کد خبر: ۳۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با فعالان دانشجوئی:
استاندار کرمان گفت: حتما انتقاد بر دولت وارد است، اما عمیقا در مورد برنامه‌های دولت بررسی کنید که خیلی برنامه‌های راهبردی داشت. من سمپات سیاسی هیچ کس نیستم، اما دولت طرح‌هایی داشت که تحمیل ناجوانمردانه ترامپ دیوانه و نظام بین المل روی آن اثر گذاشت.
برجام را باید تحلیل کرد/ نمی‌شود اتفاقی که همه اروپا را در مقابل آمریکا قرار داد نادید گرفت/ تمام بلایا روی سر دولت روحانی خراب شد/ اگر پشتیبانی مقام معظم رهبری نبود، نمی‌گذاشتند دولت کار کند/رفتار دولت قابل نقد است و رفتار مخالفان دولت هم قابل نقد است
استاندار کرمان گفت: حتما انتقاد بر دولت وارد است، اما عمیقا در مورد برنامه‌های دولت بررسی کنید که خیلی برنامه‌های راهبردی داشت. من سمپات سیاسی هیچ کس نیستم، اما دولت طرح‌هایی داشت که تحمیل ناجوانمردانه ترامپ دیوانه و نظام بین المل روی آن اثر گذاشت.
به گزارش گفتارنو علی زینی‌وند در دیدار با فعالان دانشجوئی به مناسبت روز دانشجو گفت: نه می‌خواهم از کلیت برجام ۱۰۰ درصد دفاع کنم و نه می‌خواهم آن را منفی ببینم، باید روی آن تحلیل کرد، نمی‌شود اتفاقی را که همه اروپا را در مقابل آمریکا قرار داد و برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا به کرات در شورای سازمان ملل تنها ماند را نادیده گرفت.
استاندار کرمان اظهار داشت:
راه نجات همه ما تمسک به ادبیات و راهبرد مقام معظم رهبری است، اما به شرطی که تحلیل محتوا کنیم و فرمایشات ایشان را به نفع، تفسیر نکنیم، دولت دوم آقای روحانی مدیریت بحران بوده، تمام بلایا روی این دولت خراب شد و اگر پشتیبانی مقام معظم رهبری نبود، نمی‌گذاشتند دولت کار کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان باید تحلیل درست کنند، ضعف‌ها را ببینیم، اما نقاط قوت را هم بگوییم، رفتار دولت قابل نقد است و رفتار مخالفان دولت هم قابل نقد است.
زینی وند گفت: کاملا آماده ام در محافل با هم صحبت و نقد منصفانه کنیم، آنچه به نفع جمهوری اسلامی است و نظام ما را ارتقا می‌دهد داشته باشیم، هر مسئولی که رفتارش باعث تضعیف نظام شود، ظلم است. اما همه ما سعی کنیم در جایگاهی قرار داریم آبرو برای نظام بیاوریم.
وی افزود: وقتی نظام به من بچه روستایی دانشجو این فرصت را داده که در استانی تصمیم گیرنده باشم، باید حرمت آن سفره نظام را حفظ کنم و با جان و دل کار کنم. کار کردن برای نظام، کار کردن برای مردم است و نظام ما عین مردم است. اگر کسی تفکیک قائل شده، راه اشتباه رفته است.
استاندار کرمان گفت: به تقویت جایگاه بانوان و جوانان اعتقاد دارم و در کارنامه مدیریتی ما هم هست، زنان و جوانان بخش مولد جامعه هستند و نباید آن‌ها را کنار بگذاریم.
استاندار کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی، سلامت، امنیت و مدافعان حرم و سالار شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: مدافعان حرم، نماینده عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در منطقه در فراسوی مرز‌های ما هستند.
استاندار کرمان بیان کرد: جنبش دانشجویی از پایه‌های اساسی پیروزی انقلاب و بخشی از آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی و وضعیت کشور در نظام بین الملل است که امروز به لحاط امنیت و سیاست و خیلی از مولفه‌ها حرف برای گفتن داریم.
وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی این مولفه‌های مهم را در دل انقلاب زنده نگه می‌دارد و به ما مسئولان هم گوشزد می‌کند.
