کد خبر: ۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: کرونا در رکود اقتصادی نقش مهمی داشته و ۶۲ هزار فرصت شغلی استان به این دلیل از دست رفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: کرونا در رکود اقتصادی نقش مهمی داشته و ۶۲ هزار فرصت شغلی استان به این دلیل از دست رفته است.
به گزارش تسنیم، جعفر رودری  در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد اظهار داشت: آئین نامه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان سال گذشته تغییر کرد و تشکیل تعدادی کارگروه به تصویب این شورا رسید.

وی با بیان اینکه چهار گروه کارشناسی ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فعالیت می‌کنند گفت: ریاست این کارگروه بر عهده استاندار و به دبیری سازمان مدیری و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کل سن کار استان کرمان 830 هزار و 75 نفر است افزود: جمعیت فعال استان 271 هزار و 167 نفر است که قادر به انجام کار و مایل به انجام کار هستند.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان نزدیک به کشور است و نرخ رشد جمعیت در سن کار استان 2.8 درصد است گفت: نرخ رشد جمعیت فعال استان کرمان 4 درصد است که نشان می‌دهد تقاضای کار در استان کرمان نسبت به کشور بیشتر است.

رودری با عنوان اینکه سالانه 33 هزار و 200 نفر وارد بازار کار می‌شوند و حدود 30 هزار نفر شغل ایجاد شده است ادامه داد: نرخ بیکاری استان 9.6 درصد است.

وی با بیان اینکه جمعیت مردان بیکار در استان کرمان بیشتر از زنان بیکار است افزود: بالا بودن جمعیت غیرفعال می‌تواند زنگ خطری برای بازار کار استان باشد چرا اثر مأیوس شدگی از پیدا کردن شغل آسیب زیادی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته تقریباً 38 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده است گفت: 62 هزار فرصت شغلی در استان کرمان به‌دلیل شیوع کرونا از دست رفته است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در رکود اقتصادی نقش مهمی داشته است و بیشتر بیکاران کرونا از زنان هستند افزود: تا سال 97 نرخ بیکاری استان زیر متوسط کشوری بوده است.

رودری با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری استان 9.8 درصد است در حالی که در تابستان امسال 11.3 درصد بوده است ادامه داد: نرخ اشتغال ناقص در استان کرمان کاهش پیدا کرده و خوشبختانه در این سال‌ها اشتغال کیفی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بالاتر از سایر بخش‌ها است گفت: 23 درصد از برنامه اشتغال استان کرمان عقب هستیم و با شرایط موجود حفظ اشتغال موجود هدف اصلی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه 42 هزار و 150 نفر تعهد اشتغال استان کرمان است که از سوی دستگاه‌های مختلف استان پیشنهاد و مصوب شده است افزود: 24 هزار و 360 نفر اشتغال ایجاد شده استان کرمان در سال جاری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)