کد خبر: ۳۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پایگاه‌های جهانی و ملی باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، روستای صخره‌ای میمند، تپه‌های کُنار صَندل و بیایان لوت اختصاص می‌یابد.

7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پایگاه‌های جهانی و ملی باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، روستای صخره‌ای میمند، تپه‌های کُنار صَندل و بیایان لوت اختصاص می‌یابد.
به گزارش گفتارنو کارگروه گردشگری استان 9 دی ماه به ریاست سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و با حضور فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و با توافق صورت گرفته، 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مشارکتی استان و وزارت میراث فرهنگی برای پایگاه‌های جهانی و ملی باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، روستای صخره‌ای میمند، تپه‌های کُنار صَندل و بیایان لوت اختصاص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار وزارت میراث فرهنگی به منظور مرمت و احیای خانه تاریخی لطفی خبر داد و گفت: استان نیز به صورت مشارکتی بخشی از اعتبار لازم برای مرمت خانه لطفی را تامین خواهد کرد.

موسوی از کار مشارکتی استان برای تعیین تکلیف و احیای دو سینمای نور و درخشان کرمان با همکاری اتاق بازرگانی و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: طرح مجموعه هنرمندان استان نیز در دست است، ضمن اینکه گمانه‌زنی‌های قلعه‌های دختر و اردشیر نیز صورت گرفته و امیدواریم به زودی اصلاح محدوده‌های آنها و طرح مرمت آغاز شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به پیگیری تدوین طرح گردشگری روستای قنات ملک رابر، زادگاه شهید سلیمانی نیز اشاره داشت.

فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: کرمان از استان‌ها و نقاط منحصر به فرد کشور است و در زمینه ثبت آثار جهانی رتبه اول کشور را دارد.
وی بیان داشت: باوجود همه ظرفیت‌ها و اقدامات اما احساس می‌شود کار اساسی که باید با توجه به امکانات و ظرفیت‌های استان هنوز انجام نشده است.
عزیزی افزود: اولویت ما حفظ ارزش‌هایی است که به واسطه آن آثار به ثبت جهانی رسیده‌اند، در میمند و ماهان بیشتر دنبال این موضوع هستیم که کیفیت محیطی را افزایش دهیم و امکاناتی که باید متناسب با اثر تاریخی برای حضور گردشگر باشد، فراهم کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)