استاندار کرمان اظهار داشت: اثرگذاری گروه‌های جهادی دانشجویی در سراسر کشور که منشا خدمات موثری شدند و یاوران بی مزد و منت دولت و نظام هستند که در کنار مردم فعالیت می‌کنند و ما هم در استان آمادگی کامل داریم از ظرفیت گروه‌های جهادی و دانشجویی استفاده کنیم.
زینی‌وند در پاسخ به سوال نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی که "چرا استاندار کرمان شدید؟ " گفت: در مراسم معارفه نیز گفتم که انتصاب من به استانداری کرمان محصول درست کار کردن سیستم اصلی نظام جمهوری اسلامی است که امثال من بچه روستایی از دل آن بالا آمده و استاندار شوم و غیر اینکه با رانت و لابی فردی بالا بیاید، اصالت جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود: من برآمده از دل جنبش دانشجویی پرشور دهه ۷۰ هستم که خیلی محکم‌تر از جنبش دانشجویی امروز بود و به صراحت می‌گویم که جنبش دانشجویی واقعی همانی بود که از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب بودند.
استاندار کرمان ادامه داد: آن جنبش دانشجویی رنگ و بوی جنبش دانشجویی اصیل را بیشتر از امروز داشت و من برآمده از آن جنبش دانشجویی هستم. سال‌ها معلم بوده‌ام و در دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کردم، هم صاحب گفتمان هستم، هم صاحب کتاب و هم در رشته خودم مسلط هستم.
وی ابراز داشت: سلسله مراتب اداری را آسانسوری طی نکردم، از رده‌های پایین وزارت کشور تا سطوح بالا و عالی سیاست‌گذاری مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام. با سن زیر ۳۰ مدیرکل سیاسی بودم و از دل جنبش دانشجویی مدیرکل سیاسی شدم، در مقطع ۵ ساله در مجمع مصلحت نظام بودم. سه سیاست کلی اصولی در نظام جمهوری اسلامی از جمله سیاست کلی جمعیت، انتخابات و نظام قانونگذاری در حوزه مسئولیتم به عنوان رئیس کمیته سیاست داخلی تدوین شده است.
وی ادامه داد: فرماندار محلات و معاون اقتصادی استانداری یزد و موفق هم بودم که خودم هم ایده داشتم، رساله دکتری خودم را هم که خلیج فارس و توسعه آسیا بر مبنای توسعه و مشاغل است را اجرایی کردم و الان در مقطع ارشد و دکترا جزو کتاب‌های مرجع است.
دکتر زینی‌وند گفت: معاون سیاسی اجتماعی استان مهم سیستان و بلوچستان بودم و بعد هم براساس گزارش و شناسایی کادر توانمند انقلاب اسلامی شناسایی شدم.
وی افزود: کار وزارت کشور را خوب می‌دانم، به کار استانداری مسلط هستم و با استان کرمان هم ناآشنا نیستم، ضمن اینکه وزارت کشور هم اگر نیرو‌های آموزش دیده و پای کار مثل ما در دست دارد باید همین نیرو‌ها را سر کار بگذارد و نباید به سراغ نیرو‌های دیگر برود.
استاندار کرمان گفت: یک سال برای خدمت فرصت کمی نیست، کسی که انگیزه خدمت دارد و دنبال لابی و رانت نباشد، یک روز هم برای خدمت می‌تواند اتفاق ماندگاری باشد و در این مدت هم به پشتوانه دانشجویان و نخبگان و دلسوزان نظام و انقلاب در این استان که زمینه‌های خوبی برای توسعه دارد، اقدامات موثری را انجام خواهیم داد.
زینی‌وند گفت: استقلال جنبش دانشجویی برای او افتخار می‌آورد و ویژگی دانشجویی، آزادی‌خواهی است و هر آنچه تشخیص می‌دهد حق جامعه و نظام جمهوری اسلامی را باید بیان کند.
برجام را باید تحلیل کرد/ نمی‌شود اتفاقی که همه اروپا را در مقابل آمریکا قرار داد نادید گرفت/ تمام بلایا روی سر دولت روحانی خراب شد/ اگر پشتیبانی مقام معظم رهبری نبود، نمی‌گذاشتند دولت کار کند/رفتار دولت قابل نقد است و رفتار مخالفان دولت هم قابل نقد است

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید نشاط را به جامعه تزریق کند، افزود: جنبش دانشجویی باید سرزنده باشد و اگر جنبش دانشجویی نشاط نداشته باشد آن هم در آستانه سال انتخابات، باید برای آن جامعه نگران بود.
