کد خبر: ۳۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست مجازی بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کرمان به روسیه مطرح شد
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: توسعه صادرات ایران با روسیه به دلیل وجود مشکلاتی از جمله ضعف در زیرساخت هایی مانند ناوگان حمل و نقل دریایی فرسوده، فراهم نبودن امکانات برای کامیون های ایرانی برای ارتباط زمینی از آستارا به مسکو، وجود مشکل در خط آهن ایران به آذربایجان و روسیه و بی برنامه بودن و عدم مدیریت صحیح در مباحث مختلف، آنچنان که باید شکل نگرفته است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: بیش از 90 درصد مشکلات صادرات در داخل کشور است و عوامل خارجی درصد کمی از مسائلی این حوزه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش برنا، سیدمهدی طبیب زاده، در نشست مجازی بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کرمان به روسیه افزود: مشکلاتی مانند قوانین و مقررات مزاحم، انتقال ارز حاصل از صادرات و... از جمله مسائل داخلی هستند که باید برای رفع آنها تلاش بیشتر و بهتری انجام شود. وی با طرح این پرسش که چرا ایران در بین 20 کشور اول مبادله تجاری با روسیه قرار ندارد؟ ادامه داد: روسیه سالانه بیش از 50 میلیارد دلار واردات دارد و کشورهایی مانند ترکیه، ویتنام، چک، لهستان و هلند سهم موثری در این میزان واردات دارند.

طبیب زاده، اظهار کرد: روسیه مکانیزم بازار خوبی دارد و ایران با داشتن محصولات و تولیدات مناسب و مورد نیاز روسیه، باید بتواند در این بازار گسترده به رقابت بپردازد. وی افزود: اتاق کرمان محور فعالیت‌های خود را توسعه صادرات قرار داده و برای آن برنامه هایی تدوین کرده تا با کمک مجموعه های مختلف از جمله استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، میزان صادرات دو میلیارد و دویست میلیون دلاری فعلی را به رقم 10 میلیارد دلار برساند.

وی ادامه داد: سعی شده کالاهای با قابلیت صادرات، بازارها و رقبای مختلف محصولات استان را شناسایی و استراتژی لازم را تهیه کنیم و در این راستا برگزاری نشست هایی با اتاق های بازرگانی مشترک و برقراری ارتباط هایی با رایزنان، سرکنسول ها و مسئولان سفارت های ایران در کشورهای مختلف را داشته‌ایم تا تحلیل بازار صحیحی انجام شود.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان با اشاره به اینکه بازاریابی بین المللی ابزار مناسبی برای ارتباط مصرف کننده و تولیدکننده است، گفت: توجه نکردن به فرصت ها و سرمایه ها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می شود. محمدعلی محمدمیرزائیان، با تاکید بر اینکه صادرات مانند هر فعالیت دیگری نیازمند آینده نگری و ارتباط با مشتری خارجی است، افزود: تولیدات استان کرمان در محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی، خیار و کاهو و همچنین پسته و خرما قابلیت عرضه مناسب در بازار روسیه را دارند که باید برای این مهم برنامه ریزی شود. وی ضمن درخواست از رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه مبنی بر در اختیار قراردادن اطلاعات تجار روسی مرتبط با ظرفیت های کرمان، ادامه داد: فعالان اقتصادی کرمان در زمینه روش های سرمایه گذاری در روسیه و مواردی مانند تعرفه های کالایی و حق ورودی و همچنین چگونگی عضویت در اتاق مشترک ایران و روسیه نیاز به اطلاعات بیشتری دارند.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه نیز در ادامه این نشست مجازی، گفت: اگر چه ارتباطات بانکی و سایر امکانات ما با محدودیت روبرو شده اند، اما بخش عظیمی از مشکلات ما به خودزنی های داخلی برمی گردد. هادی تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه روسیه بازار مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی ایران است، خاطرنشان کرد: همچنین می توان از روسیه غلات و نهاده های دامی مورد نیاز را به کشور وارد کرد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات ایران با روسیه به دلیل وجود مشکلاتی از جمله ضعف در زیرساخت هایی مانند ناوگان حمل و نقل دریایی فرسوده، فراهم نبودن امکانات برای کامیون های ایرانی برای ارتباط زمینی از آستارا به مسکو، وجود مشکل در خط آهن ایران به آذربایجان و روسیه و بی برنامه بودن و عدم مدیریت صحیح در مباحث مختلف، آنچنان که باید شکل نگرفته است. تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه برای مبادلات تجاری بهتر، شرکت ایرانی را در روسیه راه اندازی کرده‌ایم، اظهار کرد: در زمینه مسائل بانکی و ارزی نیز "میر بیزینس بانک" در آستارخان و مسکو شعبه دارند که به بانک مرکزی پیشنهاد داده شد برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان، آنها ارز را به روبل به این شعب بانکی تحویل دهند و بانک مرکزی رفع تعهد صادرکنندگان را بپذیرد. رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه افزود: باید بتوانیم مراکز تجاری را در روسیه راه اندازی و از طریق این مراکز به مبادله تجاری بپردازیم و برای نتیجه گیری بهتر در امر صادرات، هماهنگی بین استان های کشور ضروری است.

گفتنی است، در این نشست مجازی جمعی از فعالان اقتصادی در رابطه با چگونگی ارتباط با بازار روسیه پرسش هایی را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)