کرد و زیرساخت‌ها را ایجاد نکرد. باید از فرصت‌های قانونی استفاده و برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در معدن و صنایع معدنی استان در حال اجراست، افزود: به نظر می‌آید استان سهم چندانی در پیمانکاری و مشاوره این صنایع ندارد و به دلیل برخی از مسائل و متاسفانه تنگ نظری‌هایی که در سطح ملی وجود دارد، به راحتی برخی از پروژه‌ها را به شرکت‌های خودِ استان نمی‌دهند.
طبیب زاده اظهار کرد: به دلیل حمل بیش از حد مواد معدنی جاده‌های استان آسیب دیده و باید بازسازی شود که این با بودجه محدود راهداری نمی‌شود. به شرط اینکه وسعت دید وجود داشته باشد، سرمایه بخش خصوصی به کمک زیربنا‌ها می‌آید.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تهاتر طلب پیمانکاران با بدهی مالیاتی آنان نیز انجام نمی‌شود و در این زمینه باید عملکرد استان با کشور مقایسه شود؛ یک فرصت است که فعالان بخش خصوصی از آن استفاده کنند.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: فشار مضاعف نبود کار، کمبود بودجه عمرانی و فشار تامین اجتماعی موجب تشدید نگرانی‌ها در شرکت‌های فنی مهندسی شده است.
وی با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه‌ها اظهار کرد: بانک‌ها می‌گویند منابع نداریم. اگر نمی‌توانند تامین مالی انجام بدهند، می‌توانند در بازار سرمایه به عنوان عنصر ضامن عمل کنند و در جلسات آینده تامین مالی پروژه‌ها را بررسی خواهیم کرد.
طبیب زاده تصریح کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی استان کرمان یک ماه در سیرجان کارخانه گندله سازی آماده بهره برداری دارد، اما به دلیل ناهماهنگی و عدم تامین برق معطل مانده است.
وی بیان کرد: این یک اخطار جدی است که اگر فکری برای تامین گاز استان نشود، در آینده نه چندان دور همه پروژه‌های فولاد و مس استان با مشکل کمبود گاز مواجه می‌شوند؛ خط ۱۱ گاز کشور حدود چهار سال است که در وزارت نفت و شرکت ملی گاز معطل مانده است و باید به فکر باشیم.
طبیب زاده افزود: پیشنهاد ما این است همه فرصت‌های سرمایه گذاری برای تکمیل زیرساخت‌های استان را تهیه و مدل‌های تامین مالی پروژه‌ها ارائه شود و ارتباطی بین این پروژه‌ها و منابع مالی برقرار کنیم که در غیر این صورت استان در توسعه زیرساخت‌ها با کمبود مواجه خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)