زینی‌وند به ظرفیت‌های استان کرمان اشاره داشت و اظهار کرد: تمرکز بر روی بخشی از ظرفیت‌های استان، نگاه به بخش‌های دیگر را کم کرده است، مثلا اشتغال در بخش خدمات استان کرمان بسیار پایین است، در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که پیشرو توسعه هستند، اشتغال دانش بنیان و دانش پایه کرمان به تناسب وزن استان نیست.
استاندار کرمان ادامه داد: در حوزه کشاورزی بیش از ۹۰ درصد اداره امور استان به شکل سنتی است و به اندازه آب و زمین در اختیار، وزن بسیار پایینی دارد.
زینی‌وند تصریح کرد: در حوزه مشاغل کوچک که می‌تواند زمینه زیادی ایجاد کند در استان کرمان توجه نشده و خیلی از ظرفیت‌ها در استان کرمان خالی است که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و آماده شنیدن برنامه‌های آن‌ها در این مباحث هستیم.
وی افزود: از مسائل اساسی استان کرمان آب است و به واسطه مسئولیتم در استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان به همه خطوط انتقال آب و برنامه‌های آبی شرق و جنوب شرق کشور آشنایی کامل دارم.
استاندار کرمان ادامه داد: اگر جمهوری سلامی را نظام یکپارچه می‌دانیم که دولت‌ها برش‌های متفاوتی از آن هستند، دولت عاقل آن است که برنامه‌های خوب را با قدرت ادامه دهد و اگر دولت‌های قبل و تدبیر و امید برنامه‌های خوبی داشتند که امروز ما آن‌ها را به بهره‌برداری می‌رسانیم برای ما افتخار است.
دکتر زینی وند اضافه کرد: بدنامی برای دولتی است از سر سیاست ورزی و کینه ورزی برنامه‌های خوب دولت مخالف جناح سیاسی خود را کنار بگذارد.
اگر طرحی مشکل داشته، چرا زمان آغاز به آن اعتراض نشد. از من استاندار انتظار نداشته باشید که از کار‌هایی که فقط تحت تاثیر فضای سیاسی و فشار رسانه‌ای باشند به لحاظ قانونی عقب‌نشینی کنم. اصلا چنین عقب نشینی در قاموس منِ برخاسته از جنبش دانشجویی در هیچ زمینه‌ای نخواهید دید، آب هلیل رود هم بسیار اساسی و حیاتی است. دغدغه مردم این خطه را هم از سال‌ها قبل آشنایی دارم، اما صدا‌هایی که امروز بلند است، باید روزی بلند می‌شد که کلنگ طرح عظیم ملی که وزارت نیرو و محیط زیست ذیل آن را امضا کردند.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید عمیق تحقیق کنند، ادامه داد: جامعه ما قوی و قدرتمند و تحصیل کرده است و در این جامعه مسئولی حرف برای گفتن دارد که حرف دقیق و برنامه محور بزند، نه حرف سیاسی و بی‌پایه.
استاندار کرمان اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید ما را مجبور کند که حرف دقیق زده و عملکرد دقیق داشته باشیم، خطا‌های مسئولان را اصلاح کند و آن‌ها را در خط راست که خط نظام و رهبری و برنامه‌های کلان است بیاورد.
زینی وند بیان داشت: استان کرمان جزو پرمصرف‌ترین استان‌های کشور به لحاظ آب است که البته استانداران سابق و تیم‌های تخصصی سند سازگاری با کم آبی را نوشتند که یک میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی طی پنج سال در تعهد استان است.
وی ادامه داد: اگر این کار را نکنیم بسیاری از شهر‌های آباد ما در آینده به کویر و شوره زار و خالی از سکنه تبدیل می‌شوند، در این حوزه‌ها دانشجویان باید به ما کمک کنند.
استاندار کرمان بیان داشت: در این راستا خطوط انقال آب به استان جدی است و می‌خواهیم که کمک و هدایت کنید که این خطوط با جدیت دنبال شوند.
زینی‌وند افزود: سه خط انتقال آب در استان در حال مطالعه و اجراست، از دانشگاه و نخبگان اصلا شایسته نیست که بدون بررسی روی طرح‌ها نظر دهند، حرف تشکل‌های دانشجویی باید دانش‌محور، پژوهش‌محور و مبتنی بر داده‌های قابل اتکا باشد.
