کد خبر: ۳۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق بازرگانی کرمان:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست به پیشرفت مذاکرات فعالان اقتصادی افغانستان با بازرگانان کرمانی در حوزه فعالیت های معدنی اشاره و بیان کرد: با وجود کالا، خدمات، تجهیزات، نیروی انسانی و تکنولوژی در کارخانه های فرآوری صنایع معدنی کرمان امیدواریم تجارت در این حوزه سرعت بیشتری بگیرد.

رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان گفت: برخی فعالیت ها در زمینه رفع بسیاری از موانع در مسیر تجارت ایران و افغانستان از اتاق بازرگانی کرمان آغاز شد که در گسترش روابط تجاری ۲ کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، عبدالمتین قلندری در نشست بررسی توسعه همکاری های ایران و افغانستان افزود: از این دست اقدامات اتاق بازرگانی کرمان می‌توان به انتقال ارز از طریق صرافی ها، مسائل گمرکی، اخذ مجوز اقامت ها و روادید، اشاره کرد.

وی بیان داشت: طرح بسیاری از مسائل در سطح ملی با موضوع تجارت با افغانستان، از نشست های برگزار شده در اتاق کرمان آغاز شد و ادامه یافت که امیدواریم بیان واقعیت ها و پیگیری آنها بتواند سایر مشکلات را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه افغانستان روابط تجاری خوبی با هند، پاکستان، چین و ازبکستان دارد، ادامه داد: مشکلات با ایران برای تجارت با افغانستان همچنان وجود دارد و همین موضوع مانع رقم خوردن مبادلات مدنظر ۲ طرف شده است.

قلندری، تصریح کرد: متاسفانه در مرزهای بین ۲ کشور سیستم سودجویی شکل گرفت که اکنون با تلاش ها و تصمیم گیری های مسئولان ایران و افغانستان بخشی از این مشکلات حل شده است.

رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان، با اشاره به مشکلات حمل و نقل در تجارت ۲ کشور بیان کرد: همچنین موضوع ارسال کالا از افغانستان به دبی و یا سایر کشورها و سپس ورود غیرقانونی آنها به ایران موضوعی است که باید بررسی و پیگیری شود.

وی گفت: اعلام ممنوعیت برای صادرات یا واردات برخی کالاها مشکلاتی را ایجاد کرده که باید وزرای تصمیم گیر ۲ کشور برای رفع آنها تلاش کنند زیرا در حال حاضر بهترین فرصت و زمان برای تجارت ایران و افغانستان است.

قلندری افزود: نشست‌های رو در رو تاجران و معرفی مستقیم تاجر به تاجر از سوی ۲ طرف، می تواند تاثیر بسزایی در توسعه مبادلات تجاری این کشورها داشته باشد.

کرمان فرصت‌های سرمایه‌گذاری افغانستان را بررسی می‌کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست به پیشرفت مذاکرات فعالان اقتصادی افغانستان با بازرگانان کرمانی در حوزه فعالیت های معدنی اشاره و بیان کرد: با وجود کالا، خدمات، تجهیزات، نیروی انسانی و تکنولوژی در کارخانه های فرآوری صنایع معدنی کرمان امیدواریم تجارت در این حوزه سرعت بیشتری بگیرد.

سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه همواره در نشست های برگزار شده بر وجود نداشتن باور جدی به صادرات تاکید داشته ام، افزود: همیشه بر تجارت برد- برد و دوسویه تاکید داشته ایم و باید از ظرفیت های ۲ طرف تجاری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: از برخی گمرکات مرزی از جمله میلک و دوغارون بازدید داشته ام و معتقدم شرایط این ۲ گمرک برای ایجاد تجارت بزرگ بین ۲ کشور مناسب نیست.

طبیب زاده عنوان کرد: اتاق بازرگانی کرمان ماموریت بررسی فرصت های سرمایه گذاری چابهار را بر عهده دارد و می داند که چابهار دروازه ورود به افغانستان است که امیدواریم بتوان از بازار بزرگ این کشور استفاده کرد.

وی گفت: استان کرمان از نظر حضور نیروی کار افغانستانی و بازرگانان قوی سود می برد و باید برای رفع مشکلات آنها تلاش کرد.

وی به بخش توسعه بازار و بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی کرمان ماموریت داد تا ضمن مصاحبه با تجار ایرانی و افغانستانی مشکلات تجارت بین دو طرف را با بیان جزئیات احصا کند تا بتوان به اطلاعات دقیق تری در این زمینه دست یافت و برای حل آنها گام برداشت.

زیرساخت‌های توسعه تجارت ایران و افغانستان فراهم می‌شود

رییس شعبه کرمان اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان نیز گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت ایران و افغانستان در حال انجام است که البته مشکل اطلاع رسانی بین بازرگانان دو طرف وجود دارد.

سیدمحمدرضا موسوی ترابی تصریح کرد: در بحث صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ از کرمان به افغانستان اقدامات و پیگیری های خوبی انجام شده و به محض نتیجه گیری قطعی همه موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در ارائه اطلاعات مربوط به کشور افغانستان به تاجران ضعیف عمل می کند، افزود: مسائلی در حوزه حمل و نقل، بسته بندی محصولات، عدم شرکت گسترده در نمایشگاه ها از جمله مشکلات تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)