کد خبر: ۳۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ثبت احوال:
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ثبت ازدواج طی ۹ ماه ابتدای امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و ثبت طلاق ۶ درصد کاهش داشته است.

کرمان آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را دارد/ آمار ازدواج در کرمان افزایش و طلاق کاهش یافت/کاهش 6 درصدی آمار تولد در 9 ماهه امسال

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ثبت ازدواج طی ۹ ماه ابتدای امسال هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و ثبت طلاق ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی افزود: جمعیت استان کرمان تا پایان آذرماه سال جاری به سه میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید که ۵۱ درصد از این میزان را مردان و مابقی جمعیت استان زن‌ها هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین جمعیت استان برابر با ۷۸۰ هزار نفر مربوط به شهرستان کرمان است و همچنین کمترین جمعیت شهرستان‌ها به کوهبنان با ۲۱ هزار و ۵۴۴ نفر اختصاص یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۳۵ هزار و ۱۰۹ واقعه ولادت طی ۹ ماهه امسال در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جمعیت کرمان ۱.۱ درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه جمعیت استان کرمان امسال ۱.۱ درصد رشد داشته است اظهار داشت: بیشترین رشد جمعیتی این استان مربوط به شهرستان‌های رودبار جنوب و کمترین آن در کوهبنان و بافت بوده است و خوشبختانه هنوز رشد جمعیتی در هیچ یک از نقاط استان منفی نشده است.

وی عنوان کرد: نام‌های امیرعلی، علی، ابوالفضل، امیرحسین و محمد به‌ترتیب بین پسران و فاطمه، فاطمه زهرا، رستا، هلما و زهرا بیشترین نام را بین دختران استان کرمان به خود اختصاص داده‌اند.

بومی‌سازی مشکل صدور کارت هوشمند ملی را در کرمان رفع می‌کند

قاسمی اضافه کرد: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک محسوب می‌شود در کرمان ۹۵ درصد واجدان شرایط مراحل ثبت‌نام را انجام دادند و ۸۵ درصد این کارت‌ها صادر شده و تحویل مردم این استان شده است.

وی افزود: مشکل ثبت‌نام و چاپ کارت هوشمند ملی با بومی سازی رفع خواهد شد و به‌زودی متقاضیان باقی مانده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند صدور کارت ملی هوشمند برای پنج درصد باقی‌مانده جمعیت استان کرمان دارای ۲ مرحله است گفت: مراحل پیش ثبت‌نام با نوبت‌گیری هم اینک در حال انجام است و در زمان مراجعه، انگشت نگاری انجام می‌شود و پس از آن مدارک متقاضیان برای صدور کارت ملی هوشمند به تهران ارسال و پس از صدور با افراد تماس می‌گیرند.

مزایای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند و اهداف دولت الکترونیک

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند گفت: در این حالت دستگاه‌ها به فرایند احراز هویت افراد دسترسی می‌یابند و درخواست تصویر از کارت ملی غیرضروری است.

وی بیان داشت: همچنین افراد دارای کارت ملی هوشمند نباید تغییر نشانی را هیچ دستگاه و بانکی ذکر کنند و خود دستگاه ها آن را از سیستم استخراج می‌کنند که این اقدام در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک رقم خورده است.

تحویل شناسنامه مکانیزه به ۵۰ درصد جمعیت کرمان

قاسمی خاطرنشان کرد: میزان ۹۰۰ هزار جلد از شناسنامه های قدیم را مکانیزه کردیم که ۵۰ درصد از واجدان شرایط را شامل می شود که این نوع شناسنامه ضمن امنیت بالا، غیر قابل جعل است.

وی افزود: تمامی اسناد هویتی استان کرمان آرشیو شده و کرمانی ها می توانند خدمات هویتی خود را در تمامی نقاط کشور دریافت کنند.

کرمان آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را دارد

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به وجود امکان برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: اظهار نظر در این زمینه بر عهده کشور وزارت و ستاد انتخابات مورد تاکید است.

وی ادامه داد: درصورت تصمیم‌گیری در این راستا، استان کرمان با ۹۵ درصد پوشش کارت ملی هوشمند، برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آمادگی ارائه خدمات الکترونیک دارد.

فرزندان حاصل از زنان ایرانی و مردان خارجی در کرمان تعیین هویت می‌شوند

قاسمی یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۲۴۹ واقعه ازدواج در ثبت احوال استان کرمان ثبت شده و قانون جدید صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی طی نشستی با حضور استاندار کرمان پیگیری می‌شود.

وی افزود: هماهنگی مناسبی بین استانداری کرمان، اداره‌کل اتباع خارجی، ثبت احوال و دستگاه های امنیتی و نظارتی دخیل برای ساماندهی وضعیت و تعیین هویت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی وجود دارد که فرایند آن در حال انجام است.

روز سوم دی ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم ملی ایران به‌نام روز ثبت احوال وارد شده و در واقع نخستین شناسنامه ایرانی طی این روز در سال 1297 خورشیدی صادر شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)