وی اضافه کرد: اگر طرحی مشکل داشته، چرا زمان آغاز به آن اعتراض نشد. از من استاندار انتظار نداشته باشید که از کار‌هایی که فقط تحت تاثیر فضای سیاسی و فشار رسانه‌ای باشند به لحاظ قانونی عقب‌نشینی کنم.
استاندار کرمان تاکید کرد: اصلا چنین عقب نشینی در قاموس منِ برخاسته از جنبش دانشجویی در هیچ زمینه‌ای نخواهید دید، آب هلیل رود هم بسیار اساسی و حیاتی است. دغدغه مردم این خطه را هم از سال‌ها قبل آشنایی دارم، اما صدا‌هایی که امروز بلند است، باید روزی بلند می‌شد که کلنگ طرح عظیم ملی که وزارت نیرو و محیط زیست ذیل آن را امضا کردند.
 
برجام را باید تحلیل کرد/ نمی‌شود اتفاقی که همه اروپا را در مقابل آمریکا قرار داد نادید گرفت/ تمام بلایا روی سر دولت روحانی خراب شد/ اگر پشتیبانی مقام معظم رهبری نبود، نمی‌گذاشتند دولت کار کند/رفتار دولت قابل نقد است و رفتار مخالفان دولت هم قابل نقد است

زینی وند گفت: چرا حرف صادقانه از استاندارتان می‌شنوید، برآشفته می‌شوید؟ الان هم آمادگی بررسی همه طرح‌های استان را از جمله بام کرمان به شکل منطقی و اصولی دارم، اگر حرف‌ها منطقی و مستدل باشند، پشت سر اجرای قانونی محکم خواهم ایستاد.
 زینی‌وند افزود:، اما اگر حرفی برگرفته از اغراض سیاسی باشد، مقابل آن هم می‌ایستم و حتی اگر به قیمت حمله و تباهی خودم باشد، چون اصل مسئولیت در جمهوری اسلامی همین مسئله است.
استاندار کرمان گفت: کرمان باید تبیین کننده مکتب بزرگ مردی، چون شهید سلیمانی باشد، از ویژگی‌های ایشان بود که مرعوب و تحت تاثیر فضا‌های داخلی و بین‌المللی قرار نمی‌گرفت.
وی تاکید کرد: دانشجو و منِ برخاسته از جنبش دانشجویی باید آزادی‌خواه، قانون‌مدار و مدافع قوانین و ارزش‌های جمهوری اسلامی بر مبنای داده‌های درست باشیم.
دکتر زینی‌وند گفت: پروژه‌ای که انجام شده و هزینه برای آن رفته و همه اعتبار آن تامین شده اگر به لحاظ قانونی مواردی باشد را حتما بررسی می‌کنیم، اما آیا توقع دارید طرحی که در مرحله اتمام است را رها کنیم؟
استاندار کرمان اضافه کرد: از مدیرکل محیط زیست نیز در مورد انتقال آب هلیل رود سوال کردم که گفتند که مطالعات زیست محیطی آن انجام شده است، همه نخبگان و افراد دارای دغدغه محیط زیست را فرا می‌خوانم که در جلسه‌ای با حضور مسئولان محیط زیست و منابع آب، در شان جمهوری اسلامی و نظام ۴۲ ساله الگو، با هم مذاکره کنیم و مباحث را به صورت غیرکارشناسی به سطح فضای مجازی نکشانیم.
وی خاطرنشان کرد: دستور می‌دهم که مسئولان منابع آب و محیط زیست با افراد دارای دغدغه آب هلیل رود مذاکره کننده و اقناع سازی صورت گیرد.
زینی‌وند در خصوص توازن توسعه در استان کرمان گفت: شمال و جنوب و شرق و غرب و توسعه نامتوازن واقعیت استان است، اما شمال و جنوب ما را دشمن هم قرار ندهد، این ادبیات را نمی‌پسندم و به عنوان استاندار مبلغ چنین ادبیات تفرقه افکنانه‌ای نخواهم بود.
وی ادامه داد: مناطق محروم یک واقعیت هستند و به عنوان تبعیض مثبت حتما نقاط توسعه نیافته بیشتر نسبت به دیگر مناطق را مورد توجه خواهم داشت.
زینی‌وند ابراز داشت: در مورد سیلاب، ریزگرد و گرد و غبار آشنا هستم و در حال تلاش هستم. بخشی از آن را ترسالی حل کرده و بخشی هم باید تدبیر شود. لایروبی در استان آغاز شده و مسیر رودخانه‌ها در حال بازگشایی است.
بخشی از اعتراضات مردم جنوب هم به حق است، سرچشمه هلیل‌رود را سال‌ها قبل دیده‌ام، سد جیرفت هم هیچ وقت سرریز نداشته و آبی از آن رود به جازموریان هم نرفته است، سد هم قرار نیست همه آب را ذخیره کند، بلکه انشعابی می‌رود که در خطوط انتقال آینده استفاده شود.
وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری و گردشگری معنوی هم گفتیم که باید زمینه را در سطح شهر کرمان که حضور دائمی سردار سلیمانی است را فراهم کنیم.
استاندار کرمان اظهار داشت: زیرساخت‌های استان کرمان در آب، برق، گاز و جاده در حد توسعه استان نیست و این را باید از مسئولان مطالبه کنید، طرح‌های توسعه‌ای استان نیازمند حداقل هزار مگاوات برق است، در حوزه آب هم اگر توجه نکنیم سال‌های آینده در همه بخش‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.
وی ابراز داشت: بخشی از اعتراضات مردم جنوب هم به حق است، سرچشمه هلیل‌رود را سال‌ها قبل دیده‌ام، سد جیرفت هم هیچ وقت سرریز نداشته و آبی از آن رود به جازموریان هم نرفته است، سد هم قرار نیست همه آب را ذخیره کند، بلکه انشعابی می‌رود که در خطوط انتقال آینده استفاده شود.
دکتر زینی‌وند خطاب به دانشجویان بیان داشت: در حوزه زیرساخت‌ها تولید محتوا و ایده داشته باشید، از پروژه‌های بزرگ حمایت کنید، در رسانه‌ها وقتی حرفی بدون مبنای کارشناسی زده می‌شود، محکم و جسورانه جواب دهید و جایی هم که درست گفته می‌شود، من مسئول هم باید جواب دهم.
استاندار کرمان ابراز داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی کشور ما زخم خورده است و پیکر شهر‌های ما تیر خورده است. چون توجه نکردیم، روستا‌ها تخلیه شدند و حاشیه‌ها برای همیشه معضل هستند و فرزندان ما هم ده سال آینده هم از آسیب آن‌ها در امان نخواهند بود.
وی ادامه داد: به عنوان یک فرد دانشگاهی می‌گویم اگر چشم همه به دولت برای ایجاد اشتغال و یا ایجاد زیرساخت‌ها باشد، دیدگاه درستی نیست. باید از امکانات و ظرفیت‌هایی اجتماعی موجود کشور استفاده کنیم و دولتی‌ها باید زمینه را فراهم کنند.
زینی‌وند گفت: مدیر با ذهن بخشنامه‌ای هیچ مجوزی و شغلی صادر و ایجاد نخواهد کرد، تورم قانونی کشور را فلج کرده است، نظام بروکراسی اداری پیچیده فسادزاست و رانت ایجاد می‌کند، مطالبه‌گران این موارد را استخراج و به مسئولان گوشزد کنند.
وی تصریح کرد: مدیر با دانش، جسور و پاک، در دل همین قوانین و بخشنامه‌ها تسهیل در سرمایه‌گذاری، صدور مجوز و روند توسعه کشور ایجاد می‌کند.
استاندار کرمان گفت: با تمام وجود حرف درست را می‌شنویم. در بحث زیرساخت اینترنتی دانش آموزان استان کرمان مشکل دارد و امروز با وزیر ارتباطات و مدیرکل مخابرات و فناوری استان در حال پیگیری هستیم، شنیده‌ام که وزیر فناوری ارتباطات برای جنوب کرمان و سیستان و هرمزگان دستور ویژه داده‌اند و امیدواریم بخشی از این موارد را تقویت کنیم.
زینی وند ابراز داشت: طول خدمت ما شاید یک سال باشد، اما عرض آن را به ۵ سال تبدیل خواهیم کرد، اراده و توان آن را داریم و دیگران هم به ما کمک کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
بازهم خدا روشکر استاندار کرمان از برجام دفاع می کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)