کد خبر: ۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان:
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان  با بیان اینکه در آستانه هفدهمین سالگرد زلزله بم قرار داریم اظهار داشت: حادثه ‌ای که با وجود همه تلخی ‌هایی که داشت نقطه عطفی در مقاوم‌سازی بناها در کشور بود و از آن تاریخ سازوکار جدی برای ساختمان‌سازی در کشور ایجاد شد.

استان کرمان در مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی دارد/65 درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم سازی است/ در جنوب استان کرمان مهاجرت نداریم/نیازمند همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن هستیم

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان  با بیان اینکه در آستانه هفدهمین سالگرد زلزله بم قرار داریم اظهار داشت: حادثه ‌ای که با وجود همه تلخی ‌هایی که داشت نقطه عطفی در مقاوم‌سازی بناها در کشور بود و از آن تاریخ سازوکار جدی برای ساختمان‌سازی در کشور ایجاد شد.

به گزارش تسنیم، علی ‌اکبر سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه ایمن‌سازی یک اصل اساسی در ساختمان‌سازی است و صرفاً نباید نگاه اقتصادی به این کار داشت گفت: بعد از زلزله بم چندین زلزله با شدت بالا در استان را تجربه کردیم که به‌دلیل مقاوم‌سازی‌ها کمترین خسارت ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت استان کرمان در مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی است ادامه داد: تمام سازوکار ایمنی ساختمان در تمام استان فراهم شده است و در تمام روستاها حداقل‌های استاندارد را رعایت می‌کنند و مانند گذشته نیست.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی دو اصل داریم که حاکمیت مکلف به کمک در بخش مسکن است افزود: تمام دولت‌ها تسهیلاتی برای ساخت مسکن در نظر گرفتند.

سلطانی‌نژاد با عنوان اینکه دو راهبرد در تأمین مسکن را پیگیری می‌کنیم که نخستین آن پرداخت یارانه است گفت: به خانوارهایی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند کمک‌های بلاعوض نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومسازی و ایمن سازی در تمام استان نهادینه شده افزود: مقاومسازی و ایمن سازی اگر چه هزینه ‌ بر است اما در واقع از هزینه ‌ های بعدی و خسارات بعدی جلوگیری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان در بخش روستایی ساکن هستند گفت: با توجه به حادثه خیز بودن این استان مقاوم سازی واحدهای مسکونی را در دستور کار قرار دادیم .

وی از مقاوم سازی بالای 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر استان خبر داد و افزود: ضریب نفوذ مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان به 65 درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه امروز برای ساخت مسکن مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات روستایی پرداخت می ‌شود گفت: با مشارکت خود مردم استان کرمان از سال 93 تاکنون ساخت 62 هزار واحد مسکونی آغاز شده که تا امروز 56 هزار واحد آن در استان کرمان ساخته و تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان مهاجرت نداریم و تقاضای مسکن در آن منطقه بسیار بالا است افزود: در جنوب استان شعب سیستم بانکی خیلی کم است که روند کار را با کندی روبه‌رو می‌کند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در شهر زهکلوت ساخت تمام واحدهای آسیب ‌ دیده از سیل امسال آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد گفت: نیازمند همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبات بسیار خوبی از دولت داریم اما در اجرا با بانک‌ها به مشکل برمی‌خوریم ادامه داد: بانک‌‌‌ ها در قبال تسهیلات مسکن روستایی باید همان ضامن زنجیره ‌ ای را قبول کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برای 27 شهر استان تأمین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است گفت: مردم هزینه ساخت پرداخت می‌کنند که با پرداخت تسهیلات نیز به متقاضیان کمک می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)