کد خبر: ۳۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی:
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی و عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماران سرطانی نباید در دوران کرونایی به هیچ وجه درمان خود را به صورت سر خود قطع کنند و باید روند درمانی خود را ادامه بدهند و اگر شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند برای آنها هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اما تاکید می‌کنیم که این افراد به هیچ وجه درمان خود را در این دوران قطع نکنند.

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی و عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماران سرطانی نباید در دوران کرونایی به هیچ وجه درمان خود را به صورت سر خود قطع کنند و باید روند درمانی خود را ادامه بدهند و اگر شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند برای آنها هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اما تاکید می‌کنیم که این افراد به هیچ وجه درمان خود را در این دوران قطع نکنند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد ابراهیم پورحسینی درباره نشانه‌های ویروس کرونا در بیماران سرطانی گفت: علایم کرونا در بیماران سرطانی مانند سایر افراد جامعه است و در کرمان قبل از انجام فرآیندهای شیمی درمانی تست تشخیصی کرونا از بیماران سرطانی گرفته می‌شود که شاهد هستیم تست تسخیصی برخی از این بیماران باوجود آنکه هیچ علامتی از بیماری کرونا در آنها وجود ندارد، مثبت است بنابراین ممکن است بیماری کووید ۱۹ در برخی از بیماران سرطانی مانند سایر افراد جامعه بدون علامت باشد.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ در برخی از بیماران سرطانی پر علامت است و حتی برخی از آنها توان مقابله با کرونا را نداشته و جان باخته اند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی، علایم بیماری کووید ۱۹ در بیماران سرطانی را همانند سایر افراد جامعه دانست و بیان کرد: علایم کرونا در افراد سرطانی مانند سایر افراد همچون علایم گوارشی، اسهال، استفراغ، تب، لرز، درگیری ریه، کم شدن اکسیژن خون و ... بروز پیدا می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره این شبهه که برخی از گروه‌های خونی کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های علمی هیچ گروه خونی از بیماری کرونا مصون نیستند و اگر شاهدیم که برخی از گروه‌های خونی کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند به این دلیل است که تعداد افراد از این گروه خونی نسبت به سایر گروه های خونی در جامعه کمتر هستند لذا تعداد مبتلایان به کرونا در گروه‌های خونی به نسبت جمعیتشان است بنابراین همه افراد جامعه با هر گروه خونی باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پورحسینی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن آنفلوآنزا باعث برگشت دوباره بیماری سرطان لنفاوی در افراد بهبود یافته خواهد شد؟ گفت: طبیعت بیماری لنفاوی این است که ممکن با شیمی درمانی اولیه خوب علاج می‌شود اما در برحی اوقات پس از مدتی این بیماری دوباره برمی‌گردد و این موضوع هیچ ارتباطی با تزریق واکسن آنفلوآنزا یا خوردن داروی خاصی ندارد بنابراین توصیه می‌کنیم که بیماران سرطانی حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، قبل از شروع فصل سرما و در نیمه دوم شهریور و نیمه اول مهر است. امسال به دلایلی در ابتدای فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا تنها در مراکز بهداشتی توزیع شد اما هم اکنون در برخی از داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا در حال توزیع است و بیماران سرطانی و سایر افراد در معرض خطر می توانند این واکسن را تهیه و تزریق کنند زیرا هنوز زمان تزریق این واکسن دیر نشده است.

وی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود اگر فردی سال‌ها پیش سرطان داشته و مداو شده است و به کرونا مبتلا شود، شدت بیماری در آنها شدیدتر خواهد بود، به هیچ عنوان صحت ندارد و این افراد مانند سایر افراد جامعه ممکن است بیماری کووید ۱۹ در آنها شدید یا بدون علامت باشد.

این متخصص داخلی با تاکید برآنکه علایم بیماری کرونا در افراد سرطانی مانند سایر افراد جامعه است، اظهار کرد: توصیه‌ها بهداشتی برای بیماران سرطانی مانند سایر افراد معمولی است اما باید این افراد شیوه نامه‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: افراد سرطانی چون باید هر چند وقت یکبار به پزشک و مراکز درمانی برای دریافت خدمات درمانی، مراجعه کنند لذا باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا در مجاورت بیماران کرونایی قرار نگیرند ضمن آنکه توصیه اکید می شود این افراد در هنگام حضور در مراکز درمانی و پرتویی، حتما وسایل حفاظت فردی داشته، ماسک و شیلد بزنند.

پورحسینی با تاکید برآنکه بیماران سرطانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند، پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، تصریح کرد: بیماران سرطانی نباید در این دوران به هیچ وجه درمان خود را به صورت سر خود قطع کنند و باید روند درمانی خود را ادامه بدهند و اگر شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند برای آنها هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اما تاکید می‌کنم این افراد به هیچ وجه درمان خود را در این دوران قطع نکنند.

این فوق تخصص بیماری‌های خونی بیان کرد: فردی که در گذشته سرطان داشته و بهبود یافته احتمال ابتلای آن به کرونا ممکن است متفاوت باشد اما توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در آنها مانند سایر افراد است و باتوجه به تجربیات یکساله هیچ دارویی برای پیشگیری از کرونا وجود ندارد و فقط باید توصیه‌های بهداشتی را با شدت و جدیت بیشتری انجام دهند.

برچسب ها: کرونا ، کرمان ، سرطان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

استاندار کرمان: مرخصی همه مدیران کل در استان لغو شد / در صورت نیاز مردم در مدارس اسکان داده شوند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)