کد خبر: ۳۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تبیین وضعیت معلولیت در استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۵۳ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید داریم که مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز در استان معلولیت آنها در سطح پایین‌تر از معلولیت شدید قرار که خدمت بگیر این مجموعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تبیین وضعیت معلولیت در استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۵۳ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید داریم که مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز در استان معلولیت آنها در سطح پایین‌تر از معلولیت شدید قرار که خدمت بگیر این مجموعه هستند.

به گزارش ایسنا، عباس صادق‌زاده در جمع خبرنگاران به مناسبت روز و هفته جهانی معلولان گفت: فرهنگسازی برای رعایت حقوق شهروندی جامعه که معلولین یک اقلیت بزرگ در جامعه هستند، یکی از اهدافی است که باعث شده این روز جهانی شکل بگیرد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی عنوان کرد: امیدواریم در این شرایط خاص، حقوق معلولین را بیشتر رعایت کنیم. در گروه معلولان، توسعه فرهنگ و توجه به حقوق شهروندی دارای معلولیت از سیاست‌های هر ساله بهزیستی استان است و امسال در شرایط کرونایی این حقوق بیشتر باید رعایت شود و معتقدیم دولت باید با ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ههای لازم، زندگی بهتری را برای این افراد رقم بزند زیرا هنوز خلاء‌های جدی برای این قشر در جامعه وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید برآنکه اجرای قانون به جزء همت به اعتبار نیز نیاز دارد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانونی برای معلولین گام خوبی در جهت رفع خلاءهای قانونی برای این قشر ایجاد کرد و امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها اجرای این قانون به طور مناسب دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما همچنان نیازمند فرهنگسازی است، تصریح کرد: وظیفه افراد، دستگاه‌ها، متولیان و مسئولان این است که همواره زمینه حضور فرد معلول در جامعه را فراهم کنند هر چند قدم‌هایی در سال‌های گذشته در این راستا برداشته شده است، اما هنوز راه‌های نپیموده زیادی در جامعه وجود دارد و متاسفانه اراده جدی برای توجه به معلولین و مناسب سازی جامعه برای زندگی معلولین وجود ندارد و هر چقدر قانون و اعتبار تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم باز در اجرای آن با مشکل مواجه خواهیم بود بنابراین باید با فرهنگسازی و اراده و همت مشکلات این عزیزان را کاهش دهیم.

صادق‌زاده محیط مناسب، پذیرش معلولان به عنوان شهروند، توسعه زیرساخت های لازم برای تامین نیازهای معلولین و ... را از نیازهای جامعه معلولین دانست و بیان کرد: باید به حقوق معلولان در دستگاه‌ها بیشتر توجه ‌شود تا با توسعه فرهنگ عمومی و آگاهی مردم، بتوانیم همه افراد جامعه را به سمت رعایت حقوق معلولین سوق دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ممکن است دولت نسبت به معلولین مسئولیت مستقیمی داشته باشد، ولی دولت به تنهایی موفق به تحقق تمامی نیازهای این قشر نخواهد بود و باید در برخی از نقاط و شهرهای استان به خصوص در شهرهای جنوبی استان خدمات تخصصی برای معلولان ایجاد کنیم که در این راستا نیاز به همکاری خیرین داریم ضمن آنکه بنگاه‌های اقتصادی نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود در برابر معلولین پایبند باشند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیشتر معلولین کرمان در جنوب و شرق استان هستند و در ادامه با اشاره به رفتن بهزیستی استان به سمت توسعه خدمات توان بحشی اظهار کرد: رویکرد ما در مناطق کم برخوردار، توسعه خدمات تحصصی بوده که خوشبختانه استان کرمان در این زمینه نمره خوبی در سطح کشور دارد.

وی جلوگیری از توسعه معلولیت را سیاست و رویکرد اصلی سازمان بهزیستی استان دانست و بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با مناسب‌سازی فضای شهری،‌ شهر را برای عبور و مرور بهتر معلولین آماده کنند.

 

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ درصد افراد جوامع می‌توانند دچار معلولیت باشند و این معلولیت‌ها از حفیف تا شدید دسته بندی می شود که حدود ۴ تا ۵.۵ درصد افراد جامعه می‌توانند معلولیت متوسط و شدید داشته باشند که نیاز به حمایت دولت و دستگاه‌ها دارند.

وی با تبیین وضعیت معلولیت در استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۵۳ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید داریم که مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز در استان معلولیت آنها در سطح پایین‌تر از معلولیت شدید قرار که خدمت بگیر این مجموعه هستند.

صادق‌زاده با بیان اینکه طبق قانون ۳ درصد استخدامی‌های رسمی دستگاه های اجرایی کشور باید از بین معلولین باشد، اظهار کرد: ما باید برای استخدام معلولین بجنگیم این خلاء قانونی نیست بلکه یک خلاء فرهنگی است. باتوجه به اینکه بخش دولتی استخدام زیادی ندارد لذا باید بخش حصوصی از این عزیزان نیز استفاده کنند هر چند برخی از بنگاه‌های اقتصادی استان معلولین را به کار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در استان کرمان در ۹۶ مرکز ۴۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت مقیم هستند که این افراد با ریسک بالا هستند لذا باید پروتکل بهداشتی در این مراکز به خوبی رعایت شود و تا کنون درصد ابتلای این معلولین به کووید 19 خوشبختانه بسیار پایین بوده و امیدواریم بتوانیم این دوران را به خوبی پشت سر بگذاریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)