کد خبر: ۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:
استاندار کرمان با اشاره به مشکلات برخی پروژه‌ها عنوان کرد: اصل مهم برای ما تامین زیرساخت‌ها و مجوز‌های لازم در استان است و وقتی آماده شود، پایه بعدی شخص سرمایه گذار است؛ نمی‌توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد و به هر دلیل منصرف شده که در این صورت باید کنار برود تا فرد با انگیزه وارد کار شود.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات برخی پروژه‌ها عنوان کرد: اصل مهم برای ما تامین زیرساخت‌ها و مجوز‌های لازم در استان است و وقتی آماده شود، پایه بعدی شخص سرمایه گذار است؛ نمی‌توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد و به هر دلیل منصرف شده که در این صورت باید کنار برود تا فرد با انگیزه وارد کار شود.
علی زینی وند صبح امروز ۱۲ آذرماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به عدم پیگیری برخی پروژه‌ها اظهار کرد: باید کوتاهی دستگاه‌ها و جایی که کم کاری و عدم پیگیری بوده از مواردی که خارج از اراده ما و به عللی مانند تحریم و ... بوده، تفکیک و کوتاهی مدیران به اسم گفته شود.
وی افزود: جایی که مجوز داده شده، اما فرد کار نمی‌کند باید محکم کنار زده شود و خسارتش را بدهیم و جایی که دستگاه اجرایی یا بانک کوتاهی می‌کند، باید بدون رودربایستی اعلام شود.
زینی وند تصریح کرد: در بحث پتروشیمی فجر کرمان قرار شد فاز نخست آغاز شود و مشکل آب را صنعت و معدن حل کند و بحث تامین مالی با واگذاری ۶۰ درصد سهام انجام شود و طی یک ماه آینده گزارش را می‌گیریم و اگر عملی نشود، به گونه دیگر رفتار خواهیم کرد.
استاندار کرمان بیان کرد: باید در پتروشیمی ها، بحث آب را استان جلو ببرد و مشکل آن‌ها تامین مالی است که راه‌های مختلفی را می‌روند و آنچه که در اختیار ما در استان است در پتروشیمی کرمان و بافت که ضرورت استان است، رها نمی‌کنیم و باید زیرساخت‌ها در استان تامین شود و تامین مالی به عهده ما نیست.
وی با اشاره به مشکلات برخی پروژه‌ها عنوان کرد: اصل مهم برای ما تامین زیرساخت‌ها و مجوز‌های لازم در استان است و وقتی آماده شود، پایه بعدی شخص سرمایه گذار است؛ نمی‌توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد و به هر دلیل منصرف شده که در این صورت باید کنار برود تا فرد با انگیزه وارد کار شود.
زینی وند در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در استان تمرکز را بر بخش خدمات بیشتر کرد و این یک راهبرد است، افزود: خلاء دیگری که وجود دارد و باید در برنامه‌های آینده در مشاغل به آن توجه کرد، بحث مربوط به اشتغال شرکت‌های دانش بنیان است، زیرا با پیوند بخش‌های مختلف با این شرکت‌ها توازنی در ایجاد اشتغال به وجود می‌آید.
وی با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری تصریح کرد: باید با قدرت کار را انجام بدهند و مورد حمایت هستند، اما استان باید محوریتی در پارک علم و فناوری داشته باشد و باید یک مدیر ارشد داشته و مدیر کار‌ها را تجمیع و پیگیری کند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در SME‌ها (صنایع کوچک و متوسط) استان ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای دارد و باید این موارد در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال آینده طراحی شود، طرحی که بتوان انجام داد افزود: اگر کلا فقط در پروژه‌های بزرگ پیش برویم، توسعه و اشتغال استان نامتوازن می‌شود و در دل پروژه‌های بزرگ نباید اصلا از واحد‌های کوچک و متوسط و به ویژه مشاغل خرد غافل شد.
زینی وند تصریح کرد: از پروژه‌های کلان حمایت می‌کنیم، اما از همه مدیران و نخبگان می‌خواهیم در SME‌ها و مشاغل خرد و کوچک وارد شوند که ظرفیت اشتغال فراوانی دارد.
وی با اشاره به اینکه ۵۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی یک راهنما برای ماست، اظهار کرد: پروژه‌های رونق تولید دیر تعیین تکلیف شده و اصل این است هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در پیگیری مسائل مربوط به این طرح‌ها در استان مورد قبول نیست و حتما سازمان مدیریت با هماهنگی حوزه اقتصادی کوتاهی مدیران را شفاف و به اسم گزارش بدهد.
استاندار کرمان گفت: در حوزه تامین مالی پروژه‌های آب، برق و راه هیچ مشکلی در استان کرمان نداریم و اصلا نباید استان در برق مشکل داشته باشد و باید در ماه‌های آینده آرامش خاطری به صنعت استان بابت تامین گاز بدهیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان خطاب به مدیران تصریح کرد: نباید برای سرمایه گذاری که کار نمی‌کند و طرح‌هایی که هرچه هزینه می‌کنیم و وام می‌دهیم زنده نمی‌شود، وقت بگذارید و باید طرح‌هایی دنبال شود که پویا و کارآمد باشد و خوب نیست دوبار یک مصوبه بگیریم.
زینی وند بیان کرد: باید مصوبات دقیق، قطعی و جدی باشد و مصوبه تکراری بی جان نگیریم و گزارشات دقیق اعلام شود؛ ضمن اینکه درخواست داریم یک نهاد قوی بخش خصوصی مصوبات اقتصاد مقاومتی را پایش کند.
وی افزود: در سفر‌های شهرستانی مهم‌ترین بحث اقتصاد مقاومتی است و تاکید دارم با توجه به شرایط کرونا مدیرانی که حضورشان ضروری است، بیایند و دستور کار‌ها با دقت تظیم شود تا مردم نتیجه مصوبه را در شهرستان ببینند ضمن اینکه طرح‌های مسئله دار را مصوب نمی‌کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)