کد خبر: ۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه کرمان: سالروز شهید سردار سلیمانی بدون تجمع برگزار می‌شود
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سالگرد شهادت شهیدسردار حاج قاسم سلیمانی گفت: بنا به دستور ستاد ملی کرونا برای آنکه کسی آسیب نبیند، همه برنامه‌ها را تغییر دادیم و هیچ گردهمایی و تجمعی نخواهیم داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سالگرد شهادت شهیدسردار حاج قاسم سلیمانی گفت: بنا به دستور ستاد ملی کرونا برای آنکه کسی آسیب نبیند، همه برنامه‌ها را تغییر دادیم و هیچ گردهمایی و تجمعی نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: از سه ماه قبل همه پیش بینی ها صورت گرفته و تدارکات انجام شده بود و قرار بر این بود همه برنامه با رعایت تمامی دستورالعمل ها و جمعیت محدود برگزار شود و همه مصوبات و برنامه ها با نظارت مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصویب شده بود.

وی تصریح کرد: از چند ماه گذشته، در کرمان ستاد مکتب حاج قاسم سلیمانی را فعال کردیم و پس از آن ۱۶ کارگروه تعریف شد که در شورای سیاست گذاری و در زمان شروع اهداف کوتاه مدتی را به عنوان سالگرد شهادت فعال شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا، به دلیل وضعیت کشور با برنامه های سالگرد مخالفت و ابلاغ شد و زمانی که فهمیدیم نظرمان را نوشتیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم از دید تخصصی پیشنهادات ما را دید و امضا کرد، اما تصمیم بر این شد هیچ برنامه ای نباشد و ما هم پذیرفتیم.

وی تصریح کرد: حضرت آقا چندین بار گفتند که ما از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی می‌کنیم ما هم سرباز ایشان هستیم، خانواده شهید هم گفتند هرتصمیمی بنیاد سردار بگیرد با آن موافقت خواهیم کرد.

سردار معروفی تاکید کرد: ما قانون گزیر نیستیم، ولی می‌خواهیم همه قانون را رعایت کنند و این قوانین برای همه اجرا شود، انتظار داریم سیستم نظارتی دست قانون گریزان را قطع کند.

وی با بیان اینکه گلزار شهدا محل زیارت عاشقان است، گفت: ما برنامه‌ای در محل گلزار نداریم اما بالاخره جمعیتی پیش بینی می‌شود و ما هم سعی می کنیم مدیریت شود تا کسی آسیبی نبیند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به برنامه های هفته مقاومت گفت: تشییع نمادین موتوری را از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا برگزار خواهیم کرد و مسیر این مراسم گلباران می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه نیز توزیع ۱۹ هزار بسته معیشتی و ۹۰۰ کارت معیشتی در سطح استان توزیع می‌شود؛ همچنین هزار و ۸۳۲ جهیزیه در سراسر استان به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شد.

سردار معروفی تاکید کرد: اعزام گروه‌های جهادی بهداشتی و جهادی عمرانی، آزاد سازی ۶۳ زندانی غیر عمد مالی (با اشاره به ۶۳ سالگی سردار سلیمانی)، افتتاح ۹۸۵ طرح محرومیت زدایی به ارزش ۲۳ میلیارد تومان از دیگر ویژه برنامه های اولین سالگرد سردار دلها خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌های هفته مقاومت با دعای ندبه ۳۰ نفره آغاز و با دعای کمیل ۳۰ نفره به پایان خواهد رسید، این هفته هم زمان با مراسم چهلم آیت الله جعفری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به توجه به شهدای تشییع سردار سلیمانی تصریح کرد: همه آنها شهید هستند و حقوق و مزایای شهدای دفاع مقدس را دارند، از خانواده همه آنها سرکشی کردیم و یکی از ویژه برنامه های جلسه یاد شهیدان عزیز تشییع را خواهیم داشت.

حاج قاسم اهل تظاهر و ریا نبود
سردار معروفی گفت: در باورمان نمی‌گنجد که یکسال است که حاج قاسم سلیمانی در بین ما نیست، ایشان آرام دل های مردم ایران بود، دشمن تنها حاج قاسم را هدف نگرفت بلکه قلب همه مردم را زد و یک کینه مقدس در قلوب ایرانی ها شکل گرفت.

وی افزود: غروب ایشان طلوعی جدید برای مردم ایران بود؛ گلزار شهدای کرمان قطعه ای از بهشت شده است و در آنجا مردم آرام می‌شوند، دشمن یک حاج قاسم را از ما گرفت اما ۸۰ میلیون حاج قاسم تولید شد و آماده شد، نوجوانان ما عاشق و منتظر گذر زمان اند تا همانند حاج قاسم در نبرد باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: در این ایام سالگرد همه ایران مهیا است و مخصوصا کرمان و کرمانی آماده اند؛ چه شد که همه قوم‌ها و مذهب‌ها و جناح‌ها حتی غیر مسلمانان دور حاج قاسم می‌چرخند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فدایی مردم بود گفت: حاج قاسم تنها دور خانواده اش نچرخید، فقط قربان خانواده اش نرفت بلکه، حاج قاسم قربان همه ملت ایران بود و دور همه ایرانی‌ها می چرخید و در نهایت قربانی همه مردم ایران شد،

سردار معروفی افزود: همسر وی تعریف می کرد که برای زیارت رفتم اما دیدم مردم همیشه هستند، من نمی‌توانم به درد و دل برسم، رو کردم به مزار حاجی و گفتم: در حیاتت برای مردم بودی و در شهادتت هم برای مردم هستی.

وی تاکید کرد: ما به عنوان کرمانی افتخار می‌کنیم که وی از جنس ماست و کرمانی است و حاج قاسم روزی به من گفت، تو مردم کرمان را نمی شناسی، مهربان ترین و مهمانوار ترین هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اخلاص سردار سلیمانی تاکید کرد: حاج قاسم کارهایش را آرام و یواشکی انجام می‌داد، اهل ریا، تظاهر نبود و اهل معامله با خدا بود، هرکس رابطه اش را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه اش را با همه عالم اصلاح می کند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی قهرمان جاوید اسلام و قهرمانی چند بعدی است تصریح کرد: در هر عرصه‌ای او قهرمان است، قهرمان جبهه سیاسی، اقتصادی دستش باز بود اما هیچ ندارد، بعد از شهادتش فهمیدند که هیچ فرزندی از وی سر کار دولتی نیست، تا قبل از شهادت هیچکس فرزندانشان را ندید، همسرش را نمی شناخت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)