کد خبر: ۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان بر لزوم مدیریت منابع آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که بنده استاندار کرمان هستم حتی کسی که یک بشکه آب به این استان بیاورد، از او حمایت کرده و دستش را هم خواهم بوسید لذا از همه طرح های انتقال آب که طرح‌های ممکن و قابل اجرایی نیز هستند، حمایت خواهم کرد.

نباید حتی یک قطره از فاضلاب استان کرمان هدر رود/ از همه طرح های ممکن و قابل اجرای نتقال آب حمایت خواهم کرد/ به سپرده‌گذاری پول های معادن و صنایع بزرگ در بانک‌های خارج از استان معترض هستیم/اشتغال حرف اول و اولویت اول ما در استان کرمان است /باید افزایش تولید برق برای توسعه استان را در دستورکار قرار دهیم/استان کرمان به لحاظ علم و فناوری نسبت به بیشتر استان‌های کشور عقب مانده است

استاندار کرمان بر لزوم مدیریت منابع آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که بنده استاندار کرمان هستم حتی کسی که یک بشکه آب به این استان بیاورد، از او حمایت کرده و دستش را هم خواهم بوسید لذا از همه طرح های انتقال آب که طرح‌های ممکن و قابل اجرایی نیز هستند، حمایت خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، علی زینی‌وند در نشست هم‌اندیشی و بررسی مسایل و مشکلات شهرستان‌های رفسنجان و انار گفت: به سپرده‌گذاری پول های معادن و صنایع بزرگ در بانک‌های خارج از استان معترض هستیم و معتقدیم باید این شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی بخش عظیمی از منابع خود را به داخل استان انتقال دهند.

وی خطاب به مسئولان محلی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: کارخانه کاشی و سرامیک فخار یکی از مدرن‌ترین کارخانجات تولید کاشی و سرامیک در منطقه است که ۱۰۰۰ نفر اشتغال دارد و محصولات خود را به خارجج از کشور می‌توانند عرضه کند لذا باید از اینگونه واحدهای تولیدی حمایت شود و همه مسئولین استانی موظف هستند از افراد کارآفرین حمایت کرده و مشکلات آنها را در اسرع وقت حل و فصل کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه هیچ گونه مخالفتی با واگذاری زمین در شهرک صنعتی رفسنجان نداریم و در ادامه اظهار کرد: طرح‌هایی که اشتغال‌زایی بالایی دارند، در دادن مجوز به آنها تسریع خواهیم کرد و از این سرمایه‌گذاران حتما حمایت می‌کنیم. اطمینان به همه می‌دهم که سرمایه‌گذارانی که پای کار بوده و طبق قانون عمل می کنند در سریع‌ترین زمان ممکن مدیران استان مجوزهای لازم برای فعالیت آنها را صادر خواهند کرد و این صحبت بنده به معنی حمایت از افرادی که پرونده‌شان ناقص یا کار غیرقانونی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال حرف اول و اولویت اول ما در استان کرمان است تصریح کرد: منطقه رفسنجان و انار همواره برای ملت ایران یادآور روزهای پر خاطره است و در تاریخ انقلاب اسلامی این منطقه نقش موثری را داشته و افراد بزرگی از این شهرستان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشته اند.

زینی وند با اشاره به کمک‌های زیاد خیران این دو شهرستان در بخشهای مختلف فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و آموزشی عنوان کرد: بیشترین شهدای مدافع حرم استان کرمان از این شهرستان بوده اند.

استاندار کرمان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانیگ با بیان اینکه استان کرمان سرمایه‌های انسانی زیادی دارد که باعث افتحار ما ایرانی‌ها هستند افزود: استان کرمان نیاز به توسعه زیرساختها در وسعت و ظرفیت آینده استان دارد که اولین مورد آن مسئله آب است. به دلیل آنکه بیشتر منابع آبی این استان از طریق سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود، طبق سند سازگاری با کم آبی باید مصرف آب را مدیریت کنیم در غیر این صورت منطقه بزرگی از استان باید تخلیه و خالی از سکنه شود.

زینی‌وند بر لزوم مدیریت منابع آب‌های سطحی تاکید کرد، افزود: تا زمانی که بنده استاندار کرمان هستم حتی کسی که با بشکه آب به این استان بیاورد، از او حمایت کرده و دستش را هم خواهم بوسید لذا از همه طرح های انتقال آب که طرح‌های ممکن و قابل اجرایی نیز هستند، حمایت خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه این استان به لحاظ برق با مشکل جدی روبرو است، تصریح کرد: باید افزایش تولید برق برای توسعه استان را در دستورکار قرار دهیم زیرا در این استان ظرفیت‌های لازم برای تولید برق نیز وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت گاز استان کرمان تکمیل شده است، عنوان کرد: زیر ساخت راه‌ها نیز در این استان در حد کافی ایجاد نشده است بنابراین باید از امکانات عمومی در تکمیل زیرساخت‌ها استفاده کرد و زمینه تاسیس راه با پول‌های غیردولتی کاملا در کشور فراهم است که باد از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی با تاکید برآنکه باید کارگروهی برای تکمیل این چهار زیرساخت در استان تشکیل شود، تصریح کرد: استان کرمان به لحاظ علم و فناوری نسبت به بیشتر استان‌های کشور عقب مانده است و معتقدیم پارک علم و فناوری باید به عنوان مهمترین دستگاه در استان فعالیت داشته باشد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در بحث صادرات پسته باید فنی‌تر و منسجم‌تر کار این حوزه را دنبال کرد، اظهار کرد: باید مرکز تحقیقات کشاورزی در بحث پسته پژوهش‌ها و راهکارهای لازم برای افزایش تولید محصول پسته با توجه به وضعیت آبی منطقه ارایه دهد.

وی تاکید کرد: استان کرمان استانی است که نباید حتی یک قطره از فاضلاب آن هدر رود و فاضلاب استان باید مدیریت شود. فاضلاب یک امکان مهمی برای استان است.

استاندار کرمان بیان کرد: این مواردی را که در این جلسه بیان کردم راهبردهای مدیریتی بنده در استان کرمان هستند و پیگیر اجرای آنها تا لحظه آخر خواهم بود زیرا معتقدم باید از تمامی ظرفیت‌های استان در راستای توسعه و پیشرفت کرمان استفاده کرد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان سال پایان دولت را پایان طلایی دانست و افزود: این فرصت سال پایان دولت را باید به دوران طلایی تبدیل کرد. مسئولین استانی و شهرستانی موظف هستند طرح‌هایی که امکان افتتاح آنها تا پایان دولت وجود دارد را شناسایی کرده تا اعتبار لازم برای اتمام آنها اختصاص دهیم.

زینی‌وند در پایان از سفر دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کرمان در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: در ورودی شهرستان انار که ورودی استان است باید المانی فاخری که در شان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده، طراحی و اجرا کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)