کد خبر: ۳۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با مجمع نمایندگان استان تاکید کرد:
زینی‌وند به تقویت نقش معین‌های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: « معین های اقتصادی باید به تعهدات قبلی شان عمل کنند و انشاالله تلاش می‌کنیم معین‌های اقتصادی جدیدی را برای مناطق مختلف استان فعال کنیم».

در برخی بخش‌های زیرساختی مانند آب، برق، گاز و راه دچار عقب‌ افتادگی هایی هستیم/ معین های اقتصادی باید به تعهدات قبلی شان عمل کنند/اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید شکل بگیرد/بخش تحقیقات کشاورزی در حال حاضر ضعف جدی دارد/ از بازار قوی کسب و کارهای جدید بی‌بهره هستیم/اهل نوشتن صورتجلسات بی حاصل نیستیم

گفتارنو: استاندار کرمان در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان بر لزوم ریل‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه استان در یک چشم انداز بلندمدت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند، در این دیدار که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تشریح محور برنامه‌هایش، گفت: به نظر می‌رسد جریان توسعه در استان به صورت همه جانبه و متوازن دنبال نشده و از همین رو در برخی بخش‌های زیرساختی مانند آب، برق، گاز و راه دچار عقب‌ افتادگی هایی هستیم که برای فراهم کردن آن‌ها تلاش کنیم.

او در همین زمینه افزود: اگر ما امروز به فکر ایجاد زیرساخت‌ها نباشیم، طرح‌های توسعه استان در یک دهه پیش‌ِ رو با چالش و کمبود روبه‌رو خواهد شد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های مغفول استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: «برای نمونه با وجود اینکه استان کرمان بزرگترین تولید کننده پسته کشور است اما شاهدیم که هنوز در میان فعالان صادراتی این محصول اختلافات صنفی مخرب وجود دارد. بنابراین لازم است برای بهبود شرایط اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی شکل بگیرد».

لزوم توجه به بخش تحقیقات کشاورزی یکی دیگر از موارد مورد تاکید استاندار کرمان بود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بخش تحقیقات کشاورزی در حال حاضر ضعف جدی دارد، گفت: «باید مراکز تحقیقاتی قوی در حوزه کشاورزی شکل بگیرد تا با راهنمایی آن‌ها بتوانیم از چالش‌های مختلف حوزه کشاورزی به سلامت عبور کنیم».

تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمایندگان استان بار دیگر بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت های اقتصادی تاکید کرد. او گفت برای سوق دادن شرکت ها به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی‌شان عزم جدی دارد.
زینی‌وند در عین حال به تقویت نقش معین‌های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: « معین های اقتصادی باید به تعهدات قبلی شان عمل کنند و انشاالله تلاش می‌کنیم معین‌های اقتصادی جدیدی را برای مناطق مختلف استان فعال کنیم».

فعال کردن معادن راکد استان یکی از مطالبات نمایندگان در این نشست بود که استاندار هم بر آن صحه گذاشت و گفت: «برای فعال کردن بخش معدن آمادگی داریم و اهل نوشتن صورتجلسات بی حاصل نیستیم.حتما مطابق قانون عمل می کنیم و اگر معدنی در فرصت قانونی فعالیت‌اش را آغاز نکند مجوزش را باطل می‌کنیم».

اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان‌

بسترسازی برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگر سخنان استاندار کرمان را تشکیل می‌داد.
زینی‌وند به تغییرات فضای کسب و کار در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: «از بازار قوی کسب و کارهای جدید بی‌بهره هستیم و این نشان می‌دهد که باید زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنیم».
او با اشاره به تجربه برخی استان ها در این زمینه، اهمیت شکل‌گیری پارک علم و فناروی با هویت مستقل در استان را مورد تاکید قرار دارد.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از اظهار محبت نمایندگان استان در سخنان‌شان اظهار امیدواری کرد با حفظ فضای وحدت و همدلی برنامه‌های توسعه استان به نتیجه برسد.
زینی‌وند با اظهار خرسندی از برگزاری نشست با مجمع نمایندگان، گفت: «در مجموع استان کرمان از نمایندگانی قوی برخوردار است که هر یک در مجلس نقش موثری ایفا می‌کنند و این فرصت را برای پیگیری مسایل استان به فال نیک می‌گیریم».
او همچنین در پاسخ به تقاضای نمایندگان قول داد پروژه‌های اولویت‌دار هر شهرستان را به صورت ویژه پیگیری کند.
شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان و بردسیر و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم در این نشست با تبریک انتصاب دکتر زینی‌وند به برخی چالش‌های حال حاضر استان در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و بانکی اشاره کرد و خواستار پیگیری این موارد از سوی استاندار کرمان شد.
در این نشست سایر اعضای مجمع هم در مسایل شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌شان و مسایل استان مواردی را طرح کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)