کد خبر: ۳۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
 عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت:
شهدادی افزود: اشعه هایی بسیاری امروزه پیرامونمان وجود دارد و محیط آکنده از اشعه‌های مضر است که شاید نصف مضرات آن ها را مایکروویو داشته باشد مانند اشعه های ماهواره ها و سیستم های مخابراتی که ضرر اینها برای ماکروویو نیز مطرح است با دور شدن از مرکز موج می توان از مضرات آن مصون ماند.

 ماکروفر مضرات کمتری نسبت به ماکرویو دارد/پلاستیک می تواند ترکیبات خود را وارد مواد غذایی کند/پایه ظروف یکبار مصرف رنگی مواد نفتی است

نشست علمی و تخصصی ماکرو ویو مزایا و معایب آن و مشکلات استفاده از ظروف یکبار مصرف بصورت مجازی برگزار شد.

 عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت با بیان اینکه ماکروفر مضرات کمتری نسبت به ماکرویو دارد و برای سلامتی مفیدتر است، افزود: روش های مورد استفاده در پخت مواد غذایی طولانی مدت است و می‌تواند به موادی که به حرارت حساس هستند آسیب وارد نماید .

فاطمه شهدادی بیان داشت :فرکانس های مایکروویو باعث حرکت بسیار زیاد مواد موجود در مواد غذایی می شود که همزمان همه سطح مواد غذایی رادرگیرمیکند.

شهدای گفت: مواد در مایکروویو رفتار متفاوتی دارند اول اینکه امواج را از خود عبور میدهند برای گرم کردن مواد غذایی از مایکروویو نباید استفاده کرد خصوصاموادی که آب زیاد دارند .

وی با بیان اینکه با حرارت دادن در مایکروویو به صورت همزمان داخل و بیرون مواد غذایی حرارت داده می‌شود و مواد غذایی برشته نمی شود وی خاطر نشان کرد : برای سرخ کردن در ماکروویو باید از روش تکمیلی پخت استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جیرفت گفت :از مزایای مایکروویو حرارت دادن با سرعت بالاست همچنین از پراکندگی بوی غذا جلوگیری میکند و مواد غذایی که ویتامین دارند ویتامین آنها را حفظ می کند ، صرفه جویی در انرژی برای پخت دارد و شروع سریع و پایان سریع پخت غذارا هم به همراه دارد.

شهدادی افزود: اشعه هایی بسیاری امروزه پیرامونمان وجود دارد و محیط آکنده از اشعه‌های مضر است که شاید نصف مضرات آن ها را مایکروویو داشته باشد مانند اشعه های ماهواره ها و سیستم های مخابراتی که ضرر اینها برای ماکروویو نیز مطرح است با دور شدن از مرکز موج می توان از مضرات آن مصون ماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جیرفت عنوان کرد: مایکروویوهای امروزه طراحی شده که امواج خیلی کمتری دارند و به همین دلیل می‌توان از مایکروویو برای پخت و پز استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروزه ماکروویو هایی هستند که امواج کمتری می توانند در محیط منتشر کنند و میتوان کامل از آنها بدون هیچ مشکلی در خانه استفاده کرد.

شهدادی با بیان اینکه پلاستیک ها برای بدن مضر هستند، گفت: اگر تولید مواد پلاستیکی مطابق استاندارد ها صورت بگیرد مشکلی پیش نمی آید اما مشکل برای جانوران و محیط زیست همچنان به قوت خود باقی است .

وی گفت: مواد پلاستیکی مانند بطری های آب و ظروف یکبار مصرف به مصارف کشاورزی آسیب می رساند چون عمر تجزیه آنها بسیار طولانی است و باعث کاهش نفوذپذیری سطح خاک می شود که افزایش بیابان‌زایی را در پی دارند.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر مواد پلاستیکی این است که در طولانی مدت باعث ایجاد سرطان می شود و مونومرهای آنها باعث تشدید این بیماری ها میشود. وی مشکل مهم استفاده از مواد پلاستیکی برای انسان را مهاجرت مواد عنوان کرد و بیان داشت: به این صورت که مواد پلاستیکی رنگدانه غذا را به خود جذب می‌کند و همین طور که غذاتوانسته ترکیب خود را وارد پلاستیک کند پلاستیک می تواند ترکیبات خود را وارد مواد غذایی کند.

شهدادی افزود: بسیاری از مواد غذایی شناسایی شدند که ترکیبات پلاستیکی دارند چرا که برای شکل دادن پلاستیک از مواد نرم کننده یا پایدار کننده و یا شفاف کننده استفاده می کنند که خود این ها باعث آلودگی غذا می شوند و ظروف یکبار مصرف رنگی هم امروزه در بازار وجود دارد که پایه شان از مواد نفتی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

پربازدید ها

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)