کد خبر: ۳۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شروع سال پرداختی بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش یافته است و هیچ بازنشسته‌ای زیر سه میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شروع سال پرداختی بازنشستگان ۸۰ درصد افزایش یافته است و هیچ بازنشسته‌ای زیر سه میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری در مراسم امضای قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک در مجموعه تلاش، افزود: پیش از این برخی از بازنشستگان حقوق زیر یک میلیون تومان دریافت می‌کردند که با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، هم اکنون حقوق زیر سه میلیون تومان نداریم و در بودجه سال آینده نیز افزایش ۲۵ درصدی حقوق پیش‌بینی شده است.

وی درباره پیشرفت‌های صندوق بازنشستگی کشور گفت: از سال ۱۳۹۸ مجموع سود صندوق بازنشستگی کشور پنج برابر رشد داشته و از رقم ۲ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر تعاون با تاکید بر اهمیت شفافیت در اقتصاد، گفت: شفافیت عنصر مهمی است که باید در دستور کار همه بخش‌ها قرار گیرد و وزارت تعاون در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته است و هر گونه شائبه‌ای که در قسمت‌های مختلف وزارت تعاون و صندوق بازنشستگی باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشور شفاف‌سازی شده و در اختیار عموم قرار دارد.

شریعتمداری درباره احداث سیکل ترکیبی اندیمشک نیز گفت: دشمنان همواره تلاش کردند با اعمال تحریم‌های ظالمانه مردم را مایوس کنند اما مردم و دولتمردان با تکیه بر دین اسلام و نخبگان آنها را مایوس کردند.

وی ادامه داد: در ۲ فصل شاهد رشد اقتصادی مثبت بودیم و این نوید حرکت دانشمندان، کشاورزان و جوانان ماست که با توسعه فعالیت‌های استارتاپی توانستند به این مهم دست یابند و این نشان خروج از رکود است.

قابلیت ساخت تمام توربین های نیروگاهی در کشور

در ادامه مراسم مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت : گروه مپنا در قله فتوحات صنعت نیروگاهی است و امروز تمامی کلاس‌های توربین های نیروگاهی در کشور ما قابل ساخت است.

«عباس علی آبادی» با اشاره به بهره برداری از ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپر جدید گروه مبنا خاطرنشان کرد: این ماشین به تنهایی یک دستاورد در مقیاس جهانی است که با راندمان ۹۸.۷ درصد تولید شده و همتا ندارد.

وی برق را زیرساخت و مقدمه توسعه دانست و گفت: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه احداث نیروگاه‌های برق انجام شده و کشور ما در مقیاس جهانی در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، البته لازم است که صنایع برقی توسعه یابد که تبدیل برق به کالا و برقی سازی از این جمله است که در دنیای توسعه یافته نیز دنبال می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: کشور می‌تواند این استراتژی صحیح را دنبال کند و می‌توانیم کالاهایی تولید کنیم که در حوزه رقابت جهانی حضور موفقی داشته باشیم و علاوه بر تولید برق از طریق منابع تجدید ناپذیر، این امکان و توانایی را داریم که با منابع تجدیدپذیر نیز با راندمان بسیار بالا تولید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز تولیدات مپنا به بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه صادر می‌شود و چه خوب است که نیازهای بیشتری از داخل از این گروه دانش بنیان تامین شود.

علی آبادی با اشاره به قرارداد نیروگاه اندیمشک تصریح کرد: اتفاق مهم رخ داده آن است که با تلاش‌های انجام شده کیفیت و راندمان ماشین قابل نصب در نیروگاه اندیمشک افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که می‌توانیم تا ۱۹۲ مگاوات برق از آن تولید کنیم. از نظر مصرف سوخت نیز توان مصرف تنوعی از سوخت ها را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک توسط مدیران عامل شرکت نیرو تراز پی‌ریز (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به عنوان کارفرما و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندمشک با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار ۲۹۰ تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل، سیستم خنک کن اصلی و سیستم کنترل در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد.

واحدهای گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری ۴۰۰ کیلو ولت متصل می‌شود.

همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، ۱۲ بهمن ماه ۹۹ آغاز می‌شود. این پروژه زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از سه هزار نفر در دوران احداث و بهره‌برداری پروژه در خوزستان را فراهم می‌کند.

میزان سرمایه‌گذاری پروژه ۲۴۰ میلیون یورو است و پس از بهره‌برداری ظرفیت تولید ۵۴۶ مگاوات برق را دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)