کد خبر: ۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
روایتی از دعوت سردار سلیمانی برای شرکت در یک نشست دانشجوئی:
همرزم سردار شهید سلیمانی و فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: حاج‌قاسم اعتقاد داشت همه مردم ایران با هر نوع پوشش و نگاه سیاسی اعضای یک جامعه هستند.

همرزم سردار شهید سلیمانی و فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: حاج‌قاسم اعتقاد داشت همه مردم ایران با هر نوع پوشش و نگاه سیاسی اعضای یک جامعه هستند.
به گزارش ایرنا احمد حمزه‌ای آشنایی خود را با سردار دلها از سال ۱۳۶۰ عنوان کرد و افزود: در آن سال به عنوان بسیجی و پاسدار افتخاری در تیپ ثارالله کرمان و تحت فرمان حاج قاسم بودم و بعد از انتصاب ایشان به سمت فرماندهی سپاه قدس نیز افتخار دوستی با ایشان را داشتم.
وی اظهار داشت: سردار سلیمانی در تمامی نشست‌های خصوصی و عمومی بر ولایت‌مداری تاکید داشت.
همرزم سردار شهید سلیمانی بیان داشت: در جلسات مختلف افرادی را می‌دیدیم که از نظر ما شاید پوشش مناسبی نداشتند ولی سردار می‌گفت این‌ها هم افراد جامعه هستند و نباید نگاه متفاوتی نسبت به آن‌ها داشت.
وی به حضور افراد سیاسی با گرایش‌های مختلف در نشست‌ها و سخنرانی‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار همه را اعضای یک جامعه می دانست و توجهی به نگاه‌های سیاسی افراد نداشت و بر وحدت جامعه تاکید می‌کرد.
فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سرادر سلیمانی می‌فرمود همه مردم افراد یک جامعه هستند، افزود: حاج قاسم همیشه بر حفظ همه جامعه تاکید داشتند.
وی به خاطره‌ای از سردار دلها اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از دوستانم دبیرکل اتحادیه انجمن‌های آزاد اسلامی بود، گفت: ایشان خواستار نشستی با سردار سلیمانی برای برنامه‌ریزی انجام یک همایش با جمع زیادی از دانشجویان حزب‌الهی بود.
حمزه‌ای با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های آزاد اسلامی با سرادر شهید سلیمانی انجام شد، افزود: بعد از این دیدار، دیدم که دوستم در فکر فرو رفته است و گفتم چه شده و چرا احوالت پریشان شده است و او پاسخ داد: حاج قاسم گفت، من به یک شرط به این همایش می‌آیم که جوانانِ فاصله گرفته از انقلاب حضور داشته باشند.
وی اظهار داشت: دیدگاه سردار شهید سلیمانی همواره جذب افرادی بود که به نوعی از انقلاب زده شده بودند و تاکید می‌کرد که دلسوزان انقلاب همیشه پای کار هستند لذا باید به فاصله گرفته‌ها توجه کرد.
همرزم شهید سلیمانی، مردمی و خاکی بودن سردار دلها را یکی از خصوصیات اخلاقی ایشان دانست و تصریح کرد: سردار به محافظان خود می‌گفت اجازه دهید همه افراد بیایند و ببیند که ما چه آداب و مرامی داریم و چگونه زندگی می‌کنیم.
وی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاد داشت که با رفتارمان باید افراد و سلایق مختلف را جذب کنیم و این افراد را از خودمان دور نکنیم.
او در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا اخلاق سردار سلیمانی در جامعه جاری و ساری است گفت: این اخلاق بین رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد و در مجموع باید بگوییم هنوز بسیاری از مردم مانند سردار دلها رفتار می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما بعد از شهادت سردار واقعا یتیم شدیم، گفت: شاید عده‌ای این جمله را کلیشه‌ای بدانند ولی واقعا ما بعد از حاج قاسم، یتیم شدیم چراکه او علاوه بر اینکه فرمانده نظامی ما بود، به عنوان یک برادر در قلب و دلمان جا داشت.
حمزه‌ای ادامه داد: ما هر مشکلی در حوزه‌های مختلف داشتیم با سردار درد و دل می‌کردیم ولی امروز متاسفانه دیگر سردار بین ما نیست.
وی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه راه‌اندازی مکتب حاج قاسم سلیمانی را بسیار خوشحال کننده عنوان کرد و مکتب حاج قاسم سلیمانی را برگرفته از مکتب عاشورا دانست.
همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری هم برگرفته از مکتب عاشوراست خواستار جاری و ساری شدن این فرهنگ در جامعه شد.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ۲ خطر را برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرد، و این خطرها را شامل فتنه داخلی و خارجی می دانست.
فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی فتنه خارجی را تهاجم علیه جهان اسلام می‌دانست و تمامی فعالیت‌های ایشان حول این ۲‌ محور بود.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را سرباز رهبری می‌دانست، گفت: ایشان جان و دلشان با رهبری بود و در عمل ولایت‌مداری را ثابت می‌کرد.
حمزه‌ای به یکی از دیدارهای خصوصی سردار سلیمانی با همرزمان خود اشاره کرد و گفت: سردار در این دیدار سه بار به نام مقدس پروردگار قسم یاد کردند که اگر تمامی عالم یک طرف برود و مقام معظم رهبری یک طرف دیگر باشند، منِ قاسم سلیمانی پشت سر رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرم.
وی افزود: سردار سلیمانی هر جا که می‌دید رهبر معظم انقلاب احساس نیاز می‌کردند، در همان عرصه حضور پیدا می‌کرد.
وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمودند جهان اسلام در خطر است، بلافاصله بعد از سخنان رهبری در خارج کشور حضور پیدا می‌کرد.
فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب در مورد کمک به مستضعفان توصیه می‌کردند، حاج قاسم فورا در این عرصه حاضر می‌شد.
وی به حضور سردار دلها در زلزله و سیل برای کمک رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: حاج قاسم در جریان سیل خوزستان پیامی به بسیجیان برای کمک رسانی ارسال کرد که دیدیم همه بسیجی‌ها به کمک مردم خوزستان شتافتند. در مجموع هر جا نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به کمک داشت، سردار حضور پیدا می کرد و همراهان ایشان نیز حضور پیدا می‌کردند و این حضور به موقع سردار در میدان‌های مختلف، نشان از ولایت‌مداری ایشان است.
حمزه‌ای به خصوصیات رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ساده زیستی سردار دلها را یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی و رفتاری ایشان برشمرد.
وی اظهار داشت: سردار سلیمانی در عمل ساده زیست بود لذا ایشان با رفتار خود فرهنگ ساده زیستی را ترویج می‌داد.
فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم دوست داشت در سطح ضعیف‌ترین افراد جامعه زندگی کند، گفت: ساده زیستی سردار دلها در پوشش و رفتار ایشان قابل لمس بود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)