کد خبر: ۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نه ریاست دیوان محاسبات به او رسید، نه مرکز پژوهش‌های مجلس، نه کمیسیون اقتصادی، نه کمیسیون برنامه‌وبودجه و نه کمیسیون ویژه جهش تولید. با اینکه برای اکثر آنها هم نامزد بود، اما بالاخره ریاست کمیسیون تلفیق بودجه 1400 شد الیاس نادران. مرد اقتصادخوانده مجلس یازدهم که کمی از هم‌قطارانش شاکی است.

نادران بالاخره رئیس شد

نه ریاست دیوان محاسبات به او رسید، نه مرکز پژوهش‌های مجلس، نه کمیسیون اقتصادی، نه کمیسیون برنامه‌وبودجه و نه کمیسیون ویژه جهش تولید. با اینکه برای اکثر آنها هم نامزد بود، اما بالاخره ریاست کمیسیون تلفیق بودجه 1400 شد الیاس نادران. مرد اقتصادخوانده مجلس یازدهم که کمی از هم‌قطارانش شاکی است. عقبه کاری و سبقه حضورش در مجلس از بسیاری از تازه‌واردان پارلمان یازدهم بیشتر است، اما سهمش کمتر تا همین دیروز که بالاخره به ریاست یک کمیسیون رسید. کمیسیون تلفیق 1400، 45 عضو دارد.
ماجرای عدم انتصاب یا انتخاب او به سمت‌های مهم در مجلس تا حدی بود که شایعه استعفایش در مجلس هم شنیده شد. باشگاه خبرنگاران جوان چندی‌قبل با واسطه‌ای تأیید کرده بود که «الیاس نادران به‌دلیل رأی‌نیاوردن در رقابت انتخاب ریاست کمیسیون برنامه‌وبودجه از اعضا دلخور و ناراحت بوده است؛ چراکه تجربه و جایگاه ویژه‌ای در زمینه علم اقتصاد دارد».

سیدناصر موسوی‌لارگانی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سه عضو هیئت‌رئیسه بودند که در نخستین خبرها، استعفای نادران را تکذیب کردند. احمد امیرآبادی‌فراهانی، اصولگرای دیگر هیئت‌رئیسه هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «احساس مسئولیت، رقابت‌ها و نامزدشدن افراد برای تصدی مقام‌ها بدون شک وجود دارد، اما استعفای نمایندگان برای به‌مسئولیت‌نرسیدن در مجلس، بعید است و قطعا چنین چیزی وجود ندارد». او در ادامه افزوده بود: «به نظر می‌رسد این هم گمانه‌زنی رسانه‌ای است و حداقل در مدت آغاز مجلس یازدهم چنین موردی نداشته‌ایم. استعفایی به هیئت‌رئیسه نرسیده است و این اتفاق از نمایندگان مجلس یازدهم که اکثرا از نیرو‌های انقلاب هستند و برای خدمت به مردم آمده‌اند، دور از انتظار است و چنین رفتار‌هایی درست نیست».
نقطه آغازین موضوع استعفا، توییتی بود با این محتوا «برای جلوگیری از استعفای جناب الیاس نادران قرار است کمیسیون جدیدی در مجلس تشکیل دهند و نامش را بگذارند کمیسیون جهش تولید و نادران را رئیس آن کمیسیون کنند. حالا باید دید که نادران این سمت را می‌پذیرد که استعفا ندهد یا خیر؟». این اتفاق افتاد و این کمیسیون شکل گرفت و نام دقیقش شد کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و اعضایش هم تعیین شدند. چندین ساعت پس از آن توییت، مالک شریعتی، دیگر نماینده تهران، در توییتر خبر داد که نمایندگان، الیاس نادران را به‌عنوان نخستین نفر به عضویت کمیسیون جهش تولید برگزیدند. شریعتی نوشته بود: «امروز اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ انتخاب شدند و دکتر الیاس نادران (دکترای اقتصاد و با سابقه چهار دوره مجلس) با وجود غیبت به دلیل کرونا، رأی اول نمایندگان مجلس شد. ان‌شاء‌الله این کمیسیون بتواند درمان بیماری اقتصاد کشور را دنبال کند». درحالی‌که نادران با ۱۳۶ رأی حائز اکثریت برای عضویت در این کمیسیون شده بود، ریاست آن در نهایت به شمس‌الدین حسینی، نفر دوم آرا و وزیر اقتصاد سابق احمدی‌نژاد رسید